  • 1. Data: 2020-12-13 02:00:05
    Temat: Nowa bryczka
    Od: ii <i...@o...invalid>

    Hej,

    Kupiłbym sobie kolejny samochód :-)

    Czy są obecnie jakiekolwiek przeszkody bym po zakupie poprzestał na
    zgłoszeniu kupna, opłaceniu PCC i upewnieniu się że jest ważne OC?

    Samochód pochodzi z innego powiatu i ma indywidualny numer rejestracyjny.

  • 2. Data: 2020-12-13 23:07:17
    Temat: Re: Nowa bryczka
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    On 2020-12-13 02:00, ii wrote:
> [...]
    > zgłoszeniu kupna, opłaceniu PCC i upewnieniu się że jest ważne OC?
    >
    > Samochód pochodzi z innego powiatu i ma indywidualny numer rejestracyjny.

    to zależy, wystarczy zgłosić żeby nie podlegać karze za
    przerejestrowanie, ale zapis o konieczności aktualizacji danych w
    dowodzie w ciągu 30 dni chyba dalej jest

    więc jak policmajster będzie wredny to niby może zatrzymać

    mogę się mylić i chętnie posłucham bo też jestem w tej sytuacji

  • 3. Data: 2020-12-14 08:15:52
    Od: Pete <n...@n...com>

    Hello, m4rkiz.
    On 13.12.2020 23:07 you wrote:

    > to zależy, wystarczy zgłosić żeby nie podlegać karze za
    > przerejestrowanie, ale zapis o konieczności aktualizacji danych w
    > dowodzie w ciągu 30 dni chyba dalej jest

    Przypadkiem trafiłem na wątek mojej lokalnej grupy powiatowej na FB a
    tam dramat w temacie rejestracji.
    Numerki jak za komuny w ilości typu 25 na dzień.
    Ludzie w kolejkach od 5 rano po te numerki.
    O tyle dobrze że podobno wydłużony jest czas na rejestrację do pół roku.

    --
    Pete

  • 4. Data: 2020-12-15 02:36:57
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 13.12.2020 o 23:07, m4rkiz pisze:

> [...]
    >
    > więc jak policmajster będzie wredny to niby może zatrzymać
    >
    > mogę się mylić i chętnie posłucham bo też jestem w tej sytuacji

    No ale o jakim dokładnie przepisie teraz piszesz? Coraz bardziej wydaje
    mi się, że takiego przepisu akurat nie ma choć może jest przepis
    umożliwiający zatrzymanie dowodu.

  • 5. Data: 2020-12-15 02:37:33
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 14.12.2020 o 08:15, Pete pisze:

> [...]
    > Ludzie w kolejkach od 5 rano po te numerki.
    > O tyle dobrze że podobno wydłużony jest czas na rejestrację do pół roku.

    Jak w Oświęcimiu.

  • 6. Data: 2020-12-15 15:50:33
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    On 2020-12-15 02:36, ii wrote:

    > Coraz bardziej wydaje
    > mi się, że takiego przepisu akurat nie ma choć może jest przepis
    > umożliwiający zatrzymanie dowodu.

    nie chce mi się tego analizowac, ale tu chyba wszystko jest:

    https://sprm.org.pl/aktualnosci/rynek-motoryzacyjny/
    od-1-stycznia-2020-kary-za-brak-rejestracji-oraz-zgl
    oszenia-zmiany-wlasciciela-pojazdu-odpowiadamy-na-na
    jwazniejsze-pytania/

  • 7. Data: 2020-12-15 21:40:07
    Od: ii <i...@o...invalid>

> [...]
    > Ludzie w kolejkach od 5 rano po te numerki.
    > O tyle dobrze że podobno wydłużony jest czas na rejestrację do pół roku.

    Bo widzisz, oni te samochody przerejestrowują mimo, że nie muszą :-)

  • 8. Data: 2020-12-15 21:48:22
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 15.12.2020 o 15:50, m4rkiz pisze:

> [...]
    od-1-stycznia-2020-kary-za-brak-rejestracji-oraz-zgl
    oszenia-zmiany-wlasciciela-pojazdu-odpowiadamy-na-na

    No to właśnie mówię, że nic nie wskazuje by w jakimkolwiek sensie
    przerejestrowanie samochodu, który nie jest nowy ani nie jest
    sprowadzony, było obowiązkowe. Ale to o czym piszesz, że mogą dowód
    zatrzymać ... wymaga dalszej analizy, której w podanym przez Ciebie
    artykule nie ma i nie napotkałem na razie na nic konkretnego.

  • 9. Data: 2020-12-15 22:06:28
    Od: Pete <n...@n...com>

    Hello, ii.
    On 15.12.2020 21:40 you wrote:

    > Bo widzisz, oni te samochody przerejestrowują mimo, że nie muszą :-)

    Nie samym krajowym rynkiem lokalna społeczność żyje. Jak masz auto spoza
    PL, to już niestety musisz postać swoje.
    A 25 aut dziennie na powiat 90tys mieszkańców to raczej trochę mało.

    --
    Pete

  • 10. Data: 2020-12-16 08:06:10
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 15-12-2020 o 22:06, Pete pisze:

    > Nie samym krajowym rynkiem lokalna społeczność żyje. Jak masz auto spoza
    > PL, to już niestety musisz postać swoje.

    Spoza PL to jeszcze pół biedy, bo możesz jeździć.
    Ale jak kupisz nówkę, to nie możesz jej nawet odebrać.

    Syn dostał termin "na za miesiąc" w takim przypadku.