  • 1. Data: 2003-02-13 18:54:56
    Temat: Nowe łącza międzynarodowe TPNET
    Od: "Mark" <t...@p...pl>

    Dzisiaj zauważyłem że tepsa uruchomiła łącze międzynarodowe do
    opentransit.net
    Poniżej zamieszczam fragment traceroute.

    C:\Documents and Settings\Marek>tracert groups.yahoo.com

    Trasa śledzenia do groups1.vip.scd.yahoo.com [66.218.66.240]
    przewyższa maksymalną liczbę przeskoków 30

    1 593 ms 21 ms 22 ms 213.25.177.166
    2 474 ms 48 ms 47 ms 213.25.177.165
    3 64 ms 53 ms 67 ms z.lub-ar2.do.lub-r1.tpnet.pl
    [195.205.0.197]
    4 219 ms 218 ms 178 ms z.war-r2.do.lub-r1.tpnet.pl
    [194.204.175.153]
    5 243 ms 219 ms 183 ms So2-2-0.FFTCR1.Frankfurt.opentransit.net
    [193.251.132.157]
    6 557 ms 799 ms 222 ms
    P1-0.AUVCR1.Aubervilliers.opentransit.net [193.251.132.74]
    7. [dalej nieistotne]
    --
    Mark
    t...@v...interia.pl

  • 2. Data: 2003-02-13 20:37:58
    Temat: Re: Nowe łącza międzynarodowe TPNET
    Od: Przemyslaw Frasunek <v...@f...lublin.pl>

    "Mark" <t...@p...pl> napisał(a):

    > Dzisiaj zauważyłem że tepsa uruchomiła łącze międzynarodowe do
    > opentransit.net

    Opentransit == France Telecom. To chyba wszystko wyjasnia.

    --
    * Fido: 2:480/124 ** WWW: http://www,frasunek,com/ ** NIC-HDL: PMF9-RIPE *
    * Inet: przemyslaw$frasunek,com ** keyId: CD3F1FE5 | C0613BE3 | EC78FAB5 *

  • 3. Data: 2003-02-13 20:38:49
    Temat: Re: Nowe łącza między
    Od: Jarek Druzd <r...@i...pl>

    On Thu, 13 Feb 2003, Mark wrote:

    >Dzisiaj zauważyłem że tepsa uruchomiła łącze międzynarodowe do
    >opentransit.net

    To bylo do przewidzenia, ze TPSA bedzie miala za jakis czas lacze do
    OpenTransitu, czyli sieci nalezacej do France Telecom. Dodatkowo
    potwierdzila to mapka sieci OpenTransit, na ktorej jedym z nowych
    wezlow dostepowych jest Warszawa.

    Pozostaje sie cieszyc ze nasz dominujacy operator ma dwa niezalezne
    lacza zagraniczne, zobaczymy w jakim stopniu polepszy sie jakosc
    dzialania uslug internetowych od TP. Dodatkowo wszystko wskazuje na to,
    ze lacze to jest o przeplywnosci STM-16 (2,5Gbit/s), czyli nie zapcha
    sie za szybko.

    pozdrawiam,
    --j.

  • 4. Data: 2003-02-14 07:07:02
    Od: "Pawel Sikora" <p...@p...WYCIEP-TO.pl>

    "Jarek Druzd" <r...@i...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > dzialania uslug internetowych od TP. Dodatkowo wszystko wskazuje na to,
    > ze lacze to jest o przeplywnosci STM-16 (2,5Gbit/s), czyli nie zapcha

    Swietnie - jak sie nie bedzie zapychal to sie juz nie bede szczypal
    - TDC Carrier Services i opentransit sie peeruja we Frankfurcie.

    Jeszcze tylko trzeba to umiec pokonfigurowac.
    Wczoraj przez godzine byl disaster na swiecie z
    prefiksem 212.244.0.0/16...

    P/

  • 5. Data: 2003-02-14 21:13:16
    Od: "Jacek" <d...@w...pl>

> [...]
    > dzialania uslug internetowych od TP. Dodatkowo wszystko wskazuje na to,
    > ze lacze to jest o przeplywnosci STM-16 (2,5Gbit/s), czyli nie zapcha

    Witam,
    Dobrze by było mieć dwa dobre niezależne łącza zagraniczne ale sprawdziłem
    kontrolnie parę adresów (Stany, Tajwan, Holandia) i wszystko idzie u mnie
    nowym łączem, nic przez Telię, tak więc nie wiem jak to będzie. Chyba
    musimy poczekać na jakie info.
    Pozdrowienia
    Jacek

  • 6. Data: 2003-02-15 17:23:42
    Od: "Mark" <t...@p...pl>

    Jacek <d...@w...pl> napisał(a) w wiadomości
    Na te adresy www.rtl2.de www.cuni.cz www.host.sk idzie przez Telię.
    --
    Mark
    t...@v...interia.pl

  • 7. Data: 2003-02-15 17:24:01
    Od: "- Robert -" <r...@n...pl>

    "Jacek" <d...@w...pl> wrote in message

> [...]
    > kontrolnie parę adresów (Stany, Tajwan, Holandia) i wszystko idzie u mnie
    > nowym łączem, nic przez Telię, tak więc nie wiem jak to będzie. Chyba

    Hej,

    sprawdzilem sobie pare swoich korporacyjnych routerow i czesc ich chodzi po
    nowym laczu, a jakies 40% po Telii - zwlaszcza to co siedzi w UK.

    Pzdr - Robert -

  • 8. Data: 2003-02-17 07:16:03
    Temat: Re: Nowe &sup3;&plusmn;cza mi&ecirc;dzynarodowe TPNET
    Od: k...@z...pl (knobl)

    Ciekawe co z miedzynarodowymi laczami TPNET'u 2 X STM 1, tj. 2 X 155
    Mbit/s do Frankfurtu i Nowego Yorku i 622 Mbit/s do Kopenhagi (to chyba
    Teleglobe).

    Powinno byc minimum trzech niezaleznych operatorow miedzynarodowych dla
    TPNET'u a liczba przeskokow w drodze do celu jak najmniejsza...

  • 9. Data: 2003-02-17 12:26:31
    Od: G...@p...onet.pl-----USUN-TO (Grzegorz Janoszka)

    On Mon, 17 Feb 2003 07:16:03 +0000 (UTC) I had a dream that knobl <k...@z...pl>
    wrote:
    >Powinno byc minimum trzech niezaleznych operatorow miedzynarodowych dla
    >TPNET'u a liczba przeskokow w drodze do celu jak najmniejsza...

    A ciekawe skąd te wnioski? Możesz to jakoś uzasadnić? :)

    --
    Grzegorz Janoszka
    www.consulta.pl odpowiadając POPRAW adres

    Na newsy piszę prywatnie i wyrażam swoje prywatne poglądy, które nie mają
    nic wspólnego z moimi byłymi, obecnymi i przyszłymi pracodawcami.

  • 10. Data: 2003-02-17 12:26:40
    Od: Jarek Druzd <r...@i...pl>

    On Mon, 17 Feb 2003, knobl wrote:

    >Ciekawe co z miedzynarodowymi laczami TPNET'u 2 X STM 1, tj. 2 X 155
    >Mbit/s do Frankfurtu i Nowego Yorku i 622 Mbit/s do Kopenhagi (to chyba
    >Teleglobe).

    Nie ma ich juz ? :-) Telie TPSA kupuje juz w Polsce, a z uslug
    Teleglobe nie korzysta od jakiegos czasu.

    --j.