  • 1. Data: 2012-11-30 00:56:04
    Temat: OC - zmiana ubezpieczyciela
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Mam OC do 12.12.
    Właśnie przysłano mi kolejną składkę roczną do zapłaty.
    Czy jest jeszcze czas na przeanalizowanie ofert konkurencji czy musiałbym
    to zrobić minimum miesiąc przed zakończeniem okresu i jest już po ptokach?

  • 2. Data: 2012-11-30 06:31:15
    Temat: Re: OC - zmiana ubezpieczyciela
    Od: dddddd <n...@w...pl>

    W dniu 2012-11-30 00:56, Budzik pisze:
> [...]
    > to zrobić minimum miesiąc przed zakończeniem okresu i jest już po ptokach?

    masz sporo czasu, jeden dzień przed końcem musisz wypowiedzieć umowę.
    Tylko pamiętaj, wypowiedzenie wysyłasz poleconym, potwierdzenie nadania
    podpinasz sobie pod kopię pisemka które wysłałeś i wszystko do
    segregatora. Skurwiel ubezpieczyciel po paru miesiącach przyśle ci że
    nie opłaciłeś składki i dopiero jak wkurwiony odszukasz papier że jednak
    nie zapomniałeś wysłać wypowiedzenia i zadzwonisz że wypowiadałeś i
    wkurwia cię to że kolejny raz próbują od ciebie wyłudzić pieniądze, to
    nagle twoje pismo się odnajduje...

    Lukasz

  • 3. Data: 2012-11-30 08:03:09
    Od: "Maciej M." <xenes@[no-spam]interia.pl>

    On 2012-11-30 00:56, Budzik wrote:
> [...]
    > to zrobić minimum miesiąc przed zakończeniem okresu i jest już po ptokach?

    Wypowiedzenie OC możesz złożyć najpóźniej dzień przed ostatnim dniem
    ważności polisy, czyli 11 XII.

    --
    MM

  • 4. Data: 2012-11-30 08:14:42
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości
    .aioe.org
    *dddddd* napisał(-a):

> [...]
    > Tylko pamiętaj, wypowiedzenie wysyłasz poleconym, potwierdzenie
    > nadania podpinasz sobie pod kopię pisemka które wysłałeś i wszystko do

    To ja tylko jeszcze dodam, że nie tylko poleconym ale też ze zwrotnym
    poświadczeniem odbioru, i to z takim wyprzedzeniem, żeby wypowiedzenie
    było odebrane najpóźniej 11 XII.

    --
    Big Jack
    ////// GG: 660675

  • 5. Data: 2012-11-30 08:42:28
    Od: dddddd <n...@w...pl>

    W dniu 2012-11-30 08:14, Big Jack pisze:

    > To ja tylko jeszcze dodam, że nie tylko poleconym ale też ze zwrotnym
    > poświadczeniem odbioru, i to z takim wyprzedzeniem, żeby wypowiedzenie
    > było odebrane najpóźniej 11 XII.

    ja wysyłam zwykłym poleconym, potwierdzenie odbioru niewiele daje (jak
    by ktoś się uparł to może przecież twierdzić że wysłałeś im pustą
    kopertę, ale tego to raczej nie robią...).
    Ja wysyłam zwykle z tygodniowym wyprzedzeniem.

    Lukasz

  • 6. Data: 2012-11-30 09:31:44
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości
    .aioe.org
    *dddddd* napisał(-a):

    > ja wysyłam zwykłym poleconym, potwierdzenie odbioru niewiele daje

    Daje wiedzę kiedy przesyłka została odebrana, tak na wszelki wypadek
    gdyby ktoś próbował nam wmówić, że dzień po terminie. Jest to też do
    uzyskania bez potwierdzenia odbioru, ale wymaga więcej zachodu.

    --
    Big Jack
    ////// GG: 660675

  • 7. Data: 2012-11-30 11:00:31
    Od: Kazimierz Uromski <i...@z...kom>

    W dniu 2012-11-30 09:31, Big Jack pisze:
> [...]
    > gdyby ktoś próbował nam wmówić, że dzień po terminie. Jest to też do
    > uzyskania bez potwierdzenia odbioru, ale wymaga więcej zachodu.

    A od zmian z początku roku nie liczy się aby data nadania?

  • 8. Data: 2012-11-30 12:30:04
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości
    k.gda.pl
    *Kazimierz Uromski* napisał(-a):

    > A od zmian z początku roku nie liczy się aby data nadania?

    Zmiana ustawy była bodaj 10 lub 11 lutego br., a że tematyczna polisa
    kończy się 12 XII, to prawdopodobnie była zawarta jeszcze pod działaniem
    poprzedniej wersji ustawy, w związku z czym zmiany z lutego jej by
    jeszcze nie dotyczyły*

    *- nie dotyczyły, ale nie na pewno. A nie na pewno, bo dopuszczam myśl,
    że mimo że od 13 XII 2011, to moła być wystawiona po 11 lutego tego
    roku, a wtedy na nowe przepisy łapie się jak najbardziej.

    --
    Big Jack
    ////// GG: 660675

  • 9. Data: 2012-11-30 13:25:46
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Big Jack" napisał w wiadomości grup
> [...]

    >myśl, że mimo że od 13 XII 2011, to moła być wystawiona po 11 lutego
    >tego roku, a wtedy na nowe przepisy łapie się jak najbardziej.

    Trzeba by doczytac ustawe dalej - byc moze wypowiedzenie starej polisy
    musi dotrzec na dzien przed jej uplywem, zgodnie przepisami
    obowiazujacymi z dniem jej zawarcia, ale za to nowa polisa moze byc
    wypowiedziana w dowolnym momencie skoro zawarto umowe z innym
    ubezpieczycielem :-)

    Mysle ze obecnie ubezpieczyciele juz nie beda stwarzali problemow w
    takiej sytuacji, skoro to jeszcze tylko 2 miesiace do ostatniej polisy
    tym objetej.
    Dawniej tez niekoniecznie stwarzali w przypadku paru dni roznicy,
    aczkolwiek zawsze mieli wymowke "ustawa tak stanowi, nie wolno nam
    pojsc panu na reke".

    J.

  • 10. Data: 2012-11-30 13:42:48
    Od: Andrzej Kubiak <n...@i...invalid>

    Dnia Fri, 30 Nov 2012 09:31:44 +0100, Big Jack napisał(a):

    > Daje wiedzę kiedy przesyłka została odebrana, tak na wszelki wypadek
    > gdyby ktoś próbował nam wmówić, że dzień po terminie. Jest to też do
    > uzyskania bez potwierdzenia odbioru, ale wymaga więcej zachodu.

    Rzeczywiście, wstukanie numeru przesyłki na stronie poczty to zachód, jak
    stąd do tamtąd.

    AK