  • 1. Data: 2015-11-29 23:03:34
    Temat: OLED idzie pod strzechy
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    http://www.cnet.com/news/lg-bets-8-7-billion-youll-w
    ant-a-tv-with-rich-oled-colors/

    LG buduje nowa fabryke ekranow OLED ... za 9 mld $ ...

    J.

  • 2. Data: 2015-11-30 10:44:54
    Temat: Re: OLED idzie pod strzechy
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sun, 29 Nov 2015 23:03:34 +0100, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:
    > http://www.cnet.com/news/lg-bets-8-7-billion-youll-w
    ant-a-tv-with-rich-oled-colors/
    > LG buduje nowa fabryke ekranow OLED ... za 9 mld $ ...

    Niepokoi mnie to, że tylko LG oficjalnie.wchodzi w OLED. Co z
    pozostałymi producentami? Dlaczego pozwolili LG się wychylić z
    szeregu?

    --
    Marek

  • 3. Data: 2015-11-30 11:19:31
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    trada.pl...
> [...]

    >Niepokoi mnie to, że tylko LG oficjalnie.wchodzi w OLED. Co z
    >pozostałymi producentami? Dlaczego pozwolili LG się wychylić z

    Nie wiem czy tak tylko - wszak Samsung od dawna daje OLED w
    telefonach.

    Tak nawiasem mowiac ... mam taki telefon, wyglad na pierwszy rzut oka
    byl "obłędny", żywe te kolory, soczyste ... ale po porownaniu
    rzeczywistego zdjecia z LCD LG wcale przewaga nie jest taka wyrazna.

    I dalej - telefon (S4) strasznie duzo pradu zuzywa, i to chyba
    czesciowo z winy wyswietlacza.

    J.

  • 4. Data: 2015-11-30 12:27:04
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Mon, 30 Nov 2015 11:19:31 +0100, J.F. napisał(a):

    > I dalej - telefon (S4) strasznie duzo pradu zuzywa, i to chyba
    > czesciowo z winy wyswietlacza.

    A w LCD to światło niby skąd? :) Też z diod i na dodatek one cały czas
    świecą na max i są tylko maskowane ekranem. A w OLED świecą tyle co
    potrzeba, brak strat to i zużycie energii mniejsze musi być. Jedyna
    możliwość to duuużo mniejsza sprawność diod OLED od tradycyjnych ale
    raczej tak nie jest.
    --
    Jacek
    Dziesięć przykazań ma 279 słów.

  • 5. Data: 2015-11-30 12:42:13
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    net...

> [...]
    >świecą na max i są tylko maskowane ekranem. A w OLED świecą tyle co
    >potrzeba, brak strat to i zużycie energii mniejsze musi być.

    Teoretycznie.
    Praktyka jest jednak taka, ze strasznie doi baterie i strasznie sie
    grzeje w gornej czesci.
    Ale moze cos innego doi.

    >Jedyna
    >możliwość to duuużo mniejsza sprawność diod OLED od tradycyjnych ale
    >raczej tak nie jest.

    Kto wie ... w dodatku ekran OLED daje swiatlo dziwnie spolaryzowane ..

    J.

  • 6. Data: 2015-11-30 14:19:31
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 30 Nov 2015 11:19:31 +0100, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Nie wiem czy tak tylko - wszak Samsung od dawna daje OLED w
    > telefonach.

    Rozmawiamy o tv, takim pod strzechy.

    --
    Marek

  • 7. Data: 2015-11-30 15:31:41
    Od: Adam Górski <gorskiamalpawpkropkapeel_@xx>

    ant-a-tv-with-rich-oled-colors/

    > Niepokoi mnie to, że tylko LG oficjalnie.wchodzi w OLED. Co z
    > pozostałymi producentami? Dlaczego pozwolili LG się wychylić z szeregu?

    OLED-y, jak każda technologia, ma swoje słabe strony. Problemem przy
    OLED-ach jest czas życia. W przypadku telefonów nie jest to problem bo
    po 2 latach dostajesz nowy telefon zazwyczaj. Wymiana telewizora co 2
    lata mało kogo pociąga moim zdaniem.
    Duże znaczenie ma też temperatura otoczenia.

    Może nadszedł czas mania w doopie klientów bo coś mi się wydaje że
    problemy OLED-ów nie zostały rozwiązane.

    Choć z drugiej strony OLED-y opracowywane są już lekko licząc od 10 -15 lat.

    Pzdr.

    Adam Górski

  • 8. Data: 2015-11-30 15:38:38
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Adam Górski" napisał w wiadomości grup
    pl...
> [...]

    >bo po 2 latach dostajesz nowy telefon zazwyczaj. Wymiana telewizora
    >co 2 lata mało kogo pociąga moim zdaniem.

    Producentow pociaga bardzo!
    Ministra finansow pociaga - zawsze to wplyw z VAT do budzetu :-)

    >Może nadszedł czas mania w doopie klientów bo coś mi się wydaje że
    >problemy OLED-ów nie zostały rozwiązane.

    Hm, najstarsze telefony oled maja juz chyba ponad 2 lata i nie slychac
    aby wyblakly czy przestaly dzialac.
    Moze w praktyce trwalosc juz wynosi np 5 lat ?

    J.

  • 9. Data: 2015-11-30 17:00:36
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 30 Nov 2015 15:38:38 +0100, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Hm, najstarsze telefony oled maja juz chyba ponad 2 lata i nie
    slychac
    > aby wyblakly czy przestaly dzialac.
    > Moze w praktyce trwalosc juz wynosi np 5 lat ?

    Mam 4.5 letniego sgs2 z oled. Jedyny problem to widoczny na jasnym
    tle taki duch w miejacu, gdzie jest normalnie wyświetlana belka
    statusu . Natomiast nie zauważyłem żadnych martwych pixeli.

    --
    Marek

  • 10. Data: 2015-11-30 17:10:30
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    trada.pl...
> [...]

    >tle taki duch w miejacu, gdzie jest normalnie wyświetlana belka
    >statusu . Natomiast nie zauważyłem żadnych martwych pixeli.

    Jest taki program - Display Tester,
    https://play.google.com/store/apps/details?id=com.go
    mbosdev.displaytester

    oprocz testowania ma tez "Burn-in repair".
    O ile rozumiem - wyswietla na przemian jasne i ciemne i liczy na to ,
    ze roznice znikna.

    Smieszne troche, ze ktos to opracowal, szczegolnie w czasach LCD.
    Sila rozpedu, czy LCD tez sie "wypala" ?

    J.