  • 1. Data: 2019-04-12 00:02:38
    Temat: OC a NNW - szukam przepisów
    Od: "Ewa" <.@.>

    Chodzi mi o sytuację gdy z mojej winy jako kierowcy mój pasażer dozna poważnych
    obrażeń i będzie wymagał drogiego leczenia.
    Z czego będzie to pokrywane? Kwoty wypłacane z NNW są śmieszne.
    Czy w takiej sytuacji drogą kurację będę musiała opłacić z własnej kieszeni?
    Znalazłam na stronie:
    http://wyborcza.biz/biznes/1,147582,12651035,Kupujes
    z_OC_i_doplacasz_za_NNW__Niepotrzebnie__agenci.html?
    disableRedirects=true
    w artykule zatytułowanym: "Kupujesz OC i dopłacasz za NNW? Niepotrzebnie,
    agenci Ci ją wcisnęli" następujący fragment:
    "Jeśli kierowca spowoduje wypadek, w którym ucierpią jego pasażerowie,
    to odszkodowanie dla nich zostanie wypłacone z polisy OC."
    Czy to prawda? W jakim przepisie to jest wyraźnie napisane? Czy jeśli to prawda,
    to suma ubezpieczenia/gwarantowana podana w polisie (np. 5 mln euro) dotyczy
    też tego przypadku?
    Ponadto czy gdybym w spowodowanym przeze mnie jako kierowcy wypadku/kolizji
    odniosła sama obrażenia wymagające drogiego leczenia, to też mogłoby to być
    pokryte z mojego OC?

    Pozdrawiam
    Ewa

  • 2. Data: 2019-04-12 01:39:58
    Temat: Re: OC a NNW - szukam przepisów
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 12 Apr 2019 00:02:38 +0200, Ewa napisał(a):
> [...]
    > to suma ubezpieczenia/gwarantowana podana w polisie (np. 5 mln euro) dotyczy

    Ogolnie prawda, ale niespecjalnie dotyczy to czlonkow najblizszej
    rodziny, stad i NNW.
    Pozostaje pytanie kto to jest najblizsza rodzina.

    No i warto uzgodnic zeznania przed ruszeniem
    https://precium.pl/odpowiedzialnosc-kierowcy-i-przew
    oz-z-grzecznosci/
    https://rf.gov.pl/orzecznictwo/art-436-posiadacz-poj
    azdu/Przewoz_z_grzecznosci__575

    Tylko niestety nie wem na jakie :-)

    > Ponadto czy gdybym w spowodowanym przeze mnie jako kierowcy wypadku/kolizji
    > odniosła sama obrażenia wymagające drogiego leczenia, to też mogłoby to być
    > pokryte z mojego OC?

    No nie, sama nie, OC dziala na inne osoby ... choc nie ma jakiegos
    specyficznego przypadku ..

    Po to jest NNW, choc prawde mowiac - kwoty tam takie, ze na waciki
    moze starczy ... no i na trumne ....

    J.

  • 3. Data: 2019-04-12 07:41:14
    Od: p...@g...com

    placi ubezpieczyciel ale jesli kwota bedzie spora to na bank sad i ew. regres (ale to
    juz zalezy od konkretnego przypadku)

    https://rankomat.pl/samochod/regres-ubezpieczeniowy-
    wszystko-co-powinienes-o-nim-wiedziec

    Jak podaje UFG, mamy obecnie do czynienia z rekordowym wzrostem regresów. Do czerwca
    zeszłego roku, odnotowano 16 tysięcy postępowań regresowych o łącznej wartości 224
    milionów złotych. Średnia wartość jednej sprawy wyniosła zatem około 14 tysięcy
    złotych. Według danych UFG, blisko 400 osób posiada zobowiązanie do zwrotu kwot
    opiewających na 200 tysięcy złotych, w tym osiem z nich aż na półtora miliona
    złotych. Rekordzistą jest sprawca wypadku, który spowodował szkodę za granicą,
    poruszając się samochodem bez wykupionego ubezpieczenia OC - posiada obecnie 3
    miliony złotych długu!

  • 4. Data: 2019-04-12 09:58:19
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2019-04-12 o 00:02, Ewa pisze:
> [...]
    > "Jeśli kierowca spowoduje wypadek, w którym ucierpią jego pasażerowie,
    > to odszkodowanie dla nich zostanie wypłacone z polisy OC."

    NNW obejmuje o wiele szerszy zakres:

    - obejmuje również obrażenia, które nie powstały z winy kierującego
    - obejmuje odszkodowanie, które jest wypłacane niezależnie od OC - nie
    jest to zapłata za leczenie, tylko za uszczerbek na zdrowiu.

