  • 1. Data: 2018-07-08 20:06:30
    Temat: Nowy Naviexpert - alternatywne trasy online i ogr. prędkości
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Pojeździłem trochę z nowym NE (taki sobie nowy, po prostu nie aktualizował się
    już u mnie od dłuższego czasu :) ).

    Alternatywne trasy online - fajna sprawa. O ile większość informacji nie niesie
    wartościowych informacji (bo są typu +1km, -1min), to w kluczowych miejscach
    jest przydatna (wiesz czy warto jechać +10km dla oszczędności 3min).

    Natomiast ciekawe są ograniczenia prędkości naniesione na mapę -- jedziesz i
    wiesz, że zbliżasz się do miejsca gdzie nastąpi zmiana dozwolonej prędkości.

  • 2. Data: 2018-07-08 20:14:01
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

    On 2018-07-08 20:06, r...@k...pl wrote:
> [...]
    > wiesz, że zbliżasz się do miejsca gdzie nastąpi zmiana dozwolonej prędkości.

    .. I kierowca od razu wciska hamulec. A reszta się dziwi, dlaczego ktoś
    hamuje kilkaset metrów przed znakiem ograniczenia prędkości. Dość często
    coś takiego widzę.

    MSPANC

  • 3. Data: 2018-07-08 20:22:42
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Sun, 8 Jul 2018 20:14:01 +0200, w <phtk98$448$2@node1.news.atman.pl>, Uncle
    Pete <4...@g...com> napisał(-a):

    > .. I kierowca od razu wciska hamulec. A reszta się dziwi, dlaczego ktoś
    > hamuje kilkaset metrów przed znakiem ograniczenia prędkości. Dość często
    > coś takiego widzę.

    Tacy raczej nie używają nawigacji -- myślę, że kombinacja auto+navi ich
    przerasta :)

  • 4. Data: 2018-07-08 21:00:43
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

    On 2018-07-08 20:22, r...@k...pl wrote:

    > Tacy raczej nie używają nawigacji -- myślę, że kombinacja auto+navi ich
    > przerasta :)

    Mają w takim razie szósty zmysł przewidywania, jaki znak pojawi się za
    zakrętem ))

  • 5. Data: 2018-07-09 10:27:11
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik radekp napisał w wiadomości grup
    com...
> [...]

    >miejscach
    >jest przydatna (wiesz czy warto jechać +10km dla oszczędności 3min).

    Google w miare pokazuje, choc wlasnie odkrylem wade - trzy
    alternarywne takie jakie jemu sie podoba,
    w androidzie sie nie da trasy przestawic palcem, trzeba dodawac punkty
    posrednie ... upierdliwe.

    A ktoredy jechales ? Wczoraj po poludniu na A4 byl korek na bramkach
    pod wroclawiem,
    i yanosik chyba mnie w niego wpakowal, tzn nie zaproponowal zmiany
    trasy.

    I ciekaw jestem - inne programy lepsze, inne trasy tez zapchane,
    objezdzac nie bylo sensu bo i tak wyszloby dluzej ...

    >Natomiast ciekawe są ograniczenia prędkości naniesione na mapę --
    >jedziesz i
    >wiesz, że zbliżasz się do miejsca gdzie nastąpi zmiana dozwolonej
    >prędkości.

    Hm, "teren zabudowany" to raczej widac z daleka, a jak nie widac, to
    pewnie trzeba zwolnic na zakrecie :-)

    Wiec lepsze ostrzezenia od janosika - uwaga, stoja.
    Znow wczoraj mialem szczescie - janosik ostrzegl, ale gdyby nie ..
    akurat mieli klienta :-)

    A wyswietla odleglosc do ograniczenia, czy trzeba sie w mape wpatrywac
    ?
    Bo ja bym wolal uslyszec, ze to za 500m wiec na luz/noga z gazu ...

    J.

  • 6. Data: 2018-07-09 10:56:15
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Mon, 9 Jul 2018 10:27:11 +0200, w <5b431c62$0$594$65785112@news.neostrada.pl>,
    "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał(-a):

> [...]
    > alternarywne takie jakie jemu sie podoba,
    > w androidzie sie nie da trasy przestawic palcem, trzeba dodawac punkty

    W NE masz "w locie" podczas jazdy, a nie tylko po wyznaczeniu trasy.

    > A ktoredy jechales ? Wczoraj po poludniu na A4 byl korek na bramkach
    > pod wroclawiem,
    > i yanosik chyba mnie w niego wpakowal, tzn nie zaproponowal zmiany
    > trasy.

    Akurat jechałem DK8 od zachodu. Korku na bramkach nie było ;)

    > I ciekaw jestem - inne programy lepsze, inne trasy tez zapchane,
    > objezdzac nie bylo sensu bo i tak wyszloby dluzej ...

    To wejdź sobie w tym korku na traffic.naviexprt.com i wyznacz.

