  • 11. Data: 2019-03-28 23:45:03
    Temat: Re: Nowoczesne materiały na grzałki...?
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu piątek, 29 marca 2019 07:25:33 UTC+9 użytkownik Marcin Debowski napisał:

    > Nie pójdzie to z dwutlenkiem węgla? Ma większą pojemność cieplną i chyba
    > powinien być w tych warunkach oboojętny, a jest dużo tańszy.

    Nie wiem. Mam doświadczenie z dwutlenkiem węgla w wysokiej temperaturze, ale nie aż
    takiej. Obawiałbym się że się zacznie rozkładać i działać redukcyjnie na materiał
    grzałki. Ale jeśli chemicznie to niemożliwe- to spoko, czemu nie.

  • 12. Data: 2019-03-29 05:14:40
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu piątek, 29 marca 2019 07:45:04 UTC+9 użytkownik Konrad Anikiel napisał:

> [...]
    grzałki. Ale jeśli chemicznie to niemożliwe- to spoko, czemu nie.

    No dobra, raczej niemożliwe.
    The thermal decomposition of carbon dioxide - Elsevier

  • 13. Data: 2019-03-29 06:15:56
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-03-29, Konrad Anikiel <a...@g...com> wrote:

> [...]
    >
    > No dobra, raczej niemożliwe.
    > The thermal decomposition of carbon dioxide - Elsevier

    A cholera, teraz zwątpiłem, bo widze, że nawet na takiej SS304 w 700C
    może dysproporcjonować do tlenu i tlenku wegla i utleniać powierzchnię.
    Te druty do wyzarzania pewnie przezyja (a może nawet zrobi im lepiej),
    ale oporowe po wielu cyklach to raczej chyba nie.

    --
    Marcin

  • 14. Data: 2019-03-29 08:04:59
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 26 Mar 2019 10:53:54 +0100, Marek napisał(a):
    > Muszę zaktualizować piec do grzania przeponowego (wyrzażanie drutu)
    > na nowszą wersję. Poprzedni wytrzymał 10 lat ale grzałki coraz
    > częściej się przepalają a wieszaki na grzałki i ceramiczna izolacja
    > już się rozpadają.
    > Z jakich materiałów teraz budować? Głównie mnie interesują grzałki.

    A moze by tak sam drut uzyc ?

> [...]
    > zainstalować grzałki w kształcie płaskownika o wymiarach ok 5x30mm.
    > Tworzy meander na wewnętrznej stronie walca pieca, który się zawija
    > na izolatorach robiących za wieszaki. Nie podoba mi się to w tym
    > rozwiązaniu to, że taki pasek promieniuje większą powierzchnią w bok
    > zamiast do środka pieca, gdzie jest retorta z wsadem. A ponieważ w
    > takim piecu głównie ciepło przekazywane jest przez promieniowanie to
    > na chłopski rozum duża część tego promieniowania jest skierowana w
    > złą stronę, co odbija się moim zdaniem na słabej efektywności

    Niekoniecznie - moc jest moc, i jesli nie przez promieniowanie, to
    ktoredy ucieknie ? Konwekcja ?

    Co najwyzej grzalki sie szybciej niszcza, bo maja wieksza temperature.

    Cos mi sie przypomnialo - Globar

    https://www.kanthal.com/en/products/furnace-products
    -and-heating-systems/electric-heating-elements/silic
    on-carbide-heating-elements/
    https://www.eurotherm.com/silicon-carbide-heating-el
    ements
    http://www.silcarb.com/three-piece-silicon-carbide-h
    eating-elements.php
    http://www.muffle-furnace.com/sic-heating-element/

    J.

  • 15. Data: 2019-03-29 09:49:58
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 29 Mar 2019 05:15:56 GMT, Marcin Debowski napisał(a):

> [...]
    >
    > A cholera, teraz zwątpiłem, bo widze, że nawet na takiej SS304 w 700C
    > może dysproporcjonować do tlenu i tlenku wegla i utleniać powierzchnię.

    Hm, jesli utleni ... to czy CO zaraz nie zredukuje ?

    > Te druty do wyzarzania pewnie przezyja (a może nawet zrobi im lepiej),
    > ale oporowe po wielu cyklach to raczej chyba nie.

    cykle utleniania i redukcji moga nie byc zdrowe, do tego mozliwe
    naweglanie i azotowanie ... trzeba by sprawdzic :-)

    J.

  • 16. Data: 2019-03-29 14:34:47
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu piątek, 29 marca 2019 14:16:01 UTC+9 użytkownik Marcin Debowski napisał:

> [...]
    > Te druty do wyzarzania pewnie przezyja (a może nawet zrobi im lepiej),
    > ale oporowe po wielu cyklach to raczej chyba nie.

    To by było środowisko utleniające, które stali nierdzewnej nie zaszkodzi. Ja się
    obawiałem reakcji do węgla, znacznie gorszego, bo redukcyjnego. Ale jeśli nawet
    trochę by go tam było, to ta nieokreślona żaroodporna stal, o ile to jest to co ja
    myślę, to ma bardzo dobrą odporność.

  • 17. Data: 2019-03-29 16:06:58
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu piątek, 29 marca 2019 17:49:59 UTC+9 użytkownik J.F. napisał:

    nie aż takiej. Obawiałbym się że się zacznie rozkładać i działać redukcyjnie na
    materiał grzałki. Ale jeśli chemicznie to niemożliwe- to spoko, czemu nie.

    > Hm, jesli utleni ... to czy CO zaraz nie zredukuje ?

    Zredukuje ochronną warstwę tlenków do chromu z gołą dupą. Takie odsłonięte ziarna
    wylatują z powierzchni w całości, a po latach pracy w wysokiej temperaturze mają
    rozmiary widzialne gołym okiem, więc zniszczenie postępuje w szybkim tempie.

    A atomowy tlen też tak sobie pięknie nie utlenia, tylko wżerowo. Zależy jaki skład
    stali, oczywiście, ale jak już zacznie, to piździec.

    > cykle utleniania i redukcji moga nie byc zdrowe, do tego mozliwe
    > naweglanie i azotowanie ... trzeba by sprawdzic :-)

    To spawdź i zreferuj.