  • 1. Data: 2019-02-27 09:49:36
    Temat: [OT] Czy warto zmieniac internet 150 kb/s na 300 kb/s?
    Od: ń <k...@t...sie>

    UPC rozsyła oferty o zamianie od 1 kwietnia (no chyba nie prima aprilis) prędkości ze
    150 kbps na 300 kbps.
    I o ile poprzednia zmiana z 60 kbps na 150 kbps odbyła się bezpłatnie w ramach
    dotychczasowego abo (IMHO mocna konkurencja ze
    światłowodowym Orange zadziałała), to obecna zmiana ma kosztować ekstra 6 zł/mies.
    Czyli zamiast dotychczasowych 39 zł/mies. kosztowałoby 44 zł/mies. (bez tv ale z
    tel.).
    6 zł to niby niedużo, no ale 6 zł tu, 6 zł tam i na imperium Kulczyka się uzbiera (72
    zł rocznie, 360 zł przez 5 lat ;-))
    Pytanie:
    Jesteśmy przeciętnym rodzinnym użyszkodnikiem, bez p2p i stawiania serwerów.
    Czy zauważymy zmianę, skoro wąskim gardłem i tak są serwery?
    To, co mi przychodzi do głowy w codziennym użytku to streaming HD, ale nawet 150 kbps
    wydaje się dawać radę i lagi są raczej poza
    naszym łączem.
    Ale może się mylę, bo streaming HD powiedzmy 8 kbps to średnia i ma zwykle
    charakterystykę krótkich "pików" plus przerwy.
    Tak z ciekawości: po co ludzie (przeciętni rodzinni użyszkodnicy) potrzebują 1 Gbps?
    Strumień 4k to około 25 kbps.

  • 2. Data: 2019-02-27 11:16:04
    Temat: Re: [OT] Czy warto zmieniac internet 150 Mb/s na 300 Mb/s?
    Od: ń <k...@t...sie>

    Oczywiście chodzi o Mb/s ;-))

  • 3. Data: 2019-02-27 11:41:39
    Od: Roman Tyczka <n...@b...no>

    On Wed, 27 Feb 2019 09:49:36 +0100, ń wrote:

> [...]
    charakterystykę krótkich "pików" plus przerwy.
    > Tak z ciekawości: po co ludzie (przeciętni rodzinni użyszkodnicy) potrzebują 1

    ogarnij się

    --
    pozdrawiam
    Roman Tyczka

  • 4. Data: 2019-02-27 12:03:31
    Od: "marfi" <marfi @bb.onet.pl>

    Użytkownik "ń" <k...@t...sie> napisał w wiadomości
    UPC rozsyła oferty o zamianie od 1 kwietnia (no chyba nie prima aprilis)
    prędkości ze 150 kbps na 300 kbps.

    IMO warto jeżeli będzie taniej.

    --
    marfi

  • 5. Data: 2019-02-27 12:53:42
    Od: ń <k...@t...sie>

    Zmiana abonamentu, sprawdź poniżej. Dotyczy Klienta nr .......
    Szanowny Kliencie,
    wkrótce z jeszcze większą przyjemnością będziesz otwierać okno... przeglądarki.
    Od 1 kwietnia 2019 r. podkręcimy Twój internet w programie ,,Więcej korzyści dla
    Ciebie".
    Przygotuj się na nową prędkość aż do 300 Mb/s.
    Wystarczy, że zrestartujesz swój modem (odłączysz go na chwilę od zasilania) i
    będziesz cieszyć się szybszym łączem.
    Szybszy internet to lepszy internet
    Klikasz i masz
    - jeszcze szybciej pobierasz i przesyłasz duże pliki
    Włącz się do gry
    - przez sieć, bez uciążliwych lagów i pingów
    Oglądaj online
    - filmy i seriale na wielu urządzeniach, bez zacinania
    Bez zakłóceń dzięki technologii światłowodowej
    Ważna informacja
    W UPC cały czas inwestujemy i rozwijamy się dla naszych Klientów. Nasza oferta jest
    coraz bogatsza i nowocześniejsza, a obsługa
    przyjazna i profesjonalna. Działania te podnoszą jakość usług i wymagają dodatkowych
    środków, dlatego od 1 kwietnia 2019 r. Twój
    abonament wzrośnie o 6 zł.
    Jednak w UPC dajemy Ci wybór, bo teraz możesz sam zdecydować, czy chcesz korzystać z
    szybszego internetu. I masz na to aż 6
    miesięcy.
    Strony www będą jeszcze prędzej się ładować. Filmy online jeszcze płynniej się
    odtwarzać. A duże pliki ściągniesz w krótszym czasie.
    Wierzymy, że będziesz zadowolony ze wszystkich możliwości, jakie daje szybsze
    połączenie. Ale jeśli nie będziesz chciał z nich dalej
    korzystać, możesz do nas zadzwonić: 813 811 000, w dowolnej chwili aż do 30 września
    2019 r. Zwrócimy różnicę w abonamencie* za
    okres od 1 kwietnia 2019 r. do dnia kontaktu z nami i znajdziemy dla Ciebie najlepsze
    rozwiązanie.
    Już dziś wiesz, że nie chcesz korzystać z szybszego internetu? Do 31 marca 2019 r.
    wypełnij formularz na www.upc.pl/zmiana-uslugi.
    Prędkość internetu i Twój abonament pozostaną bez zmian.
    Z uwagi na zmianę wysokości abonamentu możesz też wypowiedzieć Umowę Abonencką bez
    dodatkowych kosztów. Pisemne oświadczenie o
    wypowiedzeniu powinno zostać dostarczone pocztą na adres: ul. Murckowska 14c, 40-265
    Katowice lub do Salonu Sprzedaży UPC najpóźniej
    do 1 kwietnia 2019 r. Jeśli zdecydujesz się skorzystać z tego prawa, Twoja umowa
    ulegnie rozwiązaniu w dniu 1 kwietnia 2019 r.
    upc.pl
    813 813 813
    *Zwrot różnicy w abonamencie zostanie dokonany jako korekta na rachunku Klienta.
    Będzie on możliwy tylko dla Klientów, którzy w
    okresie od 1.04.2019 do dnia kontaktu z UPC nie zmienili warunków umowy lub jej nie
    rozwiązali.
    Podana prędkość internetu to maksymalna prędkość pobierania danych. Internet
    światłowodowy w technologii FTTB (światłowód
    doprowadzony do budynku).

