  • 1. Data: 2011-04-14 21:23:55
    Temat: Nowy rodzaj blendy - to będzie hit sezonu
    Od: "morghul" <m...@t...pl>

    http://moto.allegro.pl/czarny-matowy-bezpieczny-kask
    -helmet-dwie-szyby-i1546537516.html
    Technologia w państwie środka idzie do przodu i badania wykazały
    ze blanda to przeżytek, teraz dual visor jest na topie ;)
    A swoją droga te badziewne kaski po 12zł idą jak woda na allegro
    http://moto.allegro.pl/kaski-i-odziez-kaski-4075?ord
    er=bd&change_view=1
    więc pewnie markowe potanieją przy takiej konkurencji ;)

    --

    morghul

  • 2. Data: 2011-04-15 05:43:36
    Temat: Re: Nowy rodzaj blendy - to będzie hit sezonu
    Od: nightwatch77 <r...@g...com>

    a czy byle owiewka do yamahy to musi kosztować 1000 złotych? Rozumiem
    że tak zaawansowany technologicznie kawałek plastiku musi być drogi,
    to nic że są robione w Chinach i produkcja kosztuje 5 złotych -
    pozostałe 995 jest po to żeby właściciel mógł twierdzić że płaci za
    bezpieczeństwo i tu nie ma kompromisów. Najdroższy =
    najbezpieczniejszy.
    Pokombinuj chwilę: jeśli chińczyk jest w stanie zrobić kask za 5
    złotych to zgadnij gdzie jest produkowany Twój kask za tysiaka?

  • 3. Data: 2011-04-15 06:33:32
    Od: kocyk <k...@Z...pl>

    nightwatch77 wrote:
> [...]
    > Pokombinuj chwilę: jeśli chińczyk jest w stanie zrobić kask za 5
    > złotych to zgadnij gdzie jest produkowany Twój kask za tysiaka?

    Pytanie nie brzmi gdzie. Pytanie brzmi jak i z czego. Zycze szczescia.
    K.

  • 4. Data: 2011-04-15 07:01:36
    Od: "Tytus" <t...@g...pl>

    Siemka

    ***"nightwatch77" .
    Pokombinuj chwilę: jeśli chińczyk jest w stanie zrobić kask za 5
    złotych to zgadnij gdzie jest produkowany Twój kask za tysiaka?

    W tej samej fabryce - tyle ze w innej jej czesci
    z nieco lepszych materialow - majacych super-duper zastrzezone nazwy.
    I chinol ktory je robi dostaje dwie miski ryzu zamiast jednej
    Potem pracuja troche nad malunkiem.
    A potem marketing marketing marketing...
    Jak widac leszczy nie brakuje :)

    --
    Tytus
    żółta motorynka

  • 5. Data: 2011-04-15 07:04:16
    Od: "morghul" <m...@t...pl>

    >Pokombinuj chwilę: jeśli chińczyk jest w stanie zrobić kask za 5
    >złotych to zgadnij gdzie jest produkowany Twój kask za tysiaka?

    Akurat mam kask za 200zl ;) a wymienię napewno nie na taki za
    tysiaka. Chinol może i jest w stanie zrobić za 5zł ale o jakieś
    testy, kontrolę jakości i porządne materiały bym ich nie
    posądzał. Jasną sprawą jest że tysiak czy dwa za kask nie
    odzwierciedla realnego kosztu produkcji ale 5zł też abstrakcyjnie
    niskie.

    --

    morghul

  • 6. Data: 2011-04-15 07:44:26
    Od: "Marcin N" <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl>

    Użytkownik "kocyk" napisał w wiadomości grup

    nightwatch77 wrote:
> [...]
    > złotych to zgadnij gdzie jest produkowany Twój kask za tysiaka?

    Pytanie nie brzmi gdzie. Pytanie brzmi jak i z czego. Zycze szczescia.

    =========

    Ciekawe. Powiedzmy, że z najwyższej jakości elementów. To ile one kosztują?
    50 zł? 100?
    Niech będzie, że łączny koszt kasku to 100 zł - tych sprzedawanych za 2500.
    Wiadomo, testy, marka, kontrola jakości - to też kosztuje, ale nie ma co
    ukrywać, że te motocyklowe gadżety mają niezwykle wyśrubowane ceny.

  • 7. Data: 2011-04-15 07:57:05
    Od: SkiMir <p...@M...onet.pl>

    W dniu 2011-04-14 23:23, morghul pisze:

    > Technologia w państwie środka idzie do przodu i badania wykazały
    > ze blanda to przeżytek, teraz dual visor jest na topie ;)

    Fajne. Może do spawania warto by to kupić. Ochrona głowy i przyłbica w
    jednym.
    Może trzeba by chińczykom podpowiedzieć aby jeszcze tą szybę zrobili
    samościemnającą.

    --
    M.

  • 8. Data: 2011-04-15 08:30:35
    Od: Glub <g...@g...com>

    On 2011-04-15 09:01:36 +0200, Tytus said:
> [...]
    > I chinol ktory je robi dostaje dwie miski ryzu zamiast jednej
    > Potem pracuja troche nad malunkiem.
    > A potem marketing marketing marketing...

    Trzeba ten markieting z czegoś opłacić- a najlepiej chyba z naszej
    kieszeni, nie?
    --
    Glub
    SWT-400

  • 9. Data: 2011-04-15 09:25:01
    Od: k...@o...pl

    A ja mam taki za 2 tysie i nie byl robiony w chinach ale w germanii. Czasem
    przejezdzam kolo tej fabryki.
    Mialem juz pare roznych kaskow, zdecydowanie ten za 2 tysie jest najlepszy
    jezeli chodzi o wygluszenie, jakosc, starannosc wykonania. A imie jedo
    Schuberth C3.
    Kapec

  • 10. Data: 2011-04-15 09:29:28
    Od: "Jasio" <b...@g...pl>

    Użytkownik "Marcin N" <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl> napisał w wiadomości

    > Ciekawe. Powiedzmy, że z najwyższej jakości elementów. To ile one
    > kosztują? 50 zł? 100?
    > Niech będzie, że łączny koszt kasku to 100 zł - tych sprzedawanych za
    > 2500.

    Ale zapomniałeś napisać, że koszt produkcji kasku oszacowałeś na podstawie
    własnej firmy produkującej kaski.

    > Wiadomo, testy, marka, kontrola jakości - to też kosztuje, ale nie ma co
    > ukrywać, że te motocyklowe gadżety mają niezwykle wyśrubowane ceny.

    Na tvn.turbo był swego czasu w serii "Polak potrafi" pokazany cykl
    produkcyjny kasków Bella w zakładzie pod Warszawą.
    Myślę, że ilość roboczogodzin dla produkcji pojedynczego kasku można
    bezpiecznie założyć powyżej 3. A koszt wyprodukowania kasku to również koszt
    zdobycia atestów i uwaga: zaprojektowania.
    Tak, te fikuśne malowania, choć mi się osobiście nie podobają, również są
    czyjąś odpłatną twórczością.

    Więc cena obejmuje nie tylko bezpośredni koszt produkcji.

    Chińczycy nie przejmują się ani jakością czy rodzajem użytego materiału, ani
    atestem, ani projektem (przecież można odlać formę z gotowego kasku innej
    firmy) ani płaceniem ZUSów, srusów i innych składek za swoich pracowników.
    Ten produkt kaskopodobny ma na zdjęciu na allegro wyglądać jak kask. Ot,
    całe wymagania.

    --
    Jasio
    etz vfr