  • 11. Data: 2018-10-28 08:50:59
    Temat: Re: Nowości z BD
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    W dniu 2018-10-27 o 23:05, J.F. pisze:

    > A wie ktos moze, jaka sprawnosc maja miesnie ?
    > Moze nie warto nasladowac ... a warto w ogniwa paliwowe zainwestowac.
    >
    > Ale takie miesnie maja jedna zalete - same sie produkuja.
    > O ile oczywiscie opanujemu biotechnologie/genetyke wystarczajaco.

    Takiego robota trzeba karmić i dogrzewać nawet gdy nie pracuje.

    Alkohol im widać służy :)

    WM

  • 12. Data: 2018-10-28 16:32:05
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 28 Oct 2018 08:50:59 +0100, WM napisał(a):

    > Takiego robota trzeba karmić i dogrzewać nawet gdy nie pracuje.

    Przemysl lubi takich co pracuja bez przerwy :-)

    A i nie calkiem tak - niedzwiedzie hibernuja, gady sa zmiennocieplne,
    bakterie mozna zamrozic ...

    Ale to ich g* jest :-)

    J.

  • 13. Data: 2018-10-28 18:20:18
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    W dniu 2018-10-28 o 16:32, J.F. pisze:

    > Przemysl lubi takich co pracuja bez przerwy :-)
    >
    > A i nie calkiem tak - niedzwiedzie hibernuja, gady sa zmiennocieplne,
    > bakterie mozna zamrozic ...

    Zamrażanie i odmrażanie wymaga energii.

    > Ale to ich g* jest :-)

    I ludzie tym g* się delektują :)

    Alkohol się pali, więc jest źródłem energii, której się drożdże
    pochopnie pozbywają.

    WM

  • 14. Data: 2018-10-28 20:52:29
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sat, 27 Oct 2018 22:12:13 +0200, WM <c...@p...onet.pl> wrote:
    > Może kiedyś uda się skopiować w urządzeniach technicznych zasadę
    > działania mięśni? One chyba są na glukozę?

    To dla mnie zagadka. Napięcia, na które reagują mięśnie to
    mikrovolty, moc potrzebna do podnoszenia np. 5kg ciężaru to grube
    waty. Taka moc to albo wysokie napięcie albo prąd, co żadne z nich
    w organizmie nie występuje. Czyli elektryka w organizmie to tylko
    sterowanie, w takim razie skąd brana jest moc do pracy mięśni?

    --
    Marek

  • 15. Data: 2018-10-28 21:00:01
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu niedziela, 28 października 2018 20:52:31 UTC+1 użytkownik Marek napisał:
    > w organizmie nie występuje. Czyli elektryka w organizmie to tylko
    > sterowanie, w takim razie skąd brana jest moc do pracy mięśni?

    Tutaj jest to dość przystępnie wyjaśnione :]

    http://biochemical-pathways.com/?fbclid=IwAR3V1Fx3iI
    r6bHm4zmfNq9Z_9mRPybyj19TvkRCi5-Us2RwZZ4toqkPNmYA#/m
    ap/1

  • 16. Data: 2018-10-28 21:22:12
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 28 Oct 2018 18:20:18 +0100, WM napisał(a):

    > Zamrażanie i odmrażanie wymaga energii.

    Jesli bedzie taniej ich utrzymywac w ruchu - przemysl i wojsko zadbaja
    o energie.

    Mnie glownie o sprawnosc chodzi - dobry jest czlowiek/kon, czy
    kiepski?

    No i latwosc produkcji kusi - jak sobie pomyslisz ze konczyna
    czlowieka to kilkadziesiat miesni, kazdy musialby byc
    serwomechanizmem, to biologiczny wzrost kusi bardzo.

    > I ludzie tym g* się delektują :)
    >
    > Alkohol się pali, więc jest źródłem energii, której się drożdże
    > pochopnie pozbywają.

    Owszem. Byc moze pochodza z czasow beztlenowych, i nie mogly spalic
    alkoholu. Ani glukozy.

    Tym niemniej zaciekawilo mnie, gdzie w tej glukozie sie ta energia
    kryje ... bo ma jakas nadwyzke, ktora drozdze skrzetnie wykorzystuja.

    J.

  • 17. Data: 2018-10-29 10:46:52
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    trada.pl...

> [...]
    >w organizmie nie występuje. Czyli elektryka w organizmie to tylko
    >sterowanie, w takim razie skąd brana jest moc do pracy mięśni?

    Ogolnie - z glukozy.
    Gdzies tam na poczatku jest cykl Krebsa ...

    J.

  • 18. Data: 2019-09-24 17:38:58
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    > Gdyby ktoś nie śledził.
    > Atlas robi wrażenie.
    > https://www.youtube.com/watch?v=LikxFZZO2sk

    https://youtu.be/_sBBaNYex3E

    Teraz jedyny problem to zasilanie.

    Robert

  • 19. Data: 2019-09-24 18:13:58
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Robert Wańkowski" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    >https://youtu.be/_sBBaNYex3E
    >Teraz jedyny problem to zasilanie.

    Wyglada na to, ze na baterie jest.
    Tylko na jak dlugo starczaja.

    J.

  • 20. Data: 2019-09-24 18:25:43
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2019-09-24 o 18:13, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Robert Wańkowski"  napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    > Wyglada na to, ze na baterie jest.
    > Tylko na jak dlugo starczaja.

    Tak, tak. Wiadomo, że baterie. I pewnie mógłby sobie je sam wymieniać. :-)
    Ale czy generator prądu spalinowy czy radioizotopy nie mają większej
    gęstości energii od ogniw litowych?

    Robert