  • 1. Data: 2014-11-25 18:40:32
    Temat: OT licznik energii. Czy mogę zdjąć plomby z bezpieczników?
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    witam

    Dzisiaj zostałem trochę wydymany przez montera Taurona i nie bardzo wiem
    gdzie pójść z problemem. nie chcę się wdawać w szczegóły więc pytam
    prosto z mostu:
    Licznik mam taki jak na fotografii:
    http://www.iv.pl/images/77468666021649546551.jpg
    chcę usunąć stycznik który zaznaczyłem zieloną strzałką. Aby to zrobić
    muszę zerwać plomby zaznaczone czerwonymi strzałkami. Czy mogę to zrobić
    i zostawić nie zaplombowane, nikomu nie zgłaszać?
    Plomba wygląda tak:
    http://www.iv.pl/images/93605133162007741945.jpg

    Pozdrawiam i dziękuję
    ToMasz

  • 2. Data: 2014-11-25 18:45:32
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    ToMasz wrote:

    > Dzisiaj zostałem trochę wydymany przez montera Taurona i nie bardzo wiem
    > gdzie pójść z problemem. nie chcę się wdawać w szczegóły więc pytam
    > prosto z mostu:

    A jakim prawem Ci Tauron zaplombował rozdzielnicę? Przecież
    to jest za ustrojem pomiarowym, więc nie ich teren...
    Na początek proponuję, byś przejechał się do nich i pogadał
    z kimś w mózgiem (innymi słowy: nie infolinia)...

    Pozdrawiam, Piotr

  • 3. Data: 2014-11-25 19:53:25
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Tue, 25 Nov 2014 18:40:32 +0100, ToMasz napisał(a):

    > Aby to zrobić
    > muszę zerwać plomby zaznaczone czerwonymi strzałkami. Czy mogę to zrobić
    > i zostawić nie zaplombowane, nikomu nie zgłaszać?

    Jeśli to tylko bezpieczniki pozalicznikowe (a na 99% tak jest) to IMO
    możesz olać dostawcę. Ale zawsze lepiej pogadać.
    --
    Jacek

  • 4. Data: 2014-11-25 19:56:50
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    ToMasz pisze tak:

    > chcę usunąć stycznik który zaznaczyłem zieloną strzałką. Aby to
    > zrobić muszę zerwać plomby zaznaczone czerwonymi strzałkami. Czy
    > mogę to zrobić i zostawić nie zaplombowane, nikomu nie zgłaszać?

    Myśle, że możesz zerwać bo kraść prąd mógłbyś jedynie z kabli, które są
    zaplombowane na dole tą ukręcaną plombą plastikową. A S zawsze sie może
    zepsuć w nocy a Tobie się mięso rozmraża :)

    W razie jak zerwiesz i się okaże że jednak jest dostęp to zgłoś za
    plombowanie biorą 35zł. Ja zawsze zgłaszam i niech się walą żeby mi nie
    powiedzieli że wstawiłem większe bezpieczniki niż moc w umowie.

    Co robi ten stycznik?

    --
    Piter

  • 5. Data: 2014-11-25 21:04:07
    Od: MiSter <U...@w...pl>

    > Co robi ten stycznik?

    Najprawdopodobniej jest to stycznik taryfowy i on a raczej jego
    sterowanie powinno być zaplombowane.

    MiSter

  • 6. Data: 2014-11-25 22:08:19
    Od: Hans Kloß <d...@i...pl>

    "ToMasz" <t...@p...fm.com.pl> schrieb im Newsbeitrag
> [...]
    > muszę zerwać plomby zaznaczone czerwonymi strzałkami. Czy mogę to zrobić i
    > zostawić nie zaplombowane, nikomu nie zgłaszać?

    Trochę OT, ale jak to normalne ołowiane plomby, to wciśnij "po drucie" gruba
    igłę i wyjmiesz bez problemu ten drucik z plomby. Po naprawie wsuwasz,
    zaciskasz delikatnie, co by cyferek nie spłaszczyc i po robocie.

  • 7. Data: 2014-11-25 22:14:45
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Hans Kloß napisał:

    > Trochę OT, ale jak to normalne ołowiane plomby, to wciśnij "po drucie"
    > gruba igłę i wyjmiesz bez problemu ten drucik z plomby. Po naprawie
    > wsuwasz, zaciskasz delikatnie, co by cyferek nie spłaszczyc i po robocie.

    Na temat zalecanej metody nie będę się wypowiadał, ale mam pytanie,
    czy urządzenia z certyfikatem RoHS też się takimi plombami plombuje?

    --
    Jarek

  • 8. Data: 2014-11-25 22:25:14
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <"WBodzimierz Wojtiuk">

    On 2014-11-25 22:08, Hans Kloß wrote:
    (ciap)
    > Trochę OT, ale jak to normalne ołowiane plomby, to wciśnij "po drucie"
    > gruba igłę i wyjmiesz bez problemu ten drucik z plomby. Po naprawie
    > wsuwasz, zaciskasz delikatnie, co by cyferek nie spłaszczyc i po robocie.

    Mój szwagier (inkasent) ma na tę okoliczność przyrząd optyczny = lupę.
    ;-)

    Włodek

  • 9. Data: 2014-11-25 22:53:10
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 25.11.2014 21:04, MiSter pisze:

> [...]

    poprzedni właściciel miał 3 fazy dwie taryfy. Pierwsza faza zasilała
    caluteńki lokal, druga i trzecia tylko piece akumulacyjne. Ten stycznik
    załączał właśnie piece. Ja podpisując umowę zażądałem licznika 3
    fazowego jednotaryfowego, mając nadzieje ze zabierając dwutaryfowy
    zabiorą mi "czasówkę" i stycznik. niestety, stycznik "zaskakuje" tak
    samo jak na drugiej taryfie, tylko że cene za prąd mam tą samą.
    ToMasz

    PS. stycznik ma klapkę. pomiędzy stycznik a klapkę można wsunąć
    śrubokręt drut, pręt, i mechanicznie załączyć stycznik o dowolnej porze
    dnia!

  • 10. Data: 2014-11-26 01:44:40
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "ToMasz" <t...@p...fm.com.pl> wrote in message
    > PS. stycznik ma klapkę. pomiędzy stycznik a klapkę można wsunąć śrubokręt
    > drut, pręt, i mechanicznie załączyć stycznik o dowolnej
    > porze dnia!

    No ale do takiego działania trzeba kogoś, kto nie boi się prądu,
    np. grupowicza z news:pl.misc.elektronika :-)))