  • 1. Data: 2020-01-13 21:53:52
    Temat: Objeżdżanie trójkołowca ZT-95 ...
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    Hej,

    Kontynuując swoje przygody z elektrykami udałem się wczoraj objechać
    trójkołowca. Chodzi konkretnie o ZT-95

    Refleksja jest taka, że mimo:
    - zamykanych na kluczyk drzwi
    - zamontowanego ogrzewania i chłodzenia
    - kamery cofania
    - radia z mp3
    - całkiem żwawego zbierania się jak na deklarowaną moc
    - rejestracji jako motorower, czyli możliwości prowadzenia przez
    niektórych bez prawa jazdy

    ... jest on tylko cieniem Twizy.

    Przede wszystkim ze względu na zainstaowane akumulatory ołowiowe ma mały
    zasięg. Teoretyczny 70km, w praktyce wychodzi 30...40km w ciepłe dni a
    wczoraj ... ponoć 20km. I to przy max 45km/h wobec 85 w TWizy. Można
    zamontować baterie litowe, ale ... ktoś tak zrobił uzyskując taki efekt,
    że sterownik pojazdu rozładowuje baterię do połowy i odmawia dalszej
    współpracy. Jest to trochę pochodna tego, że ... ten sterownik nie
    pokazuje zasięgu tylko stan akumulatora. Trzeba sobie oszacować na
    podstawie zmian napięcia na ile jeszcze baterii wystarczy. Twizym w
    takich warunkach przejechałem 45km i gdybym nie cisnął na koniec to
    miałbym jeszcze 30km. Pewnie mógłbym jeszcze z 10km uzyskać jadąc
    wolniej. Notabene ładuje mi się w 3,5h czyli też szybciej niż w ZT.

    Drzwi zamykane na kluczyk lepiej zabezpieczają wnętrze pojazdu, ale ...
    wymagają przestrzeni obok do otwarcia. Twizym staję i potrzebuję tylko
    przestrzeni dla siebie bo same drzwi podnoszą się. Do tego drzwi ZT
    utrudniają znacznie wchodzenie. W ogóle mniej przestrzeni z przodu jest.

    Pytam gościa czy korzysta z ogrzewania. Odpowieda, że unika, czyli
    praktycznie w ogóle z niego nie korzysta. No to ja też w Twizy nie
    korzystam bo nie mam choć mógłbym sobie zainstalować . Ani w RS bym nie
    korzystał mając krótką trasę bo nie zdążyłby się nagrzać.

    Ale tak ogólnie ten ZT fajny jest.

    Planuję jeszcze objechanie bardzo podobnego trójkołowca Frosta...

  • 2. Data: 2020-01-13 21:58:00
    Temat: Re: Objeżdżanie trójkołowca ZT-95 ...
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2020-01-13 21:53, kk wrote:
> [...]
    >
    > Ale tak ogólnie ten ZT fajny jest.
    >
    > Planuję jeszcze objechanie bardzo podobnego trójkołowca Frosta...

    Zapomniałem jeszcze o tym, że dolanie płynu do spryskiwacza wymaga
    zdjęcia wycieraczki i klapki pod nią.

  • 3. Data: 2020-01-13 22:01:33
    Od: z <...@...pl>

    Ty chyba masz ajfona ;-)

    https://www.aixam.pl/pl/prawo-jazdy-kat-am-b1-b-t/pr
    emium

    Już oglądałeś? ;-)

  • 4. Data: 2020-01-13 23:20:41
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Mon, 13 Jan 2020 21:53:52 +0100, w <qvild7$pfq$1@news.icm.edu.pl>, kk
    <k...@o...pl.invalid> napisał(-a):

    > ... jest on tylko cieniem Twizy.

    Cieniem Twizy to jest rower :)

  • 5. Data: 2020-01-13 23:44:21
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 13.01.2020 o 23:20, r...@k...pl pisze:

    > Cieniem Twizy to jest rower :)

    Bez przesadyzmu. Cieniem Twizy jest hulajnoga elektryczna.
    A może odwrotnie.

  • 6. Data: 2020-01-14 01:18:59
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2020-01-13 22:01, z wrote:
    > Ty chyba masz ajfona ;-)

    Co to jest "ajfona"?

    > https://www.aixam.pl/pl/prawo-jazdy-kat-am-b1-b-t/pr
    emium

    > Już oglądałeś? ;-)

    No ale ... pod jakim kątem?! Na co mi kolejny samochód z silnikiem
    spalinowym??

  • 7. Data: 2020-01-14 09:30:23
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2020-01-14 o 01:18, kk pisze:

    > No ale ... pod jakim kątem?! Na co mi kolejny samochód z silnikiem
    > spalinowym??

    Na co mi taki drogi elektryk?
    Ani tanio, ani ekologicznie, ani praktycznie, ani szpanu z tego nie ma o
    frajdzie z jazdy nie wspominając.

    Zapodaj coś lepszego :-)

  • 8. Data: 2020-01-14 18:36:15
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2020-01-14 09:30, z wrote:

    > Na co mi taki drogi elektryk?
    > Ani tanio, ani ekologicznie, ani praktycznie, ani szpanu z tego nie ma o
    > frajdzie z jazdy nie wspominając.
    >
    > Zapodaj coś lepszego :-)

    Wyszło 3x taniej od twojego.

  • 9. Data: 2020-01-14 19:12:30
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 14.01.2020 o 18:36, kk pisze:

    > Wyszło 3x taniej od twojego.

    Niby jak?
    Nowy Twizy kosztuje ponad 50.000PLN.
    Nowy AIXAM niecałe 40.000PLN.

  • 10. Data: 2020-01-14 19:32:21
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2020-01-14 19:12, nadir wrote:

    > Niby jak?
    > Nowy Twizy kosztuje ponad 50.000PLN.
    > Nowy AIXAM niecałe 40.000PLN.

    Normalnie. Mam już Twizy, nie muszę go kupować. I jazda kostuje mnie 3x
    taniej niż jego.