  • 1. Data: 2014-08-01 15:56:41
    Temat: Obniżyli prędkość, ilość wypadków wzrosła
    Od: tá´Ź

    Co za niespodzianka!

    http://www.autokrata.pl/news/obnizyli-predkosc-ilosc
    -wypadkow-
    wzrosla_a21797

    --
    ss??q s? ??u??ou??

  • 2. Data: 2014-08-01 19:22:11
    Temat: Re: Obniżyli prędkość, ilość wypadków wzrosła
    Od: szerszen <s...@t...pl>

    On 01 Aug 2014 13:56:41 GMT
    t? wrote:

    > Co za niespodzianka!

    :)
    eksperymenty znoszące ograniczenia w ogóle, lub likwidujące wszystkie znaki dowodzą
    poprawy bezpieczeństwa i bzdurności akcji 10 mniej, ale niestety nie mieszczą się w
    wizji świata ludzi którzy bez bata nie wyobrażają sobie kontroli nad innymi

    --
    pozdrawiam
