  • 1. Data: 2016-09-29 00:49:53
    Temat: OC przedłużenie automatyczne czy nie, jak jest teraz?
    Od: kakmar <k...@g...com>

    Cześć,
    Dostałem maila z monitem o końcu OC i poczeniem.
    Starałem się to przeczytać ze zrozumieniem ale mi nie wychodzi, pomożecie?

    <cite>
    Mają Państwo prawo do nieprzedłużania umowy OC na kolejny okres. Warunkiem
    nieprzedłużenia umowy jest pisemne powiadomienie TU. o
    wypowiedzeniu obecnej umowy OC - nie później, niż na jeden dzień przed końcem
    okresu ubezpieczenia, na który została zawarta polisa. Pisemną rezygnację z
    ubezpieczenia OC można również wysłać za pośrednictwem formatki w zakładce
    ,,Kontakt" na stronie www.TU.pl, załączając do niej scan
    wypowiedzenia. W przypadku złożenia wypowiedzenia w w/w terminie umowa OC
    ulegnie rozwiązaniu z ostatnim dniem okresu ubezpieczenia.
    Umowa ubezpieczenia OC z mocy prawa* może zostać automatycznie odnowiona na
    kolejne 12 miesięcy. Automatyczne odnowienie umowy ubezpieczenia nastąpi, gdy
    cała składka za kończącą się umowę ubezpieczenia OC będzie opłacona najpóźniej
    do ostatniego dnia ważności umowy OC. Jeśli składka za kończącą się umowę nie
    zostanie opłacona, umowa nie przedłuży się automatycznie. Oznacza to, że
    powinni Państwo kontynuować ubezpieczenie we własnym zakresie przestrzegając
    ciągłości ochrony ubezpieczeniowej. W takim przypadku prosimy o kontakt z
    naszą infolinią pod numerem telefonu 224. Jednocześnie informujemy, że
    brak zachowania ciągłości w posiadanym ubezpieczeniu OC (choćby jednego dnia)
    naraża Państwa na zapłacenia kary nałożonej przez Ubezpieczeniowy Fundusz
    Gwarancyjny za brak ubezpieczenia OC.
    </cite>

    Czyli jak chcę wypowiedzieć to muszę powiadomić pisemnie lub _scan_ przez
    _formatkę_.
    ale
    Jak tego nie zrobię to co?
    Może zostanie odnowiona, jak cała składka zostanie opłacona, ale jeśnie nie
    zostanie opłacona, to nie przedłuży sie.
    Czyli po co ten pisemnie lub _scan_ przez _formatkę_?
    I kontakt z infolinią wydaje się opcjonalny, czy tak?

    Czyli żeby nie przedłużać, olewam sprawę i się sama zamyka, czy tak?

    PS. Pamiętam jak po jakimś kolosie z logiki prowadzący wyciągnął podręcznik
    "logika dla prawników" i polecił tym co oblali przemyśleć zmianę wydziału
    bo tam łatwiej.
    I teraz nie wiem, czy to ci co zmienili piszą teraz te pouczenia, czy ja na
    starość coraz mniej rozumiem?

    --
    kakmaratgmaildotcom

  • 2. Data: 2016-09-29 01:25:29
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na ** p.m.s ** kakmar pisze tak:

    > Czyli jak chcę wypowiedzieć to muszę powiadomić pisemnie lub
    > _scan_ przez _formatkę_.

    tak

> [...]
    > jeśnie nie zostanie opłacona, to nie przedłuży sie.

    tak

    > Czyli po co ten pisemnie lub _scan_ przez _formatkę_?

    jeśli cała składka była opłacona

    > Czyli żeby nie przedłużać, olewam sprawę i się sama zamyka, czy
    > tak?

    niby tak ale lepiej mieć papier ;)

    --
    Ausfahrt. The biggest city in Germany.

  • 3. Data: 2016-09-29 06:02:52
    Od: ddddddddd <d...@f...pl>

    W dniu 29.09.2016 o 01:25, PiteR pisze:

    > tak

    > tak

    > niby tak ale lepiej mieć papier ;)

    a nie jest tak, że przedłuży się na przyszły rok, a jeśli go nie
    opłacisz, to nie przedłuży się na kolejny? u mnie tak to zadziałało w
    pzu - składka nie zapłacona stanowi moje zobowiązanie wobec tej firmy

    Łukasz

  • 4. Data: 2016-09-29 08:08:11
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na ** p.m.s ** ddddddddd pisze tak:

> [...]
    > opłacisz, to nie przedłuży się na kolejny? u mnie tak to
    > zadziałało w pzu - składka nie zapłacona stanowi moje zobowiązanie

    tak, imho trzeba płacić w ratach i nie załacić raty żeby się wyrobić w
    jednym roku.

    --
    Piter

    Kia ma 7 lat gwarancji ale jak będzie jeździć po 29 latach?

  • 5. Data: 2016-09-29 08:09:23
    Od: tadzik <t...@n...gmailu.com>

    W dniu 29-09-2016 o 00:49, kakmar pisze:
> [...]
    > do ostatniego dnia ważności umowy OC. Jeśli składka za kończącą się umowę nie
    > zostanie opłacona, umowa nie przedłuży się automatycznie.

    Ale Panowie, co z Waszym czytaniem ze zrozumieniem? Przecież napisane
    JAK WÓŁ!
    słowo podpowiedź: _kończąca_
    chodzi o kończącą się umowę, znaczy to, że gdybyś np. miał ubezpieczenie
    rozłożone na raty i nie zapłacił którejś raty to Ci się polisa nie
    odnowi. Tyle. Taka filozofia :)

    --
    Pozdro
    tadzik

  • 6. Data: 2016-09-29 08:43:40
    Od: szerszen <s...@t...pl>

    On Wed, 28 Sep 2016 22:49:53 -0000 (UTC)
    kakmar <k...@g...com> wrote:

    > Czyli żeby nie przedłużać, olewam sprawę i się sama zamyka, czy tak?

    Nie, jeśli nie złożysz wypowiedzenia, przedłuży się automatycznie, a potem dostaniesz
    wezwanie do zapłaty.

    --
    pozdrawiam
    szerszeń

  • 7. Data: 2016-09-29 16:57:30
    Od: kakmar <k...@g...com>

    On 2016-09-29, tadzik <t...@n...gmailu.com> wrote:
> [...]
    > chodzi o kończącą się umowę, znaczy to, że gdybyś np. miał ubezpieczenie
    > rozłożone na raty i nie zapłacił którejś raty to Ci się polisa nie

    A dziękuję bardzo, nie pomyślałem w ogóle o opcji na raty.

    --
    kakmaratgmaidotcom