  • 1. Data: 2016-05-25 06:46:21
    Temat: [OT] telefon a promieniowanie radioaktywne
    Od: z <...@...pl>

    Na onkologii w Gliwicach po terapii izotopowej wszystkie rzeczy osobiste
    pacjenta są utylizowane.
    Podobno telefony komórkowe też. Czy to procedura biurokratyczna czy
    urządzenia elektroniczne faktycznie gromadzą/przetrzymują dawkę
    promieniowania dłużej niż człowiek i będą później przez długi czas
    zagrożeniem dla otoczenia?

  • 2. Data: 2016-05-25 10:19:24
    Temat: Re: [OT] telefon a promieniowanie radioaktywne
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    a.pl...
> [...]
    >urządzenia elektroniczne faktycznie gromadzą/przetrzymują dawkę
    >promieniowania dłużej niż człowiek i będą później przez długi czas

    W zaleznosci od tego co tam podaja - ale moze sie wydzielac z potem i
    tluszczem i na roznych sprzetach osiadac.
    Pilocie od TV chocby.
    Czy to sa szkodliwe dawki, biorac pod uwage, ze podano pacjentowi do
    wewnatrz ... hm.

    A w wojsku wystarcza zwykle mycie sprzetu ...

    J.

  • 3. Data: 2016-05-25 11:16:18
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Wed, 25 May 2016 06:46:21 +0200, z napisał(a):

    > Na onkologii w Gliwicach po terapii izotopowej wszystkie rzeczy osobiste
    > pacjenta są utylizowane.

    Ktoś tam zdrowo przegiął.
    --
    Jacek
    "Wszelka izolacja jest glebą, na której wyrasta nienawiść do obcych, a

  • 4. Data: 2016-05-25 14:36:59
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    > Ktoś tam zdrowo przegiął.

    To pewnie jest efekt olbrzymiej czułości wykrywaczy promieniowania -
    można łatwo wykryć skażenie o całe rzędy wielkości niższe od progu
    szkodliwości. I co z tego, że nieszkodliwe? Licznik pika, znaczy
    'uciekać, promieniowanie'.

    MJ

  • 5. Data: 2016-05-25 19:27:55
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 25 May 2016 06:46:21 +0200, z <...@...pl> wrote:
    > Podobno telefony komórkowe też.

    Ale jak wchodzą do domu i zabierają??

    --
    Marek

  • 6. Data: 2016-05-25 21:16:37
    Od: s...@g...com

    W dniu środa, 25 maja 2016 19:28:34 UTC+2 użytkownik Marek napisał:
> [...]

    Teściowa była na początku roku.
    Podobno nawet jak robisz siku to nie idzie w kanalizacje miejską tylko
    ma to swój oddzielny obieg. I jest specjalnie wywożone.
    Faktycznie to co miała na sobie poszło do utylizacji.
    Ludzie generalnie przestrzegają zakazu o komórkach.
    Wtedy tylko jedna osoba miała i telefon też poszedł out.

    Czy to przesada ?
    Byłem widziałem każdemu polecam przed 40 żeby się przekonać.

  • 7. Data: 2016-05-25 22:21:20
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2016-05-25 o 21:16, s...@g...com pisze:
    > Czy to przesada ?
    > Byłem widziałem każdemu polecam przed 40 żeby się przekonać.

    Ale w jakim sensie? :-)
    Dla mnie to wyprawa na 1000 km. A w Lublinie stoi podobno świeżo
    wybudowany oddział w którym można by na miejscu leczyć.
    Ale to już bardzo OT.
    Telefon jest obecnie owinięty folią. Za dwa dni powiem czy zabrali.
    Stary ledwo działający myphone czy coś takiego, nie będzie żal.

    Niedługo będę pytał o telefony dla seniorów. :-)
    Raczej nie dotykowe (chociaż sam już sam nie wiem), żeby bez okularów
    dało się używać.

  • 8. Data: 2016-05-26 04:12:36
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "z" <...@...pl> wrote in message
    > Raczej nie dotykowe (chociaż sam już sam nie wiem),
    > żeby bez okularów dało się używać.

    Jak ładnie poprosisz to powiem Ci gdzie jest w ustawieniach tego
    Twojego iPhone 5C aby mu zwiększyć literki dla słabowidzących.

  • 9. Data: 2016-05-26 12:39:50
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2016-05-26 o 04:12, Pszemol pisze:
    > Jak ładnie poprosisz to powiem Ci gdzie jest w ustawieniach tego
    > Twojego iPhone 5C aby mu zwiększyć literki dla słabowidzących.

    Zakładając że dla starszej osoby dotykowość na tak małym ekranie miałaby
    sens...
    Tych dwóch starszych osób nie stać na iphona. Mają 1500 zł emerytury na
    dwoje i są wg. Twoich standardów BIEDAKAMI jak większość Kowalskich
    zresztą. Masz jakieś lepsze rady.
    Jak już miało by być dotykowo to GalaxyS2 jest idealny i kosztuje ze 200
    zł. Zaproponuj coś lepszego :-)

    Interfejs SEK750 prawie się przyjął. Tylko żeby ten cały telefon był ze
    2x większy.

    PS. I najlepiej odpornego na promieniowanie podczas następnych zabiegów
    w Gliwicach ;-)

  • 10. Data: 2016-05-26 12:45:18

    Właściwie powiększony SE C510 byłby najlepszy.