  • 91. Data: 2017-12-29 10:42:51
    Temat: Re: [OT] Szerokie horyzonty
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 12/29/2017 1:46 AM, HF5BS wrote:
    > Bo nie jest.

    Jest.

    https://pl.wikipedia.org/wiki/Polaryzacja_fali#Rozpr
    aszanie_fali

    Odbicie to tylko jedno z wielu zjawisk powodujących polaryzację.
    Światlo słoneczne jest na tyle solidnie spolaryzowane że między innymi
    co jego przyciemnienia (nieba) w kadrze używa się filtrów polaryzacyjnych.

  • 92. Data: 2017-12-29 11:41:16
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 12/29/2017 9:42 AM, Marek wrote:
    > Niby jesteś taki matashaka a dajesz się wciągnąć w prostą prowokacje (by
    > rozruszać dyskusję)  dajac upust tyradzie tłumacząc tutaj (sic) jak
    > działa nauka, :)

    E, taka stara sztuczka, napierw palnącć głupotę a potem twierdzić że to
    prowokacja. Dałbyś sobie już spokój.

  • 93. Data: 2017-12-30 11:51:29
    Od: Dariusz K. Ładziak <d...@n...pl>

    Sebastian Biały pisze:

    > Przecież filtry polaryzacyjne stosuje się od wieków w fotografii. Tylko
    > że zupełnie po co innego niż leczenie skóry. One tam działają bo służa
    > do konkretnych celow opisanych fizyką i służa do *usuwania* a nie
    > oświetlania światłem spolaryzowanym. Nie posiadamy nigdzie w organiźmie
    > detektorów światła spolaryzowanego. Jest nieodróżnialne w naszej
    > biologii od niespolaryzowanego. To potrafi np. Rawka Błazen, ale nie ludzie.

    Tu akurat nie do końca masz rację. Człowiek posiadający zdrowe oczy,
    przy absolutnie czystym niebie i przejrzystej atmosferze, jest w stanie
    (po odpowiednim treningu) określić z grubsza położenie Słońca nie widząc
    go - właśnie na podstawie różnic w polaryzacji światła z czystego nieba.

    Na tej samej zasadzie śmieszy mnie zdziwienie, że ptaki posiadają zmysł
    magnetyczny. Będąc w ciągłym treningu chodzenia na orientację z busolą,
    też potrafiłem, z dokładnością tak coś plus - minus rumb, północ
    wskazać. Duży trening, średnia dokładność i rzadki w populacji przypadek
    szczątkowego zadziałania atawistycznych zmysłów - czyli nie można
    powiedzieć że nie istnieje, ale to nie pod statystykę a pod
    fenomenologię raczej podpada.

    Jak noworodek z ogonem...

    --
    Darek

  • 94. Data: 2017-12-30 12:06:30
    Od: Dariusz K. Ładziak <d...@n...pl>

    Sebastian Biały pisze:

> [...]
    > Światlo słoneczne jest na tyle solidnie spolaryzowane że między innymi
    > co jego przyciemnienia (nieba) w kadrze używa się filtrów polaryzacyjnych.

    Mylisz dwa fakty. Przyciemnianie nieba filtrem polaryzacyjnym nie ma za
    podstawę polaryzacji światła słonecznego. Podstawą tego myku jest
    polaryzacja (tak z sześć - dziewięć decybeli eliptyzacji, bo przecież
    nie bezwzględnie liniowa) światła słonecznego rozproszonego w atmosferze.
    Światło wytworzone w wyniku emisji termicznej nie ma żadnego, znanego i
    udokumentowanego przez fizykę powodu, by być światłem spolaryzowanym.
    Światło słoneczne w kosmosie posiada polaryzację kołowo - stochastyczną
    (nie mylić z kołową z uzgodnieniem fazy), po przejściu przez atmosferę
    podlega minimalnej, trudnej do zmierzenia eliptyzacji. Jakikolwiek wpływ
    na jakiekolwiek zależności fizyczne tak minimalnej polaryzacji musi
    wręcz utonąć w różnorodności sposobów padania tego światła.

    --
    Darek

  • 95. Data: 2017-12-30 12:09:59
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 12/30/2017 11:51 AM, Dariusz K. Ładziak wrote:
> [...]
    > (po odpowiednim treningu) określić z grubsza położenie Słońca nie widząc
    > go - właśnie na podstawie różnic w polaryzacji światła z czystego nieba.

    Piszesz o czymś takim:

    https://pl.wikipedia.org/wiki/Figura_Haidingera

    Jestes w stanie stwierdzić polaryzację nie *bezpośrednio* przez
    detektory biologiczne tylko przez uboczne zjawiska fizyczne na czopkach.
    Zjawisko jest nie wykorzystywane przez organizm ponieważ jest prawie
    nierozróżnialne od szumu w normalnym widzeniu.

  • 96. Data: 2017-12-30 12:18:02
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 12/30/2017 12:06 PM, Dariusz K. Ładziak wrote:
    > Mylisz dwa fakty. Przyciemnianie nieba filtrem polaryzacyjnym nie ma za
    > podstawę polaryzacji światła słonecznego.

