  • 1. Data: 2019-01-16 14:32:36
    Temat: Nowy sposób magazynowania energii.
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Pozornie temat nie związany z samochodami. Ale artykuł zawiera odpowiedź
    na pytanie jak pogodzić słabość linii zasilających stację ładowania z
    sporą mocą wymaganą przy szybkim ładowaniu. Wystarczy taka bateria :)
    Przykład ten także obrazuje niezwykle szybki postęp dokonujący się na
    polu magazynowania energii elektrycznej w akumulatorach. Konia z rzędem
    temu kto przewidzi na czym będą jeździć elektryki za 10 lat :) W każdym
    razie, nie na licie.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 2. Data: 2019-01-16 14:39:03
    Temat: Re: Nowy sposób magazynowania energii.
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    > artykuł zawiera
    No to jeszcze link poproszę. :-)

    Robert

  • 3. Data: 2019-01-16 14:41:58
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Wed, 16 Jan 2019 14:39:03 +0100, Robert Wańkowski napisał(a):

    > No to jeszcze link poproszę. :-)

    Shit, zapomniałem :)
    https://www.energetyka24.com/zaprezentowano-o-polowe
    -tansze-od-litowo-jonowych-baterie-sodowe
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 4. Data: 2019-01-16 15:08:18
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    net...
> [...]
    >na pytanie jak pogodzić słabość linii zasilających stację ładowania z
    >sporą mocą wymaganą przy szybkim ładowaniu. Wystarczy taka bateria :)

    Tylko ze ona tez wnosi jakies straty.
    Wiec na stacji ladowania moze byc niepozadana ...

> [...]
    >rzędem
    >temu kto przewidzi na czym będą jeździć elektryki za 10 lat :) W

    Akurat ta jak czytasz, to sie niespecjalnie do samochodu nadaje, bo
    jest wysokotemperaturowa.
    Mnie podniecaja od lat akumulatory sodowo-siarkowe, podobno swietne,
    tylko maja te sama wade.
    No i najwyrazniej czegos im jednak brakuje, skoro nie sa powszechnie
    uzywane.

    A moze na wodorze bedziemy jezdzic ?

    Choc w sumie ... czemu nie na licie czy sodzie - je sie w miare prosto
    transportuje :-)

    J.

  • 5. Data: 2019-01-16 15:45:15
    Od: "T." <k...@i...pl>

    > Shit, zapomniałem :)
    > https://www.energetyka24.com/zaprezentowano-o-polowe
    -tansze-od-litowo-jonowych-baterie-sodowe

    Tu jest o innych nowościach:
    https://innowacje.newseria.pl/news/naukowcy-poszukuj
    a,p1527115105

    A tu o bateriach na bazie cynku - mają mieć elektrolit w postaci żelu,
    można je przebić i nie grozi to pożarem. Wada - dłuższy czas ładowania:
    https://www.wnp.pl/wiadomosci/chrzastka-ktora-moze-z
    rewolucjonizowac-akumulatory,337893_1_0_1.html

    T.

  • 6. Data: 2019-01-17 00:57:50
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2019-01-16 o 15:08, J.F. pisze:
> [...]
    > Wiec na stacji ladowania moze byc niepozadana ...

    > Akurat ta jak czytasz, to sie niespecjalnie do samochodu nadaje, bo jest

    Tu nie chodzi o baterię montowaną w samochodzie. Tu chodzi o to, że w
    miejscu, gdzie dochodzi słaba linia zasilająca montuje się taką baterię
    jako magazyn prądu do ładowania samochodu. Gdy podjeżdża samochód, można
    go ładować mocą o wiele większą, niż linia zasilająca, bo duży prąd jest
    brany z tego akumulatora.

  • 7. Data: 2019-01-17 08:13:03
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

    W dniu 16.01.2019 o 23:57, Poldek pisze:

> [...]
    > jako magazyn prądu do ładowania samochodu. Gdy podjeżdża samochód, można
    > go ładować mocą o wiele większą, niż linia zasilająca, bo duży prąd jest

    przypomniało mi się, że gdzieś o tym czytałem.
    https://wrc.net.pl/powerbank-volkswagena-do-samochod
    ow-elektrycznych

    Lukasz

  • 8. Data: 2019-01-17 08:25:34
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 17 Jan 2019 00:57:50 +0100, Poldek napisał(a):

> [...]
    > jako magazyn prądu do ładowania samochodu. Gdy podjeżdża samochód, można
    > go ładować mocą o wiele większą, niż linia zasilająca, bo duży prąd jest

    Ja rozumiem, ale Jacek juz wyciagnal wniosek, ze samochody nie beda
    jezdzic na licie.

    A co do tego pomyslu ...
    -jak bedzie stacja ladowania, to raczej bedzie miala duzy ruch, i
    niewiele jej to da. Aczkolwiek w nocy na stacjach ruch mniejszy.
    No i prad tanszy.

    -w domu ... chyba niepotrzebne.

    Wiec bardziej sie to przyda jako dodatekdo wiatrakow, fotowoltaiki
    itp.

    J.

  • 9. Data: 2019-01-18 21:25:27
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2019-01-17 o 00:57, Poldek pisze:

    > Tu nie chodzi o baterię montowaną w samochodzie. Tu chodzi o to, że w
    > miejscu, gdzie dochodzi słaba linia zasilająca montuje się taką baterię
    > jako magazyn prądu do ładowania samochodu.

    Jako bufor dla stacji ładowania to bateria może być jakakolwiek -
    również dobrze sprawdzą się ogniwa ołowiowe.

    A cały postęp w akumulatorach to właśnie kryterium objętości i masy
    akumulatorów - po to żeby się je dało pomieścić wygodnie w samochodzie
    Oraz oczywiście szybko (w stosunku do ilości zgromadzonej energii)
    ładować i rozładowywać.

    --
    Kalkulator mocy, momentu obrotowego i przełożeń skrzyń biegów
    Engine power, torque and gear ratios calculator online:

  • 10. Data: 2019-01-22 21:59:46
    Od: kk <k...@o...pl>

    On 2019-01-18 21:25, Tomasz Pyra wrote:

    > Jako bufor dla stacji ładowania to bateria może być jakakolwiek -
    > również dobrze sprawdzą się ogniwa ołowiowe.

    Nie jakakolwiek, tania musi być.

> [...]
    > akumulatorów - po to żeby się je dało pomieścić wygodnie w samochodzie
    > Oraz oczywiście szybko (w stosunku do ilości zgromadzonej energii)

    No i powstaje problem z czego je szybko ładować