  • 1. Data: 2012-05-28 12:01:03
    Temat: Normalny dostawca energi
    Od: Marek Borowski <m...@...borowski.com>

    Troche off topic ale wiem ze sporo tu osob zwiazanych z pradem ;-).
    Teoretycznie mamy mozliwosc wyboru dostawcy pradu. Czy ktos zna takowego
    ktory ma normalne zasady rozliczania czyli co miesiac przychodzi
    rachunek w postaci:

    Zuzycie (rzeczywiste) 1000 kWh x 1 PLN = 1000 PLN do zaplaty.

    Pozdrawiamn

    Marek

  • 2. Data: 2012-05-28 12:14:35
    Temat: Re: Normalny dostawca energi
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    Uzytkownik "Marek Borowski" <m...@...borowski.com> napisal w wiadomosci
> [...]
    > w postaci:
    >
    > Zuzycie (rzeczywiste) 1000 kWh x 1 PLN = 1000 PLN do zaplaty.

    W dzisiejszych czasach to tak tylko bulki kupisz, aczkolwiek powiem ze taki
    piekarz powinien wprowadzic abonament, oplate kominowa, za transport maki,
    pieczywa...

    Marek

  • 3. Data: 2012-05-28 12:35:34
    Od: "Robert_J" <d...@g...pl>

> [...]
    > czyli co miesiac przychodzi rachunek w postaci:
    >
    > Zuzycie (rzeczywiste) 1000 kWh x 1 PLN = 1000 PLN do

    Jest jeden problem. Mianowicie zaden dostawca prócz ENEA nie
    posiada wlasnej infrastruktury przesylowej, wiec wybierajac
    innego dostawce bedziesz i tak placil jemu za energie, a
    ENEI za przesyl. Jakis czas temu mialem taki poroniony
    pomysl zeby zmienic dostawce, ale po analizie wyszlo, ze
    musialbym zuzywac 1000 razy wiecej energii zeby w ogóle
    miala sens zmiana operatora ;-).
    A wracajac do Twojego pytania to tez nie wiem po cholere
    komplikowac rachunek niezrozumialymi pozycjami. Chyba tylko
    po to, zeby latwiej bylo skubac klientów ;-)

  • 4. Data: 2012-05-28 12:38:27
    Od: "Anerys" <s...@s...pl>

    Uzytkownik "4CX250" <t...@p...ornet.pl> napisal w wiadomosci
    > W dzisiejszych czasach to tak tylko bulki kupisz, aczkolwiek powiem ze
    > taki piekarz powinien wprowadzic abonament, oplate kominowa, za transport
    > maki, pieczywa...

    ...aby dymac ludnosc pod pozorem zwiekszonych kosztów... Nie jest tak?

    --
    Pod zadnym pozorem nie zezwalam na wysylanie mi jakichkolwiek reklam,
    ogloszen, mailingów, itd., ani nawet zapytan o mozliwosc ich wysylki.

  • 5. Data: 2012-05-28 12:43:44
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Mon, 28 May 2012 12:01:03 +0200 osobnik zwany Marek Borowski
    wystukał:

> [...]
    > rachunek w postaci:
    >
    > Zuzycie (rzeczywiste) 1000 kWh x 1 PLN = 1000 PLN do zaplaty.

    nie ma bo są różne skłądniki ceny energii.
    Część zależy od zużycia, część od zapotrzebowania czyli utrzymanie sieci.
    nie da się więc tego przeliczyć tak prosto.

