  • 1. Data: 2018-10-24 21:12:24
    Temat: [OT] Zużycie prądu przez lodówkę
    Od: z <...@...pl>

    Czy normalne jest że 15 letnia lodówka zużywa 2 x więcej prądu niż
    podaje producent?

    PS. Przy okazji pomiarów dostrzegłem w końcu jakiś postęp w temacie
    monitory/telewizory. Te nowsze faktycznie zużywają połowę tego co
    starsze (np, 7-10 letnie LCD) Zawsze jakiś plus :-)

  • 2. Data: 2018-10-24 22:01:35
    Temat: Re: [OT] Zużycie prądu przez lodówkę
    Od: Roman Tyczka <n...@b...no>

    On Wed, 24 Oct 2018 21:12:24 +0200, z wrote:

    > Czy normalne jest że 15 letnia lodówka zużywa 2 x więcej prądu niż
    > podaje producent?

    A zasilacz ma Gold czy Bronze?

    --
    pozdrawiam
    Roman Tyczka

  • 3. Data: 2018-10-24 23:55:56
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2018-10-24 o 22:01, Roman Tyczka pisze:

    > A zasilacz ma Gold czy Bronze?

    Oprócz weryfikacji filtra PFC w zasilaczu proponuję jeszcze upgrade
    sterowników BT - ma to wpływ na reakcję endotermiczną w parowniku.

    Hasło: degradacja izolacji oraz możliwość ucieczki części czynnika.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 4. Data: 2018-10-25 07:54:20
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Wed, 24 Oct 2018 23:55:56 +0200, Adam wrote:
    > Oprócz weryfikacji filtra PFC w zasilaczu proponuję jeszcze upgrade
    > sterowników BT - ma to wpływ na reakcję endotermiczną w parowniku.
    >

    > Hasło: degradacja izolacji oraz możliwość ucieczki części czynnika.

    Może też być zasyfiona po prostu, w tylnej części. Kurz, zbyt blisko
    ściany, zatarty/zablokowany wentylator itp. Wtedy lodówka nie daje rady
    oddawać ciepła na bieżąco i próbuje nadrabiać ciągłą pracą kompresora.

    Mateusz

  • 5. Data: 2018-10-25 09:27:13
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Wed, 24 Oct 2018 21:12:24 +0200, z napisał(a):

    > Czy normalne jest że 15 letnia lodówka zużywa 2 x więcej prądu niż
    > podaje producent?

    Producent nie podaje zużycia prądu. Podaje zużycie mocy i to maksymalne
    czyli wtedy gdy pracuje silnik sprężarki. Dla różnych nastawionych
    temperatur, różnych temp. otoczenia i różnych warunków chłodzenia (np.
    kurz) średnie zużycie mocy będzie różne lecz zawsze mniejsze od
    maksymalnego. W miernictwie jest dobry zwyczaj - kiedy podajemy wynik
    jakiegoś pomiaru podajemy też warunki jego przeprowadzenia. Zrób to, to
    może się doczekasz sensownej odpowiedzi.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 6. Data: 2018-10-25 09:36:33
    Od: z <...@...pl>

> [...]
    > jakiegoś pomiaru podajemy też warunki jego przeprowadzenia. Zrób to, to
    > może się doczekasz sensownej odpowiedzi.

    Dzięki. Pisałem potocznie. :-)

    Moja lodówka zużywa średnio przez dobę ok 2 x moc maksymalną podaną w
    parametrach. Spróbuję dać jej lepszą wentylację i zobaczę co się stanie

    pozdro

  • 7. Data: 2018-10-25 09:49:55
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Thu, 25 Oct 2018 09:36:33 +0200, z napisał(a):

    > Moja lodówka zużywa średnio przez dobę ok 2 x moc maksymalną podaną w
    > parametrach. Spróbuję dać jej lepszą wentylację i zobaczę co się stanie

    Wybacz, ale średnio to nie maksymalnie :) A poza tym moc nie wymaga
    odniesienia do czasu. Tym niemniej, dobrze jest odkurzyć chłodnicę choć
    to akurat nie zmniejszy ani na jotę mocy maksymalnej. Co najwyżej moc
    średnią (czy jak kto woli, zużycie energii na jednostke czasu) :)
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 8. Data: 2018-10-25 10:12:24
    Od: miab <m...@w...pl>

    > Producent nie podaje zużycia prądu. Podaje zużycie mocy i to maksymalne
    > czyli wtedy gdy pracuje silnik sprężarki.

    Ostatnio raczej średnio-roczne energii(a nie maksymalne mocy).

    miab

  • 9. Data: 2018-10-25 10:21:56
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Thu, 25 Oct 2018 10:12:24 +0200, miab wrote:

    > Ostatnio raczej średnio-roczne energii(a nie maksymalne mocy).

    Ostatnio to kolorowe literki jakieś podają, ew. z dodaną losową ilością
    plusików.

    To chyba taki ogólny trend nowych czasów - w szkole zamiast ocen
    uśmieszki i słoneczka, a zamiast pomiarów tylko euro-literki z kolorami.

    Mateusz

  • 10. Data: 2018-10-25 10:23:00
    Od: Dominik Ałaszewski <D...@g...pl.invalid>

    Dnia 25.10.2018 Mateusz Viste <m...@n...pamietam> napisał/a:

    > Może też być zasyfiona po prostu, w tylnej części. Kurz, zbyt blisko

    I może być też zwyczajnie nieszczelna (uszczelki drzwi).

    Pisząc na priv zmień domenę na gmail.