  • 1. Data: 2019-10-21 22:39:33
    Temat: Nowy piec czy poszukać wśród poleasingowych i wymienić graty?
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    Potrzeba zamiany 12 letniego laptoka z Core 2 Duo na coś w stacjonarnej
    obudowie - główna przyczyna to w gruncie hałas.

    Jeżeli mam zmieniać to wymagania raczej na jakiegoś średniaka z obecnych
    czasów. Żeby toto miało chociaż ze 4 rdzenie, dało się wsadzić 16 GB
    RAM, przyszłościowy interfejs na pamięć masową, a gry? Wydajność czegoś
    na poziomie Radeon RX 580 będzie dla mnie więcej niż satysfakcjonująca.

    Lepiej szukać jakieś używki w dawnych zestawach, poleasingowy zostawić
    płytę i CPU a wymienić resztę czy kupować coś z gotowych zestawów w
    sklepach online? Na samodzielną konfigurację płyty głównej do tego,
    odpowiedniego zasilania i chłodzenia, to nie mam głowy.

    Generalnie to chciałbym żeby ~taki zestaw, działał pod biurkiem
    *bezgłośnie* cokolwiek bym tam na nim nie robił. Cena do ~2000zł bez
    akcesoriów podłączanych do obudowy oraz pamięci masowej. Da się?

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 2. Data: 2019-10-21 23:26:48
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > Potrzeba zamiany 12 letniego laptoka
    zakładam ze ma dysk hdd, a procesor dość woolny jak na...

> [...]
    > RAM, przyszłościowy interfejs na pamięć masową, a gry? Wydajność czegoś
    > na poziomie Radeon RX 580 będzie dla mnie więcej niż satysfakcjonująca.
    ale moment. Ty chcesz pcta, normalnego blaszanego czy laptopa?
    Bo każdy współczesny poleasingowiec za 1000zł będzie zdecydowanie,
    zajebiście szybszy, szczególnie gdy dostanie ssd.

    > Lepiej szukać jakieś używki w dawnych zestawach, poleasingowy
    kup poleasingowca, z najszybszym prockiem jaki wskaże passmark

    > Generalnie to chciałbym żeby ~taki zestaw, działał pod biurkiem
    > *bezgłośnie* cokolwiek bym tam na nim nie robił.
    nie. OBciążony wiedźminem radeon wraz z resztą bebechów będzie
    potrzebował minimum 300 (a moze i dużo więcej) watów mocy. trzeba to
    jakoś rozproszyć, a do tego jest potrzebne albo chłodzenie wodne, albo
    wentylatory. w super cichej obudowie, w zamkniętej szafce (z wentylacją)
    możesz dążyć do uzyskania ciszy, ale teraz o 23:25 to nawet wentylator z
    zasilacza i pracującą głowicę w hdd słyszę.

    ToMasz

  • 3. Data: 2019-10-21 23:44:38
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 21/10/2019 22:39, Mateusz Bogusz wrote:
    > Potrzeba zamiany 12 letniego laptoka z Core 2 Duo na coś w stacjonarnej
    > obudowie - główna przyczyna to w gruncie hałas.

    Rada niepełna i czasami pozbawiona sensu:

    - Wynieś na strych i graj stumieniując na byle czym.

    Zastanawiająco dobrze to działa, choć nie na każdej z możliwych gier.
    Steam ma to w standardzie.

    Rada bardziej sensowna:

    - Kup xboxa/PS4.

    A całkiem serio: grywam na i7 7700K i GTX1050. Oba mają wentylatory i
    oba mają je ciche. Może to jednak kwestia zadbania o lepsze chłodzenie i
    będzie miarę cicho.

  • 4. Data: 2019-10-22 02:32:59
    Od: RadoslawF <u...@d...invalid>

    W dniu 2019-10-21 o 23:26, ToMasz pisze:

> [...]
    > możesz dążyć do uzyskania ciszy, ale teraz o 23:25 to nawet wentylator z
    > zasilacza i pracującą głowicę w hdd słyszę.

    Duże objętościowo chłodzenie z dużym ale wolnoobrotowym wentylatorem.
    I HD (jak intensywnie pracuje) słychać a wentylatora już nie.
    Do tego wymuszony wlot i wylot powietrza z obudowy.
    Jak słychać wentylator z zasilacza to wymienić lub w wersji dla
    biedaka przesmarować.

    Pozdrawiam

  • 5. Data: 2019-10-22 02:34:43
    Od: RadoslawF <u...@d...invalid>

    W dniu 2019-10-21 o 23:44, heby pisze:

    > Rada niepełna i czasami pozbawiona sensu:
    >
    > - Wynieś na strych i graj stumieniując na byle czym.

    A teraz się wysil i napisz poradę mieszkającemu w bloku. :-)

    Pozdrawiam

  • 6. Data: 2019-10-22 08:37:38
    Od: "zhbick" <n...@s...pl>

    Użytkownik "Mateusz Bogusz" napisał w wiadomości grup

    > Generalnie to chciałbym żeby ~taki zestaw, działał pod biurkiem
    > *bezgłośnie* cokolwiek bym tam na nim nie robił.

