  • 1. Data: 2018-11-24 12:10:42
    Temat: Obiektyw Sigma
    Od: Misiek <m...@g...pl>

    Witam,

    Z racji tego, że piszę w czyimś imieniu więc nie wszystko jest mi
    wiadome. Problem dotyczy zestawu Sony A6000 i obiektywu
    Sigma 30 mm 2.8. Pacjent zgłasza problemy z ostrzeniem.
    Między innymi coś takiego że "nieskończoność" nie jest końcem
    ostrzenia. Nie wiem czy jasno to wyraziłem. Teoretycznie jest ostro na
    nieskończoność a pierścień ma jeszcze zapas obrotu.
    Czy obiektywy Sigma do Sony mają jakieś minimalne różnice?
    Czy jest możliwe, że obiektyw jest w jakiś sposób niedopasowany do
    konkretnego modelu.
    Sprzęt nie jest mój, nie mam nawet do niego fizycznego dostępu.
    Jakieś sugestie?

  • 2. Data: 2018-11-24 12:28:23
    Temat: Re: Obiektyw Sigma
    Od: Paweł Pawłowicz <pawel.pawlowicz13@gmailDOTcom>

    W dniu 24.11.2018 o 12:10, Misiek pisze:
> [...]
    > ostrzenia. Nie wiem czy jasno to wyraziłem. Teoretycznie jest ostro na
    > nieskończoność a pierścień ma jeszcze zapas obrotu.

    To normalne. Jeśli AF ustawia prawidłowo, to tak ma być.

> [...]
    > konkretnego modelu.
    > Sprzęt nie jest mój, nie mam nawet do niego fizycznego dostępu.

    Jeśli chcesz mieć dokładny AF, to trzeba obiektyw ustawić do konkretnego
    aparatu. Nie modelu, konkretnego egzemplarza. Służy do tego USB dock,
    ale ze starym obiektywem raczej nie będzie współpracować. Niektóre
    korpusy umożliwiają jednopunktową kalibrację, nie wiem, czy A6000 to ma.
    Problem polega na tym, że korekcja zależy od odległości ostrzenia.
    Ustawienie na jedną odległość może pogorszyć ostrość na innych
    odległościach.

    P.P.

  • 3. Data: 2018-11-24 12:51:26
    Od: Misiek <m...@g...pl>

    Dnia Sat, 24 Nov 2018 12:28:23 +0100, Paweł Pawłowicz
    <pawel.pawlowicz13@gmailDOTcom> napisał:

    > [cut]

    Dzięki za odpowiedź. Aparat i obiektyw są względnie nowe.
    Jak rozumiem to jest sprawa dla serwisu?

    --

    Pzdr

  • 4. Data: 2018-11-24 13:06:04
    Od: Paweł Pawłowicz <pawel.pawlowicz13@gmailDOTcom>

    W dniu 24.11.2018 o 12:51, Misiek pisze:

    > Dzięki za odpowiedź. Aparat i obiektyw są względnie nowe.
    > Jak rozumiem to jest sprawa dla serwisu?

    USB-Dock działa z obiektywami serii Art, Contemporary i Sport, Twój jest
    starszą konstrukcją.
    W kwestii kalibracji serwis Sigmy nie ma zbyt pozytywnej opinii. Pogadać
    można, ale nie licz na wiele.

    P.P.

  • 5. Data: 2018-11-24 13:21:54
    Od: Misiek <m...@g...pl>

    Dnia Sat, 24 Nov 2018 13:06:04 +0100, Paweł Pawłowicz
    <pawel.pawlowicz13@gmailDOTcom> napisał:

    > [cut]

    Dzięki.

    --

    Pzdr.

  • 6. Data: 2018-11-25 01:33:09
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2018-11-24 o 13:21, Misiek pisze:

    > Dzięki.

    Jakby coś, to Adam Bieniek robił też takie rzeczy:
    http://www.serwisfoto.com.pl/
    Kwestia, czy ten aparat ma daleko do Warszawy.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 7. Data: 2018-11-25 12:33:39
    Od: Paweł Pawłowicz <pawel.pawlowicz13@gmailDOTcom>

    W dniu 25.11.2018 o 01:33, Adam pisze:

    > Jakby coś, to Adam Bieniek robił też takie rzeczy:
    > http://www.serwisfoto.com.pl/
    > Kwestia, czy ten aparat ma daleko do Warszawy.

    Najpierw jednak należałoby ustalić stan faktyczny. Ustawić punktowy AF i
    za pomocą Spyder Lens Calibrator (lub odpowiadającej mu samoróbki)
    odpowiedzieć na pytanie, czy rzeczywiście AF nie trafia, czy jest back
    focus, czy front focus i czy błąd pozostaje stały w całym zakresie
    odległości. Wówczas wystarczyłoby ustawić korekcję w korpusie (chyba
    jest taka opcja?) i sprawa byłaby z głowy.
    Oczywiście, można kupić słynną Sigmę Art 35mm lub nowego zooma 18-35 :-)

    P.P.

  • 8. Data: 2018-11-26 01:36:31
    Od: Misiek <m...@g...pl>

    Dnia Sun, 25 Nov 2018 01:33:09 +0100, Adam <a...@p...onet.pl>
    napisał:

    >Kwestia, czy ten aparat ma daleko do Warszawy.

    Częstochowa. Przekażę tego linka właścicielowi.

    --

    Pzdr

  • 9. Data: 2018-11-26 21:58:06
    Od: jo44 <j...@T...PRECZ.o2.pl>

    W dniu 26.11.2018 o 01:36, Misiek pisze:

    > Częstochowa. Przekażę tego linka właścicielowi.

    Polecany jest też ten adres: http://www.studio5s.pl/ .
    A i zadzwonić można, i warto.

  • 10. Data: 2018-11-27 19:48:58
    Od: Misiek <m...@g...pl>