  • 1. Data: 2017-06-04 20:32:31
    Temat: OC regres
    Od: Kris <k...@g...com>

    http://www.tvn24.pl/wroclaw,44/czechy-polski-kierowc
    a-zniszczyl-nowa-droge-miliony-koron-strat,743948.ht
    ml
    Ubezpieczyciel ciężarówki pewnie z OC pokryje straty.
    Czy i na jakiej podstawie ubezpieczyciel będzie mógł coś "odzyskać" od kierowcy?

  • 2. Data: 2017-06-04 20:47:19
    Temat: Re: OC regres
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Sun, 4 Jun 2017 11:32:31 -0700 (PDT), Kris napisał(a):

> [...]
    > Ubezpieczyciel ciężarówki pewnie z OC pokryje straty.
    > Czy i na jakiej podstawie ubezpieczyciel będzie mógł coś "odzyskać" od kierowcy?

    Z tego co się kiedyś dowiadywałem, to nasze OC działa za granicą zgodnie z
    tamtejszym prawem.

    Np. o ile w Polsce nie ma żadnych wyłączeń od odpowiedzialności OC, to już
    w Niemczech za barierki na Nurburgringu OC nie płaci, więc i nasz
    ubezpieczyciel za nie nie zapłaci.

    Trzeba by się więc znać na czeskim prawie.

  • 3. Data: 2017-06-04 21:51:03
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 04-06-2017 o 20:47, Tomasz Pyra pisze:

> [...]
    >
    > Np. o ile w Polsce nie ma żadnych wyłączeń od odpowiedzialności OC, to już
    > w Niemczech za barierki na Nurburgringu OC nie płaci, więc i nasz

    Bo pewnie nie jest drogą publiczną.

  • 4. Data: 2017-06-04 23:08:39
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Sun, 4 Jun 2017 21:51:03 +0200, Cavallino napisał(a):

    > Bo pewnie nie jest drogą publiczną.

    Nie znam niemieckiego prawa w tym zakresie.
    W Polsce OC płaci za takie rzeczy.
    Z naszej ustawy wynika że OC płaci za wszystko, a w kilku konkretnych
    przypadkach ubezpieczyciel ma potem prawo do regresu.

    A w Niemczech widocznie jest jakoś inaczej.

  • 5. Data: 2017-06-04 23:15:24
    Od: p...@g...com

    http://rkb.pl/faq/co-jest-razace-niedbalstwo-kiedy-s
    zkoda-jest-popelniona-wskutek-razacego-niedbalstwa/

    Ale tak naprawdę TU jest w czarnej dupie bo odzyskanie takiej kasy od zwykłego
    kierowcy jest nierealne więc trzeba zebrać od wszystkich :-)

  • 6. Data: 2017-06-04 23:50:34
    Od: p...@g...com

    Nie jest inaczej tylko OWU wyklucza zamknięte odcinki rajdowe i TU nie wypłaca. Warto
    też zauważyć że rajdowcy powinni wykupywać OC w dobrych firmach bo np okaleczony
    pilot będzie leczony z ich (auta) polisy i wieloletnie pałowanie przed sądem raczej
    nie będzie korzystne. No i jako że większość TU to firmy globalne to zalecalbym
    ponowna lekturę OWU bo może nastąpił update.

  • 7. Data: 2017-06-05 00:15:23
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Sun, 4 Jun 2017 14:50:34 -0700 (PDT), p...@g...com
    napisał(a):

    > Nie jest inaczej tylko OWU wyklucza zamknięte odcinki rajdowe i TU nie wypłaca.

    Być może w Niemczech tak właśnie jest.
    W Polsce nie ma żadnych OWU jeśli chodzi o OC, bo warunki są definiowane
    przez ustawę o ubezpieczeniach obowiązkowych.

    > Warto też zauważyć że rajdowcy powinni wykupywać OC w dobrych firmach bo np
    okaleczony pilot będzie leczony z ich (auta) polisy i wieloletnie pałowanie przed
    sądem raczej nie będzie korzystne.

    Mylisz chyba obowiżakowe ubezpieczenie OC posiadacza pojazdu ze sportowym
    ubezpieczeniem NNW. To zupełnie inna sprawa.

    > No i jako że większość TU to firmy globalne to zalecalbym ponowna lekturę OWU bo
    może nastąpił update.

    Do OC w Polsce nie ma żadnych OWU.

  • 8. Data: 2017-06-05 00:20:30
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Sun, 4 Jun 2017 14:15:24 -0700 (PDT), p...@g...com
    napisał(a):

> [...]
    >
    > Ale tak naprawdę TU jest w czarnej dupie bo odzyskanie takiej kasy od zwykłego
    kierowcy jest nierealne więc trzeba zebrać od wszystkich :-)

    W Polsce ubezpieczeń obowiązkowym OC jest objęte każde niedbalstwo, a nawet
    wina umyślna (art. 9.2 ustawy o ubezpieczeniach obowiązkowych).

    Wina umyślna jedynie pozwala jedynie uruchomić regres (art. 43)

  • 9. Data: 2017-06-05 07:55:03
    Od: p...@g...com

    Nie chce mi się sprawdzać ale na szybko:

    Nieco inaczej wygląda kwestia samochodów uczestniczących w wyścigach lub przejazdach
    rajdowych. Auto, które na co dzień porusza się po drogach publicznych, musi
    oczywiście posiadać obowiązkowe OC. Jednak ochrona ubezpieczeniowa wyklucza
    odpowiedzialność w przypadku udziału pojazdu w zdarzeniach, które miały miejsce
    podczas tego typu imprez. Dotyczy to uczestnictwa w wyścigach organizowanych w
    obiektach zamkniętych.

    NNW to zazwyczaj grosze (w porównaniu do OC) więc przy bardziej kosztownym urazie i
    tak trzeba sięgnąć po OC a wtedy TU już gra rolę.

  • 10. Data: 2017-06-05 10:52:21
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tomasz Pyra" napisał w wiadomości grup
    .net...
> [...]

    >Mylisz chyba obowiżakowe ubezpieczenie OC posiadacza pojazdu ze
    >sportowym
    ubezpieczeniem NNW. To zupełnie inna sprawa.

    Skoro napisales, ze OC obowiazuje, to i pilotowi wyplacic powinno.
    Nie dotyczy zony (choc tu sie jakis sad zbuntowal).

    Jest ryzyko obciecia odszkodowania, bo "bral udzial na wlasne ryzyko".

    No i ciekawe co bedzie, jak powodem bedzie blad pilota.

    >Do OC w Polsce nie ma żadnych OWU.

    O ile kojarze to bywaja, ale musza sie zgadzac z ustawa.

    J.