  • 21. Data: 2023-05-19 11:57:21
    Temat: Re: [OT] - "Dekoder tv, internetowy"
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 19/05/2023 11:19, LordBluzg(R)?? wrote:
    > Nie zrozumiałeś. Smartfonem masz sprawdzić, czy te pakiety darmowe są
    > "zjadalne" w sensie, że bez nadmiernych reklam i dostępne zawsze.

    Mnie interesuje zawartość multipleksów. Nie *jakieś* kanały, tylko te
    dokładnie. Innymi słowy, jesli kanały dostępne smartfonem mają
    "nadmierne reklamy" to albo to są inne niż z multipleksu, albo na
    multipleksie jest za dużo.

    > Zdarzało mi się gdzieś na wyjeździe odpalać w telefonie TV niby darmowe
    > a za chwilę wyskakiwały okienka z reklamami czy ograniczenia czasowe lub
    > nachalne wykupienie abonamentu/subskrypcji.

    Dlatego pytam o dekoder tv posługujący się internetem, w którym takie
    problemy rozwiązuje producent, a może nawet za jakąs opłatą.

    To, że tu i tam są jakieś darmowe kanały przez sieć, nie rozwiązuje
    problemu, że antena nie łapie nic, a dostanie TV z kablówki wymaga
    czasochłonnej zmiany kablówki (o ile w ogóle możliwe bo jeszcze nie mam
    pewności).

  • 22. Data: 2023-05-19 13:32:28
    Od: Cezar <c...@t...pl.invalid>

    On 14/05/2023 13:52, heby wrote:
> [...]
    > 2. Używanie AndroidBox odpada
    > 3. Warunki lokalizacyjne powodują, że anteny nie działają, sprawdziłem
    > już kilka, różnych
    > 4. Jest szybki internet na kablu
    >
    > Czy są na rynku "dekodery" które dziają jak normalne dekodery DVB-T2
    > (mają pilota, nie potrafią nic więcej), ale ciągną sygnał przez internet?
    >
    > Tzn sa oczywiście, choćby Apple TV czy Google TV, ale chodzi o to aby
    > nie robiły *nic* ponad to. Nie mam ochoty codziennie jeździć i naprawić
    > problemy "bo mi sie tu coś klikneło". Ma być idiodtoodporne i toporne

    Jak dopuszczasz rozwiązania dalekie od legalności, jest sporo
    "dostawców" IPTV, którzy dają Ci listę w formacie M3U. Wystarczy to
    wrzucic do dekodera opartego o enigmę lub cos podobnego.
    Bedziesz miał zwykły pilot, liste kanałów a nawet EPG.
    Oczywiście przełączanie kanałów to jest najmniej kilka sekund.

    Ceny od $3 za miesiąc za kilkaset kanałów.
    Oczywiście nie namawiam a wręcz odradzam.

    c.

  • 23. Data: 2023-05-19 18:25:34
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 19.05.2023 o 11:57, heby pisze:

> [...]
    > dokładnie. Innymi słowy, jesli kanały dostępne smartfonem mają
    > "nadmierne reklamy" to albo to są inne niż z multipleksu, albo na

    ...a skąd Ci się wzięło, że w Internecie istnieją jakieś "darmowe"
    multipleksy podobne do TV naziemnej? Jak dotąd, nic takiego nie
    zauważyłem i nie słyszałem.

    > Dlatego pytam o dekoder tv posługujący się internetem, w którym takie
    > problemy rozwiązuje producent, a może nawet za jakąs opłatą.

    Dlatego od początku, próbuję Ci zwrócić uwagę, że są serwisy/dostawcy
    ale płatni, którzy oferują dekoder z funkcjami o jakie pytasz. Za darmo
    tych usług nie dostaniesz więc kupno samego dekodera IPTV nie rozwiązuje
    Twojego problemu.

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 24. Data: 2023-05-19 20:20:32
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

> [...]
    > ale płatni, którzy oferują dekoder z funkcjami o jakie pytasz. Za darmo
    > tych usług nie dostaniesz więc kupno samego dekodera IPTV nie rozwiązuje

    ...i przeglądając ich oferty, łącznie z doświadczeniem jakie posiadam i
    tak SAT TV wypada z tego wszystkiego najlepiej i najkorzystniej, głównie
    z powodu oferowanych kanałów do odbioru vs cena i jakość.
    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 25. Data: 2023-05-19 21:07:23
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 19/05/2023 18:25, LordBluzg(R)?? wrote:
    > ...a skąd Ci się wzięło, że w Internecie istnieją jakieś "darmowe"
    > multipleksy podobne do TV naziemnej?

    To jest pytanie w tym wątku. Czy istnieje urządzenie posiadające do nich
    dostęp nie przez antenę, tylko w postaci strumienia z sieci.

    Jestem prawie pewny, że nie ma. Ale może coś przeoczyłem, nie śledzę
    wszystkich opcji od wieków.

    Prawdopodobnie problem zostanie rozwiązany przez jednego z większych
    dostaców internetu w okolicy, ale okazało sie, że kręcą nosem, bo w
    budynku sami emeryci i nie opłaca im się. Czekam na decyzję, a w
    międzyczasie rozglądm się za alternatywą.

