  • 1. Data: 2016-10-31 00:21:01
    Temat: Obliczenia w hex w MS Visual C++
    Od: ernst <e...@o...eu>

    Pewno dla was proste zadanie, a ja laik jestem. Jakiejś drobne
    popierdółki wklepywałem ale z tym nie mogę sobie poradzić :)

    Potrzebuję wprowadzić dane w formacie hex w okienku textBox. Następnie
    od wartości wprowadzonej odjąć 0x1F123A i wynik oczywiście wyświetlić w
    jakimś textLabel. No i nie mam pojęcia jak wprowadzoną liczbę jako
    string przekonwertować do hex, a potem hex do string aby wyświetlić.

    ---
    Avast.

  • 2. Data: 2016-10-31 06:46:00
    Temat: Re: Obliczenia w hex w MS Visual C++
    Od: slawek <f...@f...com>

    On Mon, 31 Oct 2016 00:21:01 +0100, ernst <e...@o...eu> wrote:
    > Potrzebuję wprowadzić dane w formacie hex w okienku textBox.
    Następnie
    > od wartości wprowadzonej odjąć 0x1F123A i wynik oczywiście
    wyświetlić w

    Konwersję zrobi ci strtol, ew. strtoul jeżeli unsigned. Możesz
    zamiast tego użyć sscanf z %i lub %x (poczytaj czym się różnią). W
    C++ stringstream jest na tyle kumaty że da się z niego czytać hexy.

    Zasadniczy problem: jak ci kto wpisze w okienko FCG123AXYZ, czyli
    nie-wiadomo-co, to trzeba coś z tym zrobić. C# ma ładny mechanizm
    walidacji, po prostu zmiana w okienku->sprawdzenie ->ostrzeżenie
    użytkownika. Na poziomie Winapi też można, ale oczywiście trochę
    linijek trzeba napisać.

    Gdzieś tam powinna być gotowa kontrolka z hex. Zawsze można taką
    napisać.

    W drugą stronę analogicznie.

  • 3. Data: 2016-10-31 08:53:17
    Od: ernst <e...@o...eu>

    W dniu 2016-10-31 o 06:46, slawek pisze:
> [...]
    > trzeba napisać.
    >
    > Gdzieś tam powinna być gotowa kontrolka z hex. Zawsze można taką napisać.

    Dziękuję bardzo za informacje.
    Wiem, że w C# pewno byłoby łatwiej i szybciej ale ja chciałem się
    troszeczkę pobawić VC++. Dla tego tak dla relaksu się męczę ;)

    ---
    Avast.

  • 4. Data: 2016-10-31 09:50:04
    Od: ernst <e...@o...eu>

> [...]
    > trzeba napisać.
    >
    > Gdzieś tam powinna być gotowa kontrolka z hex. Zawsze można taką napisać.

    Zrobiłem konwersję tak System::Convert::ToInt32(textBox1->Text,16);

    ---
    Avast.