  • 1. Data: 2003-12-24 14:34:38
    Temat: Nowa usluga w TPNET'cie ?
    Od: Adam Raszuk <j...@f...bar.plonk.pl>

    Witam

    Tak przypadkiem na to trafilem:

    http://www.ripe.net/perl/whois?AS%2dTPNET

    as-set: AS-TPNET
    descr: Autonomous Systems routed by TPNET
    members: AS5617
    members: AS5617:as-world-transit
    members: AS29535:as-world-transit
    remarks: Group of ASs routed by TPNET
    tech-c: KP21-RIPE
    admin-c: KP21-RIPE
    mnt-by: AS5617-MNT
    changed: n...@t...pl 20031204
    source: RIPE

    http://www.ripe.net/perl/whois?AS%2dTP%2dTRANSIT

    as-set: AS-TP-TRANSIT
    descr: Autonomous Systems routed by TPNET
    members: AS5617:AS-WORLD-TRANSIT, AS5617:AS-PL-TRANSIT
    members: AS29535:AS-WORLD-TRANSIT, AS29535:AS-PL-TRANSIT
    remarks: Group of ASs routed by TPNET (AS5617)
    tech-c: KP21-RIPE
    admin-c: KP21-RIPE
    mnt-by: AS5617-MNT
    changed: n...@t...pl 20031014
    source: RIPE

    Czyzby TPSA wpadla na pomysl sprzedazy nowych uslug typu:
    1) IP-TRANSIT Kraj
    2) IP-TRANSIT Kraj+zagranica

    Ciekawe czy cena w przypadku tych uslug osiagnie poziom 12k PLN
    (zamiast 6k) przy 1Mbit ATM z PCR=SCR... w koncu >=99,5% dostepnosci
    sieci kosztuje - TPSA zatrudnia w koncu bardzo drogich dyrektorow
    i prezesow. A moze robia opearatorom prezent na gwiazdke ?

    Pewnie tego dowiemy sie na gwiazdke 2004. Tymczasem wesolych.

    (war-)AR((9|10).tpnet.pl)

    PS. na traceroute'ach pojawily mi sie ostatnio routerki war-r3 i war-r4,
    czyzby nowe M160-ki pod IP-TRANSIT ? ;)

  • 2. Data: 2003-12-24 21:07:26
    Temat: Re: Nowa usluga w TPNET'cie ?
    Od: Tomasz Paszkowski <a...@e...net>

    W artykule <200322323ab.A1818@gts> Adam Raszuk napisał(a):
> [...]
    > changed: n...@t...pl 20031014
    > source: RIPE
    >
    > Czyzby TPSA wpadla na pomysl sprzedazy nowych uslug typu:

    No tez ostatnio zauwazylem. Uderza bardzo podobna ideaa do tej zastosowanej
    w ATManie i jego AS24748.

    --
    Tomasz Paszkowski

  • 3. Data: 2003-12-26 11:39:05
    Od: Przemysław 'Repcio' Gubernat <P...@G...com.invalid>

    On 24 Dec 2003 14:34:38 GMT, Adam Raszuk <j...@f...bar.plonk.pl> wrote:
> [...]
    >
    > http://www.ripe.net/perl/whois?AS%2dTPNET
    >
    > as-set: AS-TPNET
    > descr: Autonomous Systems routed by TPNET
    [..]

    > Czyzby TPSA wpadla na pomysl sprzedazy nowych uslug typu:
    > 1) IP-TRANSIT Kraj
    > 2) IP-TRANSIT Kraj+zagranica

    aut-num: AS29535
    as-name: TP-TRANSIT-AS
    descr: Polish Telecom's IP transit network
    import: From AS5617 accept AS-TPNET
    import: From AS5511 accept ANY
    import: From AS1299 accept ANY
    export: To AS5617 announce ANY
    export: To AS1299 announce AS-TPNET AND AS29535
    export: To AS5511 announce AS-TPNET AND AS29535
    admin-c: KP21-RIPE
    tech-c: KP21-RIPE
    notify: r...@t...pl
    mnt-by: AS5617-MNT
    mnt-routes: AS5617-MNT
    changed: h...@r...net 20031007
    source: RIPE

    Możliwe że chcą "uprośić" sobie konfigurację sieci/styku, ew.
    wydzielić sieć "dostępowa" i "tranzytową" ?

    --
    Szanuj admina swego,
    możesz mieć gorszego.....

    IPv4://repcio@3575230515 IPv6://repcio@3ffe:8010:1c:beaf::2
    +-=-=- Przemysław Gubernat <r...@r...net> -=-=-=-=-=-=-+
    | Network Administrator @ Repcio.NET & Trzebnica.NET |
    | Jestem twoim ostatecznym rozwiązaniem ! |
    =-=-=-=-+

  • 4. Data: 2003-12-27 01:07:01
    Od: Lukasz Trabinski <l...@t...net>

    Przemysław 'Repcio' Gubernat <P...@g...com.invalid> wrote:

    > Możliwe że chcą "uprośić" sobie konfigurację sieci/styku, ew.
    > wydzielić sieć "dostępowa" i "tranzytową" ?

    Do tego miedzy innym sluzy wlasnie as-set. Kojarzenie tego z uslugami
    oferowanymi przez danego ISP, to IMHO nadinterpetacja faktow. :>

    --
    *[ ŁT ]*