  • 1. Data: 2017-01-15 09:42:19
    Temat: Nowe ubezpieczenie OC
    Od: s...@g...com

    Zeszły rok 384 PLN
    Ten rok 560PLN.
    Brak szkód. Auto staniało przez rok 300PLN - teraz wartośc ma na 10 000pln.

    To w sumie podwyżka o 45%.

    AC mi staniało o 30pln - auto 10 letnie.

    Tak niezobowiązująco donoszę...

  • 2. Data: 2017-01-15 11:23:32
    Temat: Re: Nowe ubezpieczenie OC
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@k...pl>

    ps.com...
    Zeszły rok 384 PLN
> [...]
    >000pln.
    >
    >To w sumie podwyżka o 45%.
    >
    >AC mi staniało o 30pln - auto 10 letnie.

    W moim wypadku mbank (axa) OC z 330 na ponad 480. Ale AC potaniało o
    180, dlatego całość AC+OC wyszło bardzo podobnie jak rok temu. Wartość
    ok. 25 KPLN (auto ośmioletnie), nie pamiętam niestety wartości sprzed
    roku.

    --
    Yogi(n)

  • 3. Data: 2017-01-15 15:14:07
    Od: Nikt <n...@l...localhost>

    On 2017-01-15 09:42, s...@g...com wrote:
    > Auto staniało przez rok 300PLN - teraz wartośc ma na 10 000pln.

    kiedy się wreszcie ludzie nauczą, że wartość auta wpływa na AC, a nie OC...

  • 4. Data: 2017-01-15 17:07:45
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Sun, 15 Jan 2017 00:42:19 -0800 (PST), s...@g...com napisał(a):

> [...]
    >
    > To w sumie podwyżka o 45%.
    >
    > AC mi staniało o 30pln - auto 10 letnie.

    Pytanie czy OC bez AC kosztowałoby tyle samo (no chyba że masz je w różnych
    firmach).

    Inna sprawa że AC na 10 letni samochód to w sumie oszustwo ubezpieczalni -
    zdajesz sobie sprawę jak to działa i że najdrobniejsza stłuczka to "szkoda
    całkowita" i grosze do wypłaty?

  • 5. Data: 2017-01-15 18:19:44
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu niedziela, 15 stycznia 2017 15:14:10 UTC+1 użytkownik Nikt napisał:

    > kiedy się wreszcie ludzie nauczą, że wartość auta wpływa na AC, a nie OC...

    Pewny jesteś?

  • 6. Data: 2017-01-15 18:32:24
    Od: Nikt <n...@l...localhost>

    On 2017-01-15 18:19, Kris wrote:

    > Pewny jesteś?

    rozumiem, że ubezpieczycielowi robi różnicę, czy narobisz szkód na 10k
    autem wartym 5k, czy autem wartym 500k?

    składka OC zależy od dwóch czynników
    1. prawdopodobieństwo spowodowania wypadku - zależy od człowieka, jego
    wieku, historii i wielu innych parametrów oraz od auta, jego wieku,
    koloru, mocy i innych parametrów
    2. jak bardzo nie umiesz się targować i dasz się skubnąć

  • 7. Data: 2017-01-15 21:10:54
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 15 Jan 2017 17:07:45 +0100, Tomasz Pyra napisał(a):

    > Inna sprawa że AC na 10 letni samochód to w sumie oszustwo ubezpieczalni -
    > zdajesz sobie sprawę jak to działa i że najdrobniejsza stłuczka to "szkoda
    > całkowita" i grosze do wypłaty?

    Można się sądzić.

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl

  • 8. Data: 2017-01-15 21:54:20
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Sun, 15 Jan 2017 21:10:54 +0100, Maciek napisał(a):

    > Można się sądzić.

    Raczej nie można, bo to wszystko jest jak najbardziej napisane w umowie
    którą klient podpisał. A że kupił sobie produkt ubezpieczeniowy który z
    grubsza jest bez sensu - a kto bogatemu zabroni?

    No chyba że sądzić się "po amerykańsku", czyli że klient biedny,
    niepiśmienny, kupił AC i uważa że mu się należy, niezależnie od tego co
    napisano w umowie.

    W każdym razie w każdej umowie AC którą widziałem napisane było że każdą
    szkodę wycenia się wg. pełnego wariantu serwisowego (a więc wszystko na
    nowych częściach z najdroższego cennika detalicznego ASO).
    W tym momencie w samochodzie który ma 10 lat prawie zawsze oznacza to
    szkodę całkowitą, a więc do wypłaty będzie wartość pojazdu przed szkodą,
    minus wartość "wraku" - w praktyce dobrze jak się okaże, że oddali chociaż
    równowartość składki AC.

  • 9. Data: 2017-01-15 22:03:09
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Sun, 15 Jan 2017 18:32:24 +0100, Nikt napisał(a):

    > rozumiem, że ubezpieczycielowi robi różnicę, czy narobisz szkód na 10k
    > autem wartym 5k, czy autem wartym 500k?

    Szkody to jedno, ale bogaci klienci jeżdżą drogimi autami.
    A łatwiej skubnąć tych bogatych.

    Nie jestem pewien czy ubezpieczycielowi OC wolno brać pod uwagę wartość
    pojazdu przy kalkulacji składki (to nie jest u nich takie do końca dowolne
    - patrz "rekomendacje" KNF).
    Stąd chyba dużo wyższe składki w samochodach o wyższej pojemności - jak
    kogoś stać na tankowanie silnika V8, to i stać go na OC za 1000zł ;)

  • 10. Data: 2017-01-16 01:14:43
    Od: Nikt <n...@l...localhost>

    On 2017-01-15 22:03, Tomasz Pyra wrote:
    > Szkody to jedno, ale bogaci klienci jeżdżą drogimi autami.
    > A łatwiej skubnąć tych bogatych.

    nie do końca, znam wielu "bogatych" i wielu "biednych".
    Wśród bogatych jest o wiele więcej tych, którzy będą się kłócić o każdy
    grosz i ostro negocjować.