  • 1. Data: 2020-02-19 07:57:17
    Temat: OC
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    Auto kupione w zeszłym roku. Plik umów poprzednich właścicieli.
    Miało OC ważne powiedzmy do czerwca 2019. Przerejestrowane na obecnego
    właściciela z końcem stycznia tego roku i dopiero wtenczas wykupione OC
    nowego właściciela. Czyli kilka msc. jeżdżenia bez OC.

    Ile czasu mu pozostało aż się wyda? Możliwe, że się nie wyda?

    Robert

  • 2. Data: 2020-02-19 08:35:03
    Temat: Re: OC
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > Ile czasu mu pozostało aż się wyda? Możliwe, że się nie wyda?

    ja lukę miałem z jednym z samochodów kupionych od innego właściciela.
    okazało się, że ubezpieczenie OC po zmianie właściciela nie prolonguje
    się automatycznie (a było już przepisane na dane nowego właściciela)...
    Nigdy nie ubezpieczajcie w Pocztowym OC.
    Ważne kiedy kupione auto a nie przerejestrowane.
    Jest możliwe, że nie wyjdzie to aż do przedawnienia. Generalnie i tak
    nic z tym nie zrobisz więc możesz olać.

  • 3. Data: 2020-02-19 09:31:57
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2020-02-19 o 08:35, sirapacz pisze:

> [...]
    > się automatycznie (a było już przepisane na dane nowego właściciela)...
    > Nigdy nie ubezpieczajcie w Pocztowym OC.

    Co to jest Pocztowe OC?

    --
    Liwiusz

  • 4. Data: 2020-02-19 09:34:31
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

> [...]
    > nowego właściciela. Czyli kilka msc. jeżdżenia bez OC.
    >
    > Ile czasu mu pozostało aż się wyda? Możliwe, że się nie wyda?

    Kupione przed, czy po czerwcu 2019?

    --
    Liwiusz

  • 5. Data: 2020-02-19 10:04:58
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    > Auto kupione w zeszłym roku.

    Kiedy konkretnie, przed czerwcem czy po?

    > Plik umów poprzednich właścicieli.
    > Miało OC ważne powiedzmy do czerwca 2019.

    A potem co, ktoś je wypowiedział?
    Bo jak nie, to może nadal miało OC - patrz powyżej...

    Nie liczyłbym na to.
    Prędzej że OC trwało....

  • 6. Data: 2020-02-19 10:06:11
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 19-02-2020 o 08:35, sirapacz pisze:

> [...]
    > się automatycznie (a było już przepisane na dane nowego właściciela)...
    > Nigdy nie ubezpieczajcie w Pocztowym OC.

    Ubezpieczyciel nie ma tu nic do rzeczy, nigdzie się nie prolonguje z
    automatu.

  • 7. Data: 2020-02-19 10:14:08
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Robert Wańkowski" napisał w wiadomości grup
    pl...
    >Auto kupione w zeszłym roku. Plik umów poprzednich właścicieli.
    >Miało OC ważne powiedzmy do czerwca 2019. Przerejestrowane na
    >obecnego

    ale kupione przed czy po czerwcu ?

    >właściciela z końcem stycznia tego roku i dopiero wtenczas wykupione
    >OC nowego właściciela. Czyli kilka msc. jeżdżenia bez OC.

    >Ile czasu mu pozostało aż się wyda? Możliwe, że się nie wyda?

    Sadzac po doniesieniach prasowych - wyda sie, i to chyba szybko.
    UFG ma jakis program do sprawdzania ciaglosci polis.
    I raczej uzywa, bo ma z tego duze pieniadze :-)

    Odkad ubezpieczyl i jest nowa polisa w systemie, to jest mozliwosc
    wykrycia.

    Wiec proponuje odkladac gotowke :-)

    Jest chyba jedna szansa - jesli poprzedni wlasciciel nie powiadomil o
    sprzedazy, gdzies tam w systemie pojawila sie odnowiona polisa, potem
    pewnie dostal wezwanie do zaplaty - moglo im sie cos pomieszac.
    Albo pomiesza sie na zmianach nr rejestracyjnych - choc powinni byc na
    to przygotowani i szukac po VIN.

    J.

  • 8. Data: 2020-02-19 10:55:17
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 19 lutego 2020 07:57:16 UTC+1 użytkownik Robert Wańkowski napisał:
> [...]
    > właściciela z końcem stycznia tego roku i dopiero wtenczas wykupione OC
    > nowego właściciela. Czyli kilka msc. jeżdżenia bez OC.

    Zacznij od sprawdzenia tutaj(identyfikacja umowy oc na dzień)
    https://www.ufg.pl/infoportal/faces/pages_home-page/
    Page_4d98135c_14e2b8ace27__7ff1/Pagee0e22f3_14efe6ad
    c05__7ff1/Page4d024e07_14f0a824115__7ff6?_afrLoop=66
    331357730673296&_afrWindowMode=0&_adf.ctrl-state=10e
    e6mxpsh_188

    Może oc było ważne(np poprzedni właściciel nie zgłosił sprzedaży i się przedłużyło

  • 9. Data: 2020-02-19 10:59:21
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2020-02-19 o 10:55, Kris pisze:

> [...]
    e6mxpsh_188

    > Może oc było ważne(np poprzedni właściciel nie zgłosił sprzedaży i się przedłużyło

    Ale jak już fakt sprzedaży się ujawni, to polisa się anuluje z datą
    wsteczną.

    --
    Liwiusz

  • 10. Data: 2020-02-19 11:29:50
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 19 lutego 2020 11:00:03 UTC+1 użytkownik Liwiusz napisał:

    > Ale jak już fakt sprzedaży się ujawni, to polisa się anuluje z datą
    > wsteczną.
    Kwestia czy wtedy UFG to wyłapie
    Albo ujawnić sprzedaż po 3 latach(przedawnienie roszczeń
    UFG);)
    Pewnie nikt za nas nie wie jak UFG to weryfikuje
    Pod linkiem który podałem autor wątku ma możliwość sprawdzić czy polisa był(np
    przedłużona z automatu, pewnie nie opłacona) czy nie było wcale.
    -Jak nie było wcale to pewnie ufg to łatwo wykryje i stosowne wezwanie przyśle.
    -Jak była przedłużona a nie opłacona, a fakt sprzedaży zgłoszony po zawarciu nowej
    polisy to zawsze jest jakaś szansa ze "system" się nie połapie
    -Może się kalkulować opłacić ta automatycznie przedłużona i teraz wypowiedzieć z
    racji podwójnego OC