  • 1. Data: 2017-03-27 21:22:54
    Temat: Nowy polski samochód za jedyne 229 tys... USD :-)
    Od: "T." <k...@i...pl>

    Polska spółka Arrinera S.A. na swoim stoisku na targach Moto Show 2017 w
    Poznaniu z dumą zaprezentuje dwa samochody własnej konstrukcji. Pierwszy
    z nich to drogowa wersja supersamochodu Arrinera Hussarya. Pojazd ten
    wkrótce rozpocznie badania drogowe, zmierzające do przygotowania
    europejskiej homologacji. Drugi to profesjonalny samochód wyścigowy
    Arrinera Hussarya GT3.

    229 tys. USD ma kosztować wersja wyścigowa, ciekawe ile będzie
    kosztowała wersja drogowa.

    Więcej: http://tinyurl.com/ma3688m

    T.

    Ps. Na stronie autoPolska jest więcej ciekawych newsów :-)

  • 2. Data: 2017-03-27 21:42:35
    Temat: Re: Nowy polski samochód za jedyne 229 tys... USD :-)
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2017-03-27 o 21:22, T. pisze:

> [...]
    >
    > Więcej: http://tinyurl.com/ma3688m
    >
    > T.
    >
    > Ps. Na stronie autoPolska jest więcej ciekawych newsów :-)

    Jak zrobią tysiąc sztuk to daj znać. Na razie to
    tylko dwudziesta piąta zapowiedź dziwactwa z niepolską nazwą.

    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2017-03-27 22:32:20
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2017-03-27 o 21:42, RadoslawF pisze:

    > Jak zrobią tysiąc sztuk to daj znać. Na razie to
    > tylko dwudziesta piąta zapowiedź dziwactwa z niepolską nazwą.
    >

    > Pozdrawiam

    A ciekaw jestem - ta Syrena z Kutna wyprodukowała się w więcej niż 2
    egzemplarzach, co to są lansowane przez TVN?
    T.

  • 4. Data: 2017-03-27 22:37:28
    Od: j...@i...pl

    On Mon, 27 Mar 2017 21:42:35 +0200, RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>
    wrote:

    >z niepolską nazwą

    Panie, jak niepolską? Husaria. Polska jak nic ;)

    http://jerzu.waw.pl GG:129280
    Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06

  • 5. Data: 2017-03-27 22:54:19
    Od: j...@i...pl

    On Mon, 27 Mar 2017 22:32:20 +0200, "T." <k...@i...pl> wrote:

    >A ciekaw jestem - ta Syrena z Kutna wyprodukowała się w więcej niż 2
    >egzemplarzach, co to są lansowane przez TVN?

    Tych dwóch z TVN jeżdiło chyba cztrema egzmeplarzami (zólta, zielona,
    niebieska i szara). Jedna (zółta) zakończyła żywot zeszłej zimy, na
    jednej z warszawskich ulic. Ale nie wiem czy to ta sama co na TVN.

  • 6. Data: 2017-03-27 22:55:19
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Na niszowa produkcje tez jest zapotrzebowanie. Inaczej musialo by byc tysiac
    oryginalnych dam z lasiczka. Wyklepia dwie sztuki rocznie, zainkasuja rocznie pol
    miliona dolarow. Wbrew temu co by sie moglo wydawac pracy wlasnej przy takich
    samochodach duzo nie ma. Silnikow nie produkuja, skrzyn biegow tez nie.
    Zaprojektowali rame i ktos im zrobi. Z fotelami tak samo. Zawieszenie wzieli jakies
    gotowe. I tak ze wszystkimi elementami. Nadwozie robi im ktos z laminatu bo to
    wlasciwa technologia dla pojedynczych sztuk. Przychodza czesci od wykonawcow i
    skladaja przez dwa tygodnie bryczke, potem pol roku sie bujaja zeby sprzedac. Koszty
    wejscia mieli wysokie, chociaz nie astronomiczne.

  • 7. Data: 2017-03-27 23:43:28
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2017-03-27 o 22:37, j...@i...pl pisze:

    > Panie, jak niepolską? Husaria. Polska jak nic ;)

    "Hussarya" ?
    Ani to polska nazwa, ani polska pisownia nazwy wywodzącej się
    z węgierskiego, jest teoria twierdząca że z serbskiego.
    No chyba że przegapiłem starosłowiańskie znaczenie wyrazu
    "Arrinera" :-)

    Pozdrawiam

  • 8. Data: 2017-03-28 01:08:11
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Mon, 27 Mar 2017 22:32:20 +0200, T. napisał(a):

    > A ciekaw jestem - ta Syrena z Kutna wyprodukowała się w więcej niż 2
    > egzemplarzach, co to są lansowane przez TVN?

    Taaa... :)

    O ile jeszcze w przypadku supersamochodów można iść w miarę przetartą
    ścieżką kupowania układów napędowych od innych producentów i dopłacania za
    przekroczone normy emisji CO2, to próbując wypuścić auto na rynek masowy
    nie ma żadnych szans żeby jakiś inny producent chciał sprzedać własny napęd
    (hodując sobie konkurencję).

    A opracowanie własnego silnika od podstaw, który będzie konkurencyjny i
    spełniał obecne normy emisji, jest tak drogie że europejskie koncerny nie
    muszą się obawiać nawet chińskiej konkurencji.

  • 9. Data: 2017-03-28 10:51:54
    Od: "T." <k...@i...pl>

> [...]
    > spełniał obecne normy emisji, jest tak drogie że europejskie koncerny nie
    > muszą się obawiać nawet chińskiej konkurencji.

    Precedensy były - choćby silniki Isuzu z Jelcza. O ile się nie mylę
    fiatowskie też są montowane do fordów. Tym bardziej sprzedaż dla
    niszowego producenta nie powinna być zagrożeniem.
    T.

  • 10. Data: 2017-03-28 11:16:17
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Jak zrobią tysiąc sztuk to daj znać. Na razie to
    >tylko dwudziesta piąta zapowiedź dziwactwa z niepolską nazwą.

    Nie musza robic tysiaca sztuk.
    To ma byc rzadkie auto dla bogatych, ktorzy chca "niebanalnego auta".

    J.