    Ogólnie zatem artykuł "z dupy".

    --
    Liwiusz

  • 5. Data: 2019-04-12 09:58:55
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2019-04-12 o 01:39, J.F. pisze:
    > Ogolnie prawda, ale niespecjalnie dotyczy to czlonkow najblizszej
    > rodziny, stad i NNW.

    OC odpowiada za szkody wobec "najbliższej rodziny".

    --
    Liwiusz

  • 6. Data: 2019-04-12 09:59:52
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2019-04-12 o 07:41, p...@g...com pisze:
    > placi ubezpieczyciel ale jesli kwota bedzie spora to na bank sad i ew. regres (ale
    to juz zalezy od konkretnego przypadku)

    Bzdura, podstawą do regresu nie jest "duża kwota odszkodowania".

    --
    Liwiusz

  • 7. Data: 2019-04-12 10:10:17
    Od: "Ewa" <.@.>

> [...]
    zapłata za
    > leczenie, tylko za uszczerbek na zdrowiu.

    Pytałam o sytuację gdy obrażenia pasażera są bardzo poważne,
    a leczenie bardzo kosztowne, w tym także ewentualny stały
    uszczerbek na zdrowiu. W takiej sytuacji odszkodowanie
    z NNW starczy na przysłowiowe waciki. Maksimum jakie można
    otrzymać to 100%, czyli 10 000 zł ,ewentualnie 20 000 zł.
    Na jaką sumę i z jaką składką trzeba by się ubezpieczyć na taką
    poważniejszą okoliczność?

    Mam prośbę żebyś uważniej czytał o co pyta zakładający wątek.

    Ewa

  • 8. Data: 2019-04-12 10:16:01
    Od: p...@g...com

    --Bzdura, podstawą do regresu nie jest "duża kwota odszkodowania".

    ale motywacja TU do ciagania sprawcy przed sad rosnie z wysokoscia wyplaty :-)

    *sytuację gdy z mojej winy jako kierowcy mój pasażer dozna poważnych
    obrażeń i będzie wymagał drogiego leczenia*

    jak TU ma wybulic (lub dlugo placic -> rehabilitacja/renta) to trzeba sie szykowac na
    dluga i kosztowna przeprawe

  • 9. Data: 2019-04-12 10:18:25
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2019-04-12 o 10:10, Ewa pisze:

> [...]
    > a leczenie bardzo kosztowne, w tym także ewentualny stały
    > uszczerbek na zdrowiu.  W takiej sytuacji odszkodowanie

    Ale będzie wypłacone, i to niezależnie od odszkodowania z OC. Poza tym
    co to za argument, że NNW będzie niskie, nikt nie broni kupować dużych
    sum ubezpieczenia. Skoro NNW jest na 10 tysięcy, to taka suma będzie
    wypłacona - akurat na pogrzeb wystarczy.

    > Maksimum jakie można
    > otrzymać to 100%, czyli 10 000 zł ,ewentualnie 20 000 zł.
    > Na jaką sumę i z jaką składką trzeba by się ubezpieczyć na taką
    > poważniejszą okoliczność?

    To już indywidualna sprawa na ile kto wycenia swoje zdrowie i życie. Nie
    ma problemu, aby ubezpieczyć się na 100 tysięcy, czy na milion.

    > Mam prośbę żebyś uważniej czytał o co pyta zakładający wątek.

    Zapewniam, że czytam bardzo uważnie, również twoje odpowiedzi.

    --
    Liwiusz

  • 10. Data: 2019-04-12 10:21:22
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2019-04-12 o 10:16, p...@g...com pisze:
    > --Bzdura, podstawą do regresu nie jest "duża kwota odszkodowania".
    >
    > ale motywacja TU do ciagania sprawcy przed sad rosnie z wysokoscia wyplaty :-)

    Podstawą do regresu jest: alkohol, wina umyślna, brak uprawnień,
    zbiegnięcie z miejsca wypadku. Jeśli któraś z przesłanek zachodzi, to
    ubezpieczyciel nie odpuszcza nawet w przypadku niewielkiego odszkodowania.

> [...]
    > obrażeń i będzie wymagał drogiego leczenia*
    >
    > jak TU ma wybulic (lub dlugo placic -> rehabilitacja/renta) to trzeba sie szykowac

    Obawiam się, że nie rozumiesz o czym piszesz i mylisz relację
    ubezpieczyciel-poszkodowany z relacją ubezpieczyciel-sprawca.

    --
    Liwiusz