    Oczywiście, chodzi o to od latarki na orbicie.

    > Podstawą tego myku jest
    > polaryzacja (tak z sześć - dziewięć decybeli eliptyzacji, bo przecież
    > nie bezwzględnie liniowa) światła słonecznego rozproszonego w atmosferze.

    Czyli jednak polaryzjacja światła słonecznego. Zdecyduj się czy
    rozmawiasz z punktu widzenia 100% ludzkości siedzacej pod atmosferą tej
    planety czy tez może jesteś tym 0% ludzi na orbicie.

    Mozna sobie akademicko udowaniać że slońce niczego nie polaryzuje,
    jednak jak byś sobie zadał trud wyczytania linku a nie odnoszenia się do
    skrótu myślowego może by było więcej sensu. Tak, to tylko zwykłe
    czepialstwo.

    > Światło wytworzone w wyniku emisji termicznej

    ... nie bylo w powyższym linku uwzględniane jako źródło polaryzacji.
    Ponieważ być może przeoczyłeś zapodam ponownie:

  • 97. Data: 2017-12-30 12:21:40
    Od: Dariusz K. Ładziak <d...@n...pl>

    Sebastian Biały pisze:
    > Szczepionki powodują komplikacje. To banał, w końcu w wielu wypadkach
    > infekujesz organizm ledwo funkcjonującymi, ale jednak wirusami.
    > Problemem antyszczepionkowców jest cos zupełnie innego: wielu z tych
    > idiotów twierdzi że firmy robią to SPECJALNIE aby zabić, uszkodzić,
    > doprawadzic do autyzmu, zniewolić. W tle czasem slyszałem tez żydów,
    > lobby homoseksualne i co tam obecnie w modzie spiskowej wystepuje.

    Owszem, Big Pharma spiskuje. Tylko antyszczepionkowcy nie rozumieją,
    gdzie i jak.

    Jeden z koronnych przykładów spisku: Program szczepienia młodych
    dziewcząt przeciwko wirusowi brodawczaka ludzkiego. Dlaczego spisek?
    Szczepienie ma skuteczność rzędu 90%, czyli na dziesięć zaszczepionych
    jedna nie zdoła się przed wirusem obronić. Niby i to dobre - tylko
    zastanówmy się, skąd tego wirusa zaszczepione kobiety wezmą? Ano od
    facetów, totalnie nieszczepionych - pół populacji pozostawione jako
    rezerwuar wirusa. A dlaczego spisek? Najwyraźniej Big Pharma odrobiła
    lekcję ospy prawdziwej i nie ma zamiaru tego błędu (czyli eradykacji
    wirusa) powtórzyć. Taka fajna szła forsa ze szczepionek przeciwko ospie
    - i zdechło.

    --
    Darek

  • 98. Data: 2017-12-30 13:35:14
    Od: Dariusz K. Ładziak <d...@n...pl>

    Sebastian Biały pisze:

> [...]
    > Zjawisko jest nie wykorzystywane przez organizm ponieważ jest prawie
    > nierozróżnialne od szumu w normalnym widzeniu.

    Czyli zmysł wzroku u człowieka posiada jakąś zdolność rozpoznania
    polaryzacji. Od razu musi być inny organ, nie może to być po prostu oko?

    Bo że zdolność takiej detekcji jest minimalna, wymaga sprzyjających
    warunków atmosferycznych, wprawy w rozpoznaniu i w sumie nie każdemu
    jest dana - tu oczywiście się zgodzę. Nie każdemu, jak kompas
    magnetyczny w mózgu czy ogon. Wybryki biologii.

    --
    Darek

  • 99. Data: 2017-12-30 13:50:14
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 12/30/2017 1:35 PM, Dariusz K. Ładziak wrote:
    > Czyli zmysł wzroku u człowieka posiada jakąś zdolność rozpoznania
    > polaryzacji. Od razu musi być inny organ, nie może to być po prostu oko?

    Oczywiście że posiadają tak samo jak posiadamy jakas zdolnośc wykrywania
    promieniowania gamma. W postaci umierania.

    na marginesie producentci lampek z polaryzacją twierdza ze leczy choroby
    skóry, watroby i inhnych organów. O oczach mało.

> [...]
    > jest dana - tu oczywiście się zgodzę. Nie każdemu, jak kompas
    > magnetyczny w mózgu czy ogon. Wybryki biologii.

    To moj przykład jest lepszy. Mój daje możliwośc wykrywania gamma,
    kosmicznego i x każdemu. Kwestia dawki.

  • 100. Data: 2017-12-30 14:21:54
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 12/27/2017 3:35 PM, J.F. wrote:
    > Ale to chyba musi byc przekonany, ze brak leczenia pacjentowi nie
    > zaszkodzi.

    Nie.

    a) Pacjenotm płaci się za udziała w takich badaniach. Chętnych nie brakuje.
    b) Może nie istnieć zadna terapia. Pacjen zgodzi sie na każdy
    eksperyment bo byc może będzie mieć pierszeństwo jesli lek zadziała.