    -----

  • 6. Data: 2019-02-27 16:04:35
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 27 Feb 2019 09:49:36 +0100, ń

    > Jesteśmy przeciętnym rodzinnym użyszkodnikiem, bez p2p i stawiania serwerów.

    Ciekawe rozważania, ja pracuję w domu (przepycham sporo grafiki do
    klientów) i się umiem zadowolić moimi szaleńczymi 10Mbitami DL (oraz
    jeszcze bardziej szaleńczym 1Mbitem UL). :P No ale nie ukrywam że już się
    nie mogę doczekać przeprowadzki gdzie w nowym domu ma być niebawem
    światłowód, a póki co to chociaż LTE lepiej śmiga niż w obecnym domu
    (znaczy tu w ogóle nie śmiga, nawet mam problem z połączeniami głosowymi).

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 7. Data: 2019-02-27 17:24:26
    Od: ToMasz <N...@o...pl>

> [...]
    > Oglądaj online
    > - filmy i seriale na wielu urządzeniach, bez zacinania
    > Bez zakłóceń dzięki technologii światłowodowej
    ale to są kłamstwa lub półprawdy. ping nie zależy od prędkości łącza.
    Również jakość filmów nie zależy od którą z ofert wybierzesz, bo ta
    wolniejsza jest już kilka razy za szybka. natomiast transfer - zależy od
    najwolniejszego urządzenia w łancuszku internetowym. wewnątrz upc, może
    osiągniesz zawrotne transfery, ale z internetu, a zwłaszcza z daleka -
    niema gwarancji.
    ToMasz

  • 8. Data: 2019-02-27 17:34:19
    Od: ń <k...@t...sie>

    Do tego można mieć fragment sieci (lub urządzenie jak smart tv) ethernet 100 Mbps lub
    podobne WiFi.
    Sens widzę przy rodzinach 4x500+ i każdy sobie coś ciągnie w 4k.
    Upload w tej ofercie UPC chyba i tak pozostaje 10 Mbps, więc nawet do p2p tak sobie.

    -----

  • 9. Data: 2019-02-28 09:12:26
    Od: ikov <i...@t...pl>

    W dniu 27.02.2019 o 09:49, ń pisze:
    > UPC rozsyła oferty o zamianie od 1 kwietnia (no chyba nie prima aprilis)
    > prędkości ze 150 kbps na 300 kbps.

    W pierwszym momencie myślałem, że to post w stylu 20 years challenge,
    tylko później to HD i streaming nie pasowało.

    Swoją drogą, mam 100Mbps i mimo dość intensywnego używania
    pecet/laptop/smartfony/tablety/osmc na malinie/tv z netii z neta
    równocześnie z netflixem w UHD praktycznie nie ma lagów, a zysk z
    większej prędkości tylko przy pobieraniu, no nie wiem, obrazu gry ze
    steama - ale to różnica kilku-kilkunastu minut a nie weekendu więcej. A
    przeskok ze 100 do każdej większej liczby to zazwyczaj wymagana jest
    zmiana sprzętu na gigabitowy.

  • 10. Data: 2019-03-02 02:11:50
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2019-02-27 o 11:16, ń pisze:
    > Oczywiście chodzi o Mb/s ;-))

    Odpowiem Ci jako grafik i programista. Od lat przechodzę przez kolejne
    fazy przyspieszania łącza. Korzystam z UPC, gdzie upload wynosi 10% tego
    co download. Czyli jeśli download mam konkretnie 600M, to upload
    zaledwie 60M. Gdy na Google Dysku umieszczam np. 1GB zdjęć dla klienta,
    to muszę trochę zaczekać zanim komputer wyłączę. Z kolei jeśli maiłbym
    jedynie oglądać filmy w sieci i to równolegle z kimś jeszcze z rodziny,
    to 150MB by mi starczyło. Szkoda kasy.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek