  • 11. Data: 2018-11-28 17:09:34
    Temat: Re: [OT] szyfrowanie - jak zgadnąć jakie jest użyte?
    Od: Zbych <a...@o...pl>

    > To Base64, intuicja Zbycha nie zawiodła. Szesnastkowo to ciąg 16 bajtów:
    > fa dc 81 87 8a 4e a5 fa 57 1a 49 75 29 6b be e4
    > Wygląda jak skrót w rodzaju MD5, ale nie pasuje do ciągu "2405" ani do
    > bajtów 09 65. Może jest dodawane tzw. ziarno. To 2405 to ciąg znaków czy
    > liczba?

    Też bym obstawiał, że dane są "solone" przed liczeniem skrótu.
    MD5 się chyba dosyć łatwo łamie, więc sól powinna być do odzyskania.

    https://www.4armed.com/blog/hashcat-crack-md5-hashes
    /

  • 12. Data: 2018-11-29 08:21:41
    Od: BQB <a...@s...com.invalid>

    W dniu 28.11.2018 o 16:48, Queequeg pisze:

    > 16 bajtów zapisanych w base64. Być może md5 z liczby i czegoś jeszcze
    > (stałej soli, lub sama liczba jakoś przekształcona).
    >
    > Pokaż dla 0000, może będzie łatwiej.
    >
    > Masz możliwość podania zero cyfr? Czy zawsze musisz podać cztery?

    Raczej tak, ale obecnie nie mam jak sprawdzić, co do liczb, to
    minimalnie są 4 znaki, maksymalnie 32 w hex.

  • 13. Data: 2018-11-29 08:36:56
    Od: BQB <a...@s...com.invalid>

    W dniu 28.11.2018 o 17:08, s...@g...com pisze:

    > A co to jest to cos co szyfruje?
    > Moze da sie deasemblowac?

    Chodzi o kontrolery MC16 firmy Roger i ich oprogramowanie.
    Pytam z ciekawości tylko, czym jest to szyfrowane.

  • 14. Data: 2018-11-29 13:39:25
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2018-11-29 o 08:36, BQB pisze:

    > Chodzi o kontrolery MC16 firmy Roger i ich oprogramowanie.
    > Pytam z ciekawości tylko, czym jest to szyfrowane.

    Co to są te cyfry które wpisujesz i te co dostajesz. Jakieś hasło
    użytkownika i jego zapis. No bo nie jest to szyfrowanie transmisji bo
    wtedy za każdym razem dostawałbyś coś innego.
    P.G.

  • 15. Data: 2018-11-29 13:57:30
    Od: BQB <a...@s...com.invalid>

    W dniu 29.11.2018 o 13:39, Piotr Gałka pisze:

    > Co to są te cyfry które wpisujesz i te co dostajesz. Jakieś hasło
    > użytkownika i jego zapis. No bo nie jest to szyfrowanie transmisji bo
    > wtedy za każdym razem dostawałbyś coś innego.

    Jest to klucz komunikacyjny, zapisuje się go w kontrolerze i podaje w
    programie do zarządzania, ten "zakodowany" to wyciągnięty z bazy danych
    programu.

  • 16. Data: 2018-11-29 15:25:47
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2018-11-29 o 13:57, BQB pisze:

    > Jest to klucz komunikacyjny, zapisuje się go w kontrolerze i podaje w
    > programie do zarządzania, ten "zakodowany" to wyciągnięty z bazy danych
    > programu.

    Klucz powinien mieć stałą długość.
    Skoro możesz podać tekst różnej długości to ja bym ten tekst nazwał
    hasłem z którego tworzony jest klucz. Czyli to "zakodowane" jest
    kluczem, lub czymś, z czego tworzony jest klucz. Możliwe, że to
    zakodowane to klucz, który jest stosowany do uzgodnienia klucza sesji.

    W takiej sytuacji ten "zakodowany" ciąg nigdy nie musi być rozkodowywany
    w celu uzyskania hasła z którego powstał. Dlatego zapewne tworzony jest
    jakąś funkcją jednokierunkową.
    Nie od rzeczy byłoby wydłużenie hasła - czyli przeliczenie tej funkcji
    jednokierunkowej wiele razy (przeliczenie 1000000 razy to wydłużenie
    hasła o około 20 bitów).
    P.G.