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 6. Data: 2012-05-28 13:03:39
    Od: Cezar <c...@B...pl>

    On 28/05/2012 11:35, Robert_J wrote:

> [...]
    > A wracajac do Twojego pytania to tez nie wiem po cholere komplikowac
    > rachunek niezrozumialymi pozycjami. Chyba tylko po to, zeby latwiej bylo

    cieszcie sie ze macie ich tak malo. W takim UK dowstcow enegrii jest
    srylion. Kazdy obciaza konto na podstawie sredniego (a czesto
    maksymalnego), przewidywalnego zuzycia energi. Ich taryfy sa tak
    skonstruowane zeby jak najbardziej zagmatwac caly proces. Niektorzy
    dostawc maja nawet kilkadziesiąt róznych taryf. Wszystkie bazujące na
    odczycie ze starych, analogowych licznikow odczytywanych raz na 3 miesiace.
    Jak mozna sie domyslec, dostawcom nie chodzi o to aby klient wybrał
    najtansza taryfe...
    Podobno ofgen (taki lokalny regulator rynku energii), działa w kierunku
    aby kazdy operartor przygotowywał kalkukacje jaka taryfa bedzie
    najkorzystniejsza dla odbiorcy ale zaloże sie sie operatorzy wymyślą coś
    nowego aby wyciągnąc extra kase....

    c.

  • 7. Data: 2012-05-28 15:19:24
    Od: tryton <d...@o...pl>

    W dniu 2012-05-28 12:01, Marek Borowski pisze:
> [...]
    > rachunek w postaci:
    > Zuzycie (rzeczywiste) 1000 kWh x 1 PLN = 1000 PLN do zaplaty.

    założę się że odwiedził cię jakiś naganiacz i stąd temat

    pracuje w ZE i zajmuje się minnymi zmianą sprzedawcy, zastanów się
    100razy i przeczytaj dokładnie umowy, dla ZE to jest zmora bo odbiorca
    naciągnięty na nową 'korzystną' umowę często wraca do starego sprzedawcy
    po paru miesiącach (jeżeli ma taką możliwość)

    nawet u obecnego sprzedawcy możesz w zwykłej taryfie G11 przejść na
    rozliczanie 1 miesięczne tylko składnik stały wzrośnie z bodaj 50gr na
    ponad 7zł tylko po co? chcesz mieć inkasenta raz w miesiącu bezwzględnie
    w domu? chyba że masz licznik na zewnątrz...

    co do wyliczenia rachunku podajesz przykład - fajnie - ale pamiętaj że
    to nie ZE jest winne takiej sytuacji ale cała wspaniała UNIA i jej
    przepisy, dlatego u żadnego sprzedawcy nie będziesz miał rozliczenia w
    postaci 1000kWh * 1zł :)

  • 8. Data: 2012-05-28 16:03:56
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <w...@w...pl>

    tryton wrote:
    (ciap)
    > chcesz mieć inkasenta raz w miesiącu
    > bezwzględnie w domu? chyba że masz licznik na zewnątrz...

    Jeżeli watkotwórca jest "młodą" rozwódką lub wdową, to czemu nie.

    ;-)

    --
    Włodek

    http://dino.inosak.org

  • 9. Data: 2012-05-28 16:06:13
    Od: "Robert_J" <d...@g...pl>

    > nie ma bo są różne skłądniki ceny energii.
    > Część zależy od zużycia, część od zapotrzebowania czyli
    > utrzymanie sieci.
    > nie da się więc tego przeliczyć tak prosto.

    Oczywiście że tak. Ale nie uważasz że pozycja "stawka
    jakościowa" tudzież "opłata przejściowa" jest już
    przegięciem? Czyli że co, dodatkowa kasa za to, że prąd
    będzie spełniał normy (będzie właściwej jakości)? Można
    wprowadzić dodatkową opłatę za "wskaźnik częstotliwości"
    :-).

  • 10. Data: 2012-05-28 16:34:00
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    Marek Borowski pisze tak:

    > Czy ktos zna takowego
    > ktory ma normalne zasady rozliczania czyli co miesiac przychodzi
    > rachunek w postaci:
    >
    > Zuzycie (rzeczywiste) 1000 kWh x 1 PLN = 1000 PLN do zaplaty.

    a to nie jest to samo co rozliczenia rzeczywiste?
    Tylko że trzeba liczniki spisywac samemu i wklepywać w internet :)

    --
    Piter