  • 1. Data: 2018-09-16 13:34:23
    Temat: Obiektywy do Pentaxa
    Od: Paweł Pawłowicz <pawel.pawlowicz13@gmailDOTcom>

    Czołem,

    Pentaksiarzem jestem już od wielu lat, mam sporo zabawek do tego systemu
    i nie chciałbym go zmieniać. Niestety, jest trochę skąpo w kwestii
    obiektywów. W szczególności interesuje mnie tele-zoom, pasowałby mi
    60-250 Pentaxa, z pewnym trudem przełknąłbym nawet jego cenę,
    zastanawiam się jednak, czy zakup tego obiektywu ma sens. Jest to stara
    konstrukcja, na sieci ma pozytywne opinie, ale czy warto? A może coś
    innego o podobnym zakresie? Wszelkie sugestie mile widziane :-)

    Pozdrawiam,
    Paweł

  • 2. Data: 2018-10-04 22:16:38
    Od: k...@g...com

    A myślałeś o 55-300 PLM? Mam od jakiegoś czasu, jestem b.zadowolony. Autofokus to
    rewelacja. Opinie bardzo dobre.

  • 3. Data: 2018-10-04 23:30:16
    Temat: Re: Obiektywy do Pentaxa
    Od: Paweł Pawłowicz <pawel.pawlowicz13@gmailDOTcom>

    W dniu 04.10.2018 o 22:16, k...@g...com pisze:
    > A myślałeś o 55-300 PLM? Mam od jakiegoś czasu, jestem b.zadowolony. Autofokus to
    rewelacja. Opinie bardzo dobre.

    Mam starszą wersję tego obiektywu, nie zachwyca. Ale to wyraźnie nowa
    konstrukcja, poczytam, pomyślę :-)
    Dzięki za sugestię!

    P.P.

  • 4. Data: 2018-10-05 16:20:21
    Od: k...@g...com

    W dniu czwartek, 4 października 2018 23:30:19 UTC+2 użytkownik Paweł Pawłowicz
    napisał:
    rewelacja. Opinie bardzo dobre.

    > Mam starszą wersję tego obiektywu, nie zachwyca. Ale to wyraźnie nowa
    > konstrukcja, poczytam, pomyślę :-)
    > Dzięki za sugestię!
    >
    > P.P.

    Rzeczywiście są tam jakieś różnice w optyce (PLM ma więcej elementów), ale główna
    zmiana to autofokus. Patrząc na recenzje na pentaxforums, to właściwości optyczne
    były oceniane bardzo podobnie we wszystkich wersjach DA 55-300.
    Jak pewnie wiesz, nie wszystkie aparaty będą współpracować z tą nową wersją (od K70 w
    górę tak, dla K50 trzeba wgrać nowy firmware)
    pozdrawiam
    kk

  • 5. Data: 2018-10-05 17:59:50
    Od: Paweł Pawłowicz <pawel.pawlowicz13@gmailDOTcom>

    W dniu 05.10.2018 o 16:20, k...@g...com pisze:
> [...]
    zmiana to autofokus. Patrząc na recenzje na pentaxforums, to właściwości optyczne
    były oceniane bardzo podobnie we wszystkich wersjach DA 55-300.

    Mój wyraźnie mydli :-(

    > Jak pewnie wiesz, nie wszystkie aparaty będą współpracować z tą nową wersją (od K70
    w górę tak, dla K50 trzeba wgrać nowy firmware)
    > pozdrawiam
    > kk

    Mam K3II, znalazłem opis nieprzyjemnego zachowania tego obiektywu z tym
    korpusem. Przy pracy z preselekcją przysłony, po ustawieniu zooma na
    szeroki kąt i przysłony na maksymalne światło autor opisu zmieniał zooma
    na dłuższą ogniskową. I to był koniec zabawy, obiektyw tracił
    komunikację z korpusem, trzeba było wyłączać aparat.

    Pozdrawiam,
    Paweł

  • 6. Data: 2018-10-05 20:05:05
    Od: k...@g...com

    W dniu piątek, 5 października 2018 17:59:53 UTC+2 użytkownik Paweł Pawłowicz napisał:

    zmiana to autofokus. Patrząc na recenzje na pentaxforums, to właściwości optyczne
    były oceniane bardzo podobnie we wszystkich wersjach DA 55-300.

    > Mój wyraźnie mydli :-(

    Hmm, mój PLM może nie jest tak ostry jak M 50/1.7, ale daje radę

> [...]
    > na dłuższą ogniskową. I to był koniec zabawy, obiektyw tracił
    > komunikację z korpusem, trzeba było wyłączać aparat.

    Rzeczywiście dziwne. U mnie brak takich problemów (K-50)
    pozdr
    kk

  • 7. Data: 2018-10-07 20:54:49
    Od: Paweł Pawłowicz <pawel.pawlowicz13@gmailDOTcom>

    W dniu 16.09.2018 o 13:34, Paweł Pawłowicz pisze:

    Kolejny sukces. Zmienił się dystrybutor Tamrona i 28-75 RXD zniknął z
    oferty. A miałem na niego chrapkę :-(

    P.P.

Wzory dokumentów

Wyszukaj i pobierz za darmo: