  • 1. Data: 2018-11-28 14:47:29
    Temat: [OT] szyfrowanie - jak zgadnąć jakie jest użyte?
    Od: BQB <a...@s...com.invalid>

    Czy można odgadnąć, jaki rodzaj szyfrowania został użyty?
    Mam to co było na wejściu i to co na wyjściu.
    na wejściu 4 cyfry, na wyjściu 24 znaki asci.
    Te 4 cyfry za każdym razem zwracają taki sam kod wyjściowy.

  • 2. Data: 2018-11-28 14:55:43
    Temat: Re: [OT] szyfrowanie - jak zgadnąć jakie jest użyte?
    Od: Zbych <a...@o...pl>

    W dniu 28.11.2018 o 14:47, BQB pisze:
    > Czy można odgadnąć, jaki rodzaj szyfrowania został użyty?
    > Mam to co było na wejściu i to co na wyjściu.
    > na wejściu 4 cyfry, na wyjściu 24 znaki asci.
    > Te 4 cyfry za każdym razem zwracają taki sam kod wyjściowy.

    A może to nie szyfr, tylko skrót zapisany w base64 albo hex?
    Pokaż kilka przykładów.

  • 3. Data: 2018-11-28 15:04:00
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "BQB" napisał w wiadomości grup
    >Czy można odgadnąć, jaki rodzaj szyfrowania został użyty?
    >Mam to co było na wejściu i to co na wyjściu.
    >na wejściu 4 cyfry, na wyjściu 24 znaki asci.
    >Te 4 cyfry za każdym razem zwracają taki sam kod wyjściowy.

    A mozna wiecej na wejsciu ?

    Przyjrzyj sie wyjsciu - ile tam roznych znakow.
    Policzylbym bity wyjsciowe

    jesli zapisuja na nich 6 bit - razem 144 bit ... troche dziwnie.

    Jesli 5 ... 120 cos malo.

    jesli 4 ... czyzby hex ? 96 bit ... 2* 48

    J.

  • 4. Data: 2018-11-28 15:04:19
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@p...onet.pl>

    BQB <a...@s...com.invalid> napisał(a):
    > Czy można odgadnąć, jaki rodzaj szyfrowania został użyty?
    > Mam to co było na wejściu i to co na wyjściu.
    > na wejściu 4 cyfry, na wyjściu 24 znaki asci.
    > Te 4 cyfry za każdym razem zwracają taki sam kod wyjściowy.

    A co to dokładnie znaczy 24 znaki ascii? Bo z godnie z definicją, to będą 24
    znaki o kodach od 0 do 127, czyli tylko 7-bitowe ale obejmujące też znaki
    niedrukowalne. Na pewno tak jest? To nie liczby szesnastkowe? Wklej
    przykład.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    https://www.grzegorz.net/

  • 5. Data: 2018-11-28 15:37:37
    Od: Zbych <a...@o...pl>

    W dniu 28.11.2018 o 14:55, Zbych pisze:

    > A może to nie szyfr, tylko skrót zapisany w base64 albo hex?

    $ echo -n 1234 | openssl dgst -md5 -binary | openssl enc -base64
    gdyb21LQTcIANtvYMT7QVQ==

    24 znaki

  • 6. Data: 2018-11-28 16:01:31
    Od: BQB <a...@s...com.invalid>

    W dniu 28.11.2018 o 15:04, J.F. pisze:
> [...]
    >
    > jesli zapisuja na nich 6 bit - razem 144 bit ... troche dziwnie.
    >
    > Jesli 5 ... 120 cos malo.
    >
    > jesli 4 ... czyzby hex ? 96 bit ... 2* 48

    np na wejściu 2405, na wyjściu +tyBh4pOpfpXGkl1KWu+5A==

  • 7. Data: 2018-11-28 16:20:04
    Od: Cezar <c...@t...pl.nospam>

    On 28/11/2018 15:01, BQB wrote:

    > np na wejściu 2405, na wyjściu +tyBh4pOpfpXGkl1KWu+5A==

    wyjsciem na pewno jest base64. wejscie prawdopodobnie szyfrowane z kluczem.

    c.

  • 8. Data: 2018-11-28 16:22:18
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@p...onet.pl>

    BQB <a...@s...com.invalid> napisał(a):
    > np na wejściu 2405, na wyjściu +tyBh4pOpfpXGkl1KWu+5A==

    To Base64, intuicja Zbycha nie zawiodła. Szesnastkowo to ciąg 16 bajtów:
    fa dc 81 87 8a 4e a5 fa 57 1a 49 75 29 6b be e4
    Wygląda jak skrót w rodzaju MD5, ale nie pasuje do ciągu "2405" ani do
    bajtów 09 65. Może jest dodawane tzw. ziarno. To 2405 to ciąg znaków czy
    liczba?
    https://cryptii.com/pipes/base64-to-hex

    --
    Grzegorz Niemirowski
    https://www.grzegorz.net/

  • 9. Data: 2018-11-28 16:48:36
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    BQB <a...@s...com.invalid> wrote:

    > np na wejściu 2405, na wyjściu +tyBh4pOpfpXGkl1KWu+5A==

    16 bajtów zapisanych w base64. Być może md5 z liczby i czegoś jeszcze
    (stałej soli, lub sama liczba jakoś przekształcona).

    Pokaż dla 0000, może będzie łatwiej.

    Masz możliwość podania zero cyfr? Czy zawsze musisz podać cztery?

  • 10. Data: 2018-11-28 17:08:26
    Od: s...@g...com

    W dniu środa, 28 listopada 2018 07:47:31 UTC-6 użytkownik BQB napisał:
    > Czy można odgadnąć, jaki rodzaj szyfrowania został użyty?
    > Mam to co było na wejściu i to co na wyjściu.
    > na wejściu 4 cyfry, na wyjściu 24 znaki asci.
    > Te 4 cyfry za każdym razem zwracają taki sam kod wyjściowy.

    A co to jest to cos co szyfruje?
    Moze da sie deasemblowac?