  • 1. Data: 2010-04-22 13:18:11
    Temat: Nowy samochód - koszty utrzymania.
    Od: Konrad L <p...@o...pl>

    Witam

    Zastanawiam sie nad zmiana samochodu na nowy z salonu bo obecny
    strasznie mnie doswiadczyl finansowo no i ogolnie jak bym sie nie staral
    to ciagle cos sie dzieje.
    Czy moze mi ktos doswiadczony w zakupach/uzytkowaniu nowych samochodow
    przyblizyc jak to jest? bo niby zyskuje sie gwarancje i teoretyczny
    spokoj, tylko cos czesto zdarza mi sie uslyszec/przeczytac ze dla
    niektorych koniec gwarancji to odetchniecie z ulga. Bo jak potrzeba
    skorzystac z GW to albo "niewlasciwa eksploatacja(turbo)", "zle
    paliwo(spsute wtryski)", "niewlasciwa technika jazy(kolo dwumasowe)" i
    ASO umywa rece.
    Czyli w takim razie w praktyce co ta gwarancja obejmuje?

    Jak wyglada sprawa przegladow itp? rozumiem ze jest tak:
    Jade na wyznaczony przeglad, ogladaja samochod i patrza, jak potrzeba
    wymieniaja sobie przykladowo klocki, amortyzatory, tarcze, plyny na
    asowskie, a ja w zasadzie nie mam nic do gadania tylko mam za to
    zaplacic ile sobie zażyczą?

    Jezeli ktos przypadkiem podliczal to moglbym prosic o podanie rocznych/3
    letnich/innych kwot jakie mu sie uzieraly przy obsludze nowego
    samochodu(i jakiej klasy to samochod)?

    Mysle o czyms w okolicach skody octavii w granicach 60-65k.
    Ogolnie jakies przemyslenia w tym wzgledzie tych ktorzy kupili samochod
    z salonu sa mile widziane :)

    Pozdrawiam.

  • 2. Data: 2010-04-22 13:54:40
    Temat: Re: Nowy samochód - koszty utrzymania.
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Konrad L" <p...@o...pl> napisał w wiadomości news:

    > Jezeli ktos przypadkiem podliczal to moglbym prosic o podanie rocznych/3
    > letnich/innych kwot jakie mu sie uzieraly przy obsludze nowego samochodu(i
    > jakiej klasy to samochod)?

    Kia Ceed crdi, akurat 3 letnia.
    Koszt przeglądów to 500-700 zł rocznie.
    Przy założeniu że materiały kupuję sam, nie płacąc extra w ASO.
    To są wszystkie koszty, bez paliwa i ubezpieczenia rzecz jasna.

  • 3. Data: 2010-04-22 14:11:24
    Od: Konrad L <p...@o...pl>

    W dniu 2010-04-22 13:54, Cavallino pisze:

    > Kia Ceed crdi, akurat 3 letnia.
    > Koszt przeglądów to 500-700 zł rocznie.
    > Przy założeniu że materiały kupuję sam, nie płacąc extra w ASO.
    > To są wszystkie koszty, bez paliwa i ubezpieczenia rzecz jasna.

    Czyli moge sobie sam kupic olej i inne plyny... A do materialow
    zaliczasz np klocki czy tarcze hamulcowe?

    Pozdr

  • 4. Data: 2010-04-22 14:16:02
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > Czyli moge sobie sam kupic olej i inne plyny... A do materialow zaliczasz
    > np klocki czy tarcze hamulcowe?

    Nie.

    Tarcz jeszcze nie potrzebowałem zmieniać.
    Klocki zmieniałem przed miesiącem, kosztowały mnie chyba ze 130 zł.
    Wymiana 40 zł (nie w ASO).

  • 5. Data: 2010-04-22 14:20:44
    Od: Konrad L <p...@o...pl>

    > Tarcz jeszcze nie potrzebowałem zmieniać.
    > Klocki zmieniałem przed miesiącem, kosztowały mnie chyba ze 130 zł.
    > Wymiana 40 zł (nie w ASO).

    uu, czekaj czekaj, to ja moge coklwiek robic poza aso? Jaka jest zasada
    rozdzielajaca co musze w ASO, a co moge poza ASO? :)

    Pozdr.

  • 6. Data: 2010-04-22 14:25:50
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > uu, czekaj czekaj, to ja moge coklwiek robic poza aso?

    Normy europejskie uznają że możesz robić gdziekolwiek i na zamiennikach.
    Warsztat musi spełniać jakieś tam normy napraw, ale o jakich normach mówić
    przy wymianie klocków?
    Owszem, ryzykujesz że jak coś zepsują to gwarant nie uzna Ci gwarancji na
    ten element.

  • 7. Data: 2010-04-22 14:29:29
    Od: Marx <M...@n...com>

    > Kia Ceed crdi, akurat 3 letnia.
    > Koszt przeglądów to 500-700 zł rocznie.
    > Przy założeniu że materiały kupuję sam, nie płacąc extra w ASO.
    > To są wszystkie koszty, bez paliwa i ubezpieczenia rzecz jasna.

    Czy nadal materialy mozna sobie kupowac samemu? ostatnio zmienily sie
    ustalenia dotyczace zamiennikow i gwarancji, a co z olejami itp?
    Marx

  • 8. Data: 2010-04-22 15:09:26
    Od: "Jackare" <j...@i...pl>

> [...]
    >

    > Mysle o czyms w okolicach skody octavii w granicach 60-65k.
    > Ogolnie jakies przemyslenia w tym wzgledzie tych ktorzy kupili samochod z

    Podliczałem kiedyś każdą złotówkę wydaną na samochód (oczywiście paliwo,
    łącznie z płynem do spryskiwaczy, żarówkami, myjniami, wunderbaumem do
    wnętrza, wymianami ogumienia co sezon, bilety na autostradach itp itd) od
    momentu kupienia w salonie. Pamietam że po dwóch latach była to kwota 22 500
    zł przy przebiegu około 33,5 tys km. Wychodziło coś 0,67 zł na kilometr.
    W tej kwocie, blisko 5 tys zł to były ubezpieczenia. Jakbym dobrze poszukał
    to bym jeszcze plik z zestawieniem gdzieś znalazł...
    --
    Jackare

  • 9. Data: 2010-04-22 15:17:44
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Marx" <M...@n...com> napisał w wiadomości news:

    > Czy nadal materialy mozna sobie kupowac samemu? ostatnio zmienily sie
    > ustalenia dotyczace zamiennikow i gwarancji

    Nie słuchaj pismaków.
    Miały się zmienić, ale na lepsze.

    >, a co z olejami itp?

    Od lat kupuję sam wszystko co trzeba, w ASO tylko robocizna.

  • 10. Data: 2010-04-22 15:56:34
    Od: Paweł Ubysz <p...@W...pl>

> [...]
    > letnich/innych kwot jakie mu sie uzieraly przy obsludze nowego samochodu(i

    Xsara Picasso. Pierwszy przegląd po roku - 625 zł z materiałami z ASO ,
    drugi przegląd - 980 zł ( z wymianą płynów hamulcowego i chłodniczego , oraz
    czynnika w klimie). Oprócz tego dwie żarówki i jeden bezpiecznik przez dwa
    lata. Teraz mogę sobie powiedzieć że gwarancja nie była potrzebna :-)))
    Ubezpieczenie OC i AC - przy pełnych znizkach w DC około 2200 rocznie. Plus
    paliwo , płyn do spryskiwaczy i pióra wycieraczek.