    From: heby <h...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: [OT] Fuzz do gitary
    Date: Sat, 10 Feb 2024 20:03:18 +0100

    Cześć.

    Przepraszam za OT, ale pl.rec.muzyka jest martwą grupą, a temat zawadza
    o elektronikę...

    Jest gitara elektryczna. Najtańsza, stratocaster.

    Córa chciała by jakiś pudełko do niej, które daje "metalowe"/"rockowe"
    brzmienie. Takie w stylu np. "Van Halen" czy "Queen".

    Rzuciłem okiem na allegro i widzę:
    1) proste efekty typu pogłos.
    2) jakieś drogie efekty, których nazwy mi nic nie mówią.
    3) "przestery", cokolwiek to znaczy

    Cel: osiągnięcie dzwięku znanego z solówek rockowych, ale prawdę mówiąc:
    chciałbym mieć różne możliwości.

    Czy ktoś potrafi mi podrzucić jakieś sensowne słowa kluczowe do
    zapakowania do googla, czego ja w ogóle szukam?

    Widzę 3 możliwosci:
    1) Jest soft do tego. Sprawdziliśmy i to działa słabo. Płatnych nie
    sprawdzałem (np. neuraldsp). Jestem pewny, że są świetne, ale troche w
    ciemno mi nie pasuje brać. Po drugie, jest słyszalne opóźnienie.

    2) Zrobie nie samodzielnie jakiegoś analoga, pełno było swego czasu
    pomysłów. Ale dalej nie wiem czego szukać, jak mnie pamięć nie myli, to
    były głównie przestery. A efekt przetrzymania struny (prewnie jakiś ARW)
    itd? A może na uC ;) Ale to projekt na miesiące...

    3) Kupno pudełka gotowego. Jakie kupić? Budzet tak około 500zł, ale
    prawdę mówiąc wolałbym mniej... na ali/allegro jest od groma pudełek,
    ale mam takie wrażenie, że wiele z nich jest prostym przesterowaniem
    wzmacniacza.