  • 1. Data: 2012-11-23 21:56:44
    Temat: Numery, które wnoszą nieco humoru do monotonnej pracy inżyniera
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    Niedawno przylazł kumpel, któremu kot zeżarł duży fragment przewodu od
    ładowarki do komórki. Lutownicę miałem jak zwykle gdzieś zakopaną, a
    też nie miałem za bardzo chęci się babrać, toteż pomacawszy wokół
    natrafiłem się na nieco przechodzoną różnicówkę trójfazową na 40A.
    Połączyłem porwane fragmenty przewodu i przekazałem całość kumplowi.
    Ten zachował kamienną minę, ale ciekaw jestem jak przyjęła to jego
    żona, bo to w zasadzie jej ładowarka ;)
    Innym razem zdarzało mi się reanimować akumulatorki AA zasilaczem
    regulowanym 300V/20A bo taki akurat był pod ręką, udało się i chodzą
    do dziś. Hindusowi, który przyjechał na odbiory, ładowaliśmy
    akumulator do aparatu fotograficznego za pomocą zadajnika trójfazowego
    i niesterowanego mostka prostowniczego, chłopinie bardziej zależało na
    porobieniu fotek z wycieczki niż na odbiorach, a że nać klijent nać
    pannn :>
    Nie wiem czy to powyższe spełnia kryteria humorystyczności, może Wy
    mieliście jakieś ciekawsze przewały w trakcie pracy? ;)

  • 2. Data: 2012-11-23 23:22:38
    Od: Padre <P...@n...net>

    > Nie wiem czy to powyższe spełnia kryteria humorystyczności, może Wy
    > mieliście jakieś ciekawsze przewały w trakcie pracy? ;)

    Do fabryki w której pracowałem przyjechała do odbioru prototypu segmentu
    kopalnianej obudowy kroczącej niezwykle poważna japońska delegacja.
    Obudowa była podłączona do przenośnej pompy hydraulicznej i członkowie
    delegacji wykonywali dokładne pomiary zakresów jej ruchu. Okazało się że
    w jednej z płaszczyzn osłona rozsunęła się kilka milimetrów mniej od
    danych z dokumentacji, delegacja wykonała tuzin ukłonów i z pomocą
    tłumacza serdecznie przeprosiła że śmie zauważyć że wykryła subtelną
    nieścisłość. Zburaczały na gębie kierownik rozdarł ryj na mistrza,
    mistrz z kurwami na ustach wypadł z hali, po chwili wrócił z panem
    Stasiem który ogromnym młotem zap...lił w jeden z siłowników i uprzejmie
    powiedział "teraz se k... zmierzta"
    Mina delegatów bezcenna, ukłonili się i wyszli.Dalszych losów kontraktu
    nie znam.

  • 3. Data: 2012-11-24 00:32:15
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>

    E tam, mnie się humor poprawia, jak jadę do awarii i jedyną rzeczą jaką
    robię, jest przykładowo zwolnienie wyłącznika awaryjnego. Zdarzyło się
    parę razy, zawsze mina obsługi była bezcenna :)

    Irek.N.

  • 4. Data: 2012-11-24 00:47:55
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 23 Nov 2012 12:56:44 -0800 (PST), Lisciasty napisał(a):
    > Innym razem zdarzało mi się reanimować akumulatorki AA zasilaczem
    > regulowanym 300V/20A bo taki akurat był pod ręką, udało się i chodzą
    > do dziś.

    Ja ostatnio przepalem przy pomocy akumulatora samochodowego.
    Niestety - tego nie przezyly :-)

    > Nie wiem czy to powyższe spełnia kryteria humorystyczności, może Wy
    > mieliście jakieś ciekawsze przewały w trakcie pracy? ;)

    Niestety, robota ch*, wiecej czlowiek klnie niz sie smieje.

    A taka siec komputerowa moze byc:
    http://jfox.republika.pl/images/utp.jpg

    Z premedytacja i na zlosc tak polaczone ... a 100M chodzi :-)

    J.

  • 5. Data: 2012-11-25 00:24:06
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    Wytwornica pary do siłowni w okręcie podwodnym, czyli element napędu. Coś jak gaz w
    samochodzie: wciskasz, puszczasz, wiele razy dziennie. Klient chce żeby to działało
    25 lat. Po wielomiesięcznych analizach wyszło że wytrzyma... 5 cykli, czyli może parę
    godzin. Czemu pierwotne założenia były tak złe? W ogóle nic nie liczono, wszystko
    było wzięte z sufitu.
    Konrad

  • 6. Data: 2012-11-25 10:16:28
    Od: PeJot <P...@m...pl>

    W dniu 2012-11-23 21:56, Lisciasty pisze:

    > Nie wiem czy to powyższe spełnia kryteria humorystyczności, może Wy
    > mieliście jakieś ciekawsze przewały w trakcie pracy? ;)

    Kalibrator elektryczny 3 x 50 A jako ordynarne źródło prądowe do pomiaru
    rezystancji obwodów ochronnych.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 7. Data: 2012-11-25 11:48:43
    Od: "Przemek" <olowek5-to niepotrzebne@to tez.wp.pl>

    Kiedys pol godziny po wizycie Millera (premiera LSD) na maszynowni w
    elektrowni Turow przylazl robol i zaczal odkrecac zawor na pompie wody
    zasilajacej ; zdazyl poluzowac chyba tylko jedna nakretke jak para
    pieprznela z zaworu to cale szczescie ze gosciu padl na posadzke i sie
    wyczolgal- do pol godziny zrobil tam saune i zaslone dymna w jednym - takie
    male pole odkladcze o wymiarach 30x15x9m (AxBxH) bylo w parze ze na 1m nie
    bylo nic widac.
    Zawsze zalowalem ze taka atrakcja ominela Millera

  • 8. Data: 2012-11-25 17:17:06
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    1

    Kiedyś podczas badań trzeba było zapalić palnik, a nikt z nas nie miał zapałek.
    Wtedy przypomniałem sobie, że przedłużacz niemiłosiernie iskrzy.
    To był ten jeden raz, kiedy wada przedłużacza okazała się zaletą
    i uchroniła jednego z nas przed długą wędrówką do nocnego sklepu.

    8888888888888888888888888888888888888888888888888888
    88888888888888888888888888

    2

    Żart na temat przydatności, zbytnio uproszczonych modeli teoretycznych, urządzeń
    technicznych i nie tylko.

    Produkcja mleka na farmie była niska, więc rolnik napisał
    do lokalnej uczelni, prosząc o pomoc.
    Wielodyscyplinarny zespół profesorów, na czele z fizykiem teoretycznym,
    przeprowadził na miejscu intensywne śledztwo.
    Uczeni wrócili na uczelnię, z notebookami zapchanymi danymi.
    Jakiś czas potem fizyk powrócił do gospodarstwa i mówi do rolnika:

    "Mam rozwiązanie, ale działa ono tylko w przypadku sferycznych krów w próżni".

    http://en.wikipedia.org/wiki/Spherical_cow

    8888888888888888888888888888888888888888888888888888
    88888888888888888888888888

    3

    Sfrustrowany Murphy powiedział o swoim asystencie:
    "Jeśli ten facet ma jakąkolwiek możliwość zrobienia błędu, zrobi go".
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Prawa_Murphy'ego