    > Hm, "teren zabudowany" to raczej widac z daleka, a jak nie widac, to
    > pewnie trzeba zwolnic na zakrecie :-)

    Tak, teren zabudowany -- intensywnie zabudowany drzewami :))

    > Wiec lepsze ostrzezenia od janosika - uwaga, stoja.
    > Znow wczoraj mialem szczescie - janosik ostrzegl, ale gdyby nie ..
    > akurat mieli klienta :-)

    Jechałem z Y i miałem pełno jakiś nieistniejących zdarzeń.
    Suszarek nie było wcale (ja to w ogóle mam jakieś szczęście -- przez kilka lat
    natknąłem się na pojedyczne suszarki).

    > A wyswietla odleglosc do ograniczenia, czy trzeba sie w mape wpatrywac
    > ?
    > Bo ja bym wolal uslyszec, ze to za 500m wiec na luz/noga z gazu ...

    Nie wyświetla, ale raczej to zbędne, bo sobie możesz dosyć dokładnie wyobrazić.
    Zresztą znaki są widoczne na drodze.

    PS. W jakimś pluginie do Igo można było włączyć fajny fature -- dźwiękowy "pik"
    przy zmianie ograniczenia.

  • 7. Data: 2018-07-09 11:25:16
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > Mają w takim razie szósty zmysł przewidywania, jaki znak pojawi się za
    > zakrętem ))

    Albo wiedzą, gdzie miśki stoją zwykle. Jeśli na prostej drodze bez
    żadnego powodu jest zmiana z np. 80 na 60, to prawdopodobieństwo
    wystąpienia miśków jest bardzo wysokie.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 8. Data: 2018-07-09 12:13:19
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

    On 2018-07-09 11:25, Pawel "O'Pajak" wrote:

    > Powitanko,

    > Albo wiedzą, gdzie miśki stoją zwykle. Jeśli na prostej drodze bez
    > żadnego powodu jest zmiana z np. 80 na 60, to prawdopodobieństwo
    > wystąpienia miśków jest bardzo wysokie.

    Aha, lub znienacka teren zabudowany specjalnie urządzony przez miśków ;)

  • 9. Data: 2018-07-09 12:49:57
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik radekp napisał w wiadomości grup
    com...
    <j...@p...onet.pl> napisał(-a):
    >W NE masz "w locie" podczas jazdy, a nie tylko po wyznaczeniu trasy.

    Cenne ... ale czy GM tego nie robi ?

    >To wejdź sobie w tym korku na traffic.naviexprt.com i wyznacz.

    Jest to jakas koncepcja, ale czy nie za pozno ?
    No i nadal nie bede wiedzial, czy ma dobre informacje - bo moze mowi
    ze 5 minut mniej, a wyszloby 5 minut wiecej.

    >Tak, teren zabudowany -- intensywnie zabudowany drzewami :))

    >Jechałem z Y i miałem pełno jakiś nieistniejących zdarzeń.

    Lepiej 3 razy zwolnic niz raz zaplacic :-)
    IMO - wcale nie tak pelno.

    Ale ciekaw jestem - ludzie sie mylą, celowo źle zglaszają, a moze
    celowo zglaszaja, bo mieszkaja w tym miejscu :-)
    IMO - nie jest tego tak duzo.

    >Suszarek nie było wcale (ja to w ogóle mam jakieś szczęście -- przez
    >kilka lat
    >natknąłem się na pojedyczne suszarki).

    IMO - to taka srednia w naszym rejonie.

    >Nie wyświetla, ale raczej to zbędne, bo sobie możesz dosyć dokładnie
    >wyobrazić.
    >Zresztą znaki są widoczne na drodze.

    Jak jade 120, to nie chce mi sie mocno hamowac.

    >PS. W jakimś pluginie do Igo można było włączyć fajny fature --
    >dźwiękowy "pik"
    >przy zmianie ograniczenia.

    Za pozno.
    Chociaz ... moze uchronic, gdy nie zauwazyles znaku ... ale od tego
    mam komunikat "zwolnij".

    J.

  • 10. Data: 2018-07-09 19:15:08
    Od: j...@i...pl

    On Sun, 08 Jul 2018 20:06:30 +0200, "r...@k...pl"
    <r...@k...pl> wrote:

> [...]
    >wartościowych informacji (bo są typu +1km, -1min), to w kluczowych miejscach
    >jest przydatna (wiesz czy warto jechać +10km dla oszczędności 3min).

    Opcja jest niedopracowana. Na kiego mi np. informacja o alternatywnej
    trasie +80km +5 minut i jeszcze dodatkowo z opłatą za autostradę? ;)

    >Natomiast ciekawe są ograniczenia prędkości naniesione na mapę -- jedziesz i
    >wiesz, że zbliżasz się do miejsca gdzie nastąpi zmiana dozwolonej prędkości.

    Jak się to pojawiło to sam pisałem do NE o mozliwość wyłączenia. W
    kolejnej wersji wprowadzili. I dobrze, bo jak dla mnie to mało
    przydatna funkcja. Zresztą ograniczenia w NE czasami są od czapy i w
    żaden sposób nie odzwierciedlają tego, co jest na drodze.

    http://jerzu.waw.pl GG:129280
    Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06