  • 26. Data: 2023-05-19 21:20:33
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 19.05.2023 o 21:07, heby pisze:

    > To jest pytanie w tym wątku. Czy istnieje urządzenie posiadające do nich
    > dostęp nie przez antenę, tylko w postaci strumienia z sieci.

    Ach! Sadzisz, że taki tuner łączy się przez Internet czymś via VPN z
    "serwerem", który odbiera TV naziemną i "przerabia" ją na "Internet"? :)
    W sumie pomysł fajny ale to jeszcze fantastyka :D...która pewnie mogłaby
    już działać za kasę, którą zgarnia "rządówka".

    > Jestem prawie pewny, że nie ma. Ale może coś przeoczyłem, nie śledzę
    > wszystkich opcji od wieków.

    Nie, nie ma. Każdy kto wpuszcza do netu taki strumień musi
    zarabiać...więc są ale płatne.

> [...]
    > budynku sami emeryci i nie opłaca im się. Czekam na decyzję, a w
    > międzyczasie rozglądm się za alternatywą.

    Pisałeś, że nie chcesz płacić, więc alternatywy nie ma...ale wyżej
    piszesz, że byłby dostawca. Otóż ten dostawca, będzie chciał kasę,
    zapewne podobną do podstawowego/najtańszego Polsatu z SAT.

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 27. Data: 2023-05-19 21:40:47
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 19/05/2023 21:20, LordBluzg(R)?? wrote:
> [...]
    > W sumie pomysł fajny ale to jeszcze fantastyka :D...która pewnie mogłaby
    > już działać za kasę, którą zgarnia "rządówka".

    Robi to darmowy MuMuDVB. To nic specjalnie skomplikowanego, więc
    spodziewałem się, że ktoś to ogarnia na skalę kilku tysięcy userów.

    Majac ze 3-4 sztuki R-Pi, albo jeden silniejszy cpu i dobrą antenę w
    innej lokalizacji mógłbym te strumienie z kilku multipleksów sam
    wystawiac na jakimś OpenVPN, tylko że po drugiej stronie nie ma właśnie
    prymitywnego urządzenia do odbioru, przystosowanego dla osoby starszej.
    Wszystkie kanały w danym multipleksie są strumieniowane na raz, więc
    nawet kanał sterujący, zwrotny, nie jest potrzebny.

    Robiłem kilka zabaw z MuMuDVB i to nawet nieźle działa w sieci lokalnej,
    w internetach tak sobie, trzeba szybkich łącz. Skoro potrafi to byle
    amator to nie wydaje się to hiper skomplikowane dla większej firmy za
    jakiś tani abonament (+umowy z nadawcami).

    No ale pewnie nie ma.

    > Pisałeś, że nie chcesz płacić

    To kwestia balansowania.

    Ponadto dekodery z podstawowym zakresem kanałów z kablówki nie są jakieś
    super drogie.

    >, więc alternatywy nie ma...ale wyżej
    > piszesz, że byłby dostawca. Otóż ten dostawca, będzie chciał kasę,
    > zapewne podobną do podstawowego/najtańszego Polsatu z SAT.

    Będzie. Jak mówie, jesli opcja "darmowa" nie wypali, to nastepna będzie
    opcja "tania", o ile uda się przekonać dostawcę kablówki do podpięcia
    budynku. Tę opcję to bym w ogóle preferował. Zobaczymy.

  • 28. Data: 2023-05-20 11:44:18
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 19.05.2023 o 21:40, heby pisze:

    > To kwestia balansowania.
    >
    > Ponadto dekodery z podstawowym zakresem kanałów z kablówki nie są jakieś
    > super drogie.

    Najczęściej są to dedykowane odbiorniki, dostarczane przez dostawcę w
    ramach dzierżawy z zablokowanym częściowym dostępem. Podłączenie
    własnego odbiornika raczej nie wchodzi w grę.

    > Będzie. Jak mówie, jesli opcja "darmowa" nie wypali, to nastepna będzie
    > opcja "tania", o ile uda się przekonać dostawcę kablówki do podpięcia
    > budynku. Tę opcję to bym w ogóle preferował. Zobaczymy.

    Czyli chcesz poczekać, OK. SAT rozwiązuje Ci problem dzisiaj.

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 29. Data: 2023-05-20 14:19:27
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    > Robi to darmowy MuMuDVB. To nic specjalnie skomplikowanego, więc
    > spodziewałem się, że ktoś to ogarnia na skalę kilku tysięcy userów.

    Generalnie, gdyby taka darmowa usługa istniała w sieci, to rozłożyłaby
    wszystkie płatne kablówki :) więc spodziewać się, że coś takiego
    powstanie to raczej mrzonka, no chyba że tylko TVPiS :)...ale oni wolą
    kasę przetopić na siebie w sensie, przytulić prywatnie z wypłatą.

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 30. Data: 2023-05-20 21:20:07
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

> [...]
    > Wszystkie kanały w danym multipleksie są strumieniowane na raz, więc
    > nawet kanał sterujący, zwrotny, nie jest potrzebny.

    To chyba jak jest nadajnik jak wyżej to i odbiornik jest. W instrukcji
    poszukaj. Co najwyżej nie ma zbyt wielu zainteresowanych odbieraniem
    8-krotnie większego strumienia. Także przeciętne urządzenia box
    niekoniecznie radzą sobie z przetwarzaniem takiego strumienia. Chyba, że
    radzą i wystarczy byś instrukcję przeczytał.