    Jeśli koniecznie w każdym momencie *bezgłośnie*, to nie pomogę.
    Jeśli natomiast wystarczy *bardzo cicho*, to sugeruję SSD bez HDD, wieżowe
    chłodzenie CPU od BeQuiet, tejże firmy zasilacz i cichy wentyl do wietrzenia
    obudowy. W wersji econo zamiast BeQuiet kup SilentiumPC

  • 7. Data: 2019-10-22 08:56:24
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Mon, 21 Oct 2019 22:39:33 +0200, Mateusz Bogusz napisał(a):

    > Generalnie to chciałbym żeby ~taki zestaw, działał pod biurkiem
    > *bezgłośnie* cokolwiek bym tam na nim nie robił. Cena do ~2000zł bez
    > akcesoriów podłączanych do obudowy oraz pamięci masowej. Da się?

    Nie da się. Masz tam typowo 3 wiatraki - zasilacz, procek i grafika, bez
    żadnego zastanowienia się nad ciszą. Ale jak sam złożysz, to jest
    szansa. Dalsze wyjaśnienia jeśli wyrazisz zainteresowanie.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 8. Data: 2019-10-22 09:41:31
    Od: z <...@...pl>

    > Nie da się. Masz tam typowo 3 wiatraki - zasilacz, procek i grafika, bez
    > żadnego zastanowienia się nad ciszą. Ale jak sam złożysz, to jest
    > szansa. Dalsze wyjaśnienia jeśli wyrazisz zainteresowanie.

    Wyciszenie zasilacza może być trudne. Dlatego kupowałem nowy silentium
    czy jakoś tak. 200 zł

    Wentylatory na procesorze możesz dobrać albo obniżyć ich obroty
    regulatorem za parę złotych. _Patrzysz na temperatury i kombinujesz_.
    Dzisiejsze Intele bardzo mało się grzeją. To już inne czasy.

    Co prawda nie gram ale zawsze udawało mi się zamontować do grafiki
    maksymalnie duży bezgłośny wentylator (zawsze mam w pogotowiu regulatory
    obrotów)

    Najgłośniejszym urządzeniem w moim blaszaku jest HDD jako magazyn danych

  • 9. Data: 2019-10-22 18:16:08
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 22.10.2019 o 02:32, RadoslawF pisze:

    > Duże objętościowo chłodzenie z dużym ale wolnoobrotowym wentylatorem.
    mam 12centymetrowe wiatraki, które działają od zera do 1800 obrotów.
    > I HD (jak intensywnie pracuje) słychać a wentylatora już nie.
    masz racje, ale on nie to pytał. facet chce mieć bezgłośny komputer,
    cokolwiek by nie robił.
    > Do tego wymuszony wlot i wylot powietrza z obudowy.
    oczywiście
    > Jak słychać wentylator z zasilacza to wymienić lub w wersji dla
    > biedaka przesmarować.
    wentylator na zasilaczu kręci się wolno. na procesorze i karcie
    graficznej również. miałem przypadki, gdy któryś z wentylatorów się
    zatrzymywał do zera, bo czujniki temperatury wskazywały że jest zimno.
    niestety bios co kilka sekund "ruszał" wentyaltorem żeby sprawdzić czy
    jest sprawny. ten start, był głośniejszy niż wolna praca wentylatora.
    ale wróćmy do tematu. gość chce grać w wiedzmina3 i mieć cichy komputer.
    jak znasz jak to zrobić, taką obudowę, chłodzenie (całości nie procka) w
    rozsądnej cenie - pisz

    ToMasz

  • 10. Data: 2019-10-22 18:42:28
    Od: RadoslawF <u...@d...invalid>

    W dniu 2019-10-22 o 18:16, ToMasz pisze:

    > mam 12centymetrowe wiatraki, które działają od zera do 1800 obrotów.

    Ja też. I to jest tania metoda na wyciszenie chłodzenia procesora.

    > masz racje, ale on nie to pytał. facet chce mieć bezgłośny komputer,
    > cokolwiek by nie robił.

    Ma wyciszyć wentylator na procesorze, na zasilaczu i na karcie GFX.
    Wyciszenie karty będzie najdroższe i najbardziej skomplikowane.
    HD jak rezonuje nie skręcać do metalowej obudowy a do miękkiego
    (podkładki) lub plastikowego (plastikowe kieszenie).

> [...]
    > ale wróćmy do tematu. gość chce grać w wiedzmina3 i mieć cichy komputer.
    > jak znasz jak to zrobić, taką obudowę, chłodzenie (całości nie procka) w

    W rozsądnej nie.
    Najbardziej hałasującym elementem są lub za moment będą wiatraki na GFX.
    Nawet jeśli na nowej jeszcze bardzo ne hałasują to po roku już będą.
    I tutaj albo tanio wymieniać lub smarować albo wymienić na chłodzenie
    wodne, drogie ale skuteczne.
    Jak tanio jest wymogiem najważniejszym to trzeba zadbać o dużą obudowę
    z dobrą wymianą powietrza. Jak w obudowie będzie 33 stopnie zamiast 53
    to i wentylatory na GFX będą mniej hałasować.

    I nikt nie zagwarantuje cichej pracy przy wymagającej grze.
    Nikt tez nie poda jakie komponenty kupić, no chyba że trafi się
    sprzedawca który zareklamuje to co sam sprzedaje.
    Ale takiemu to bym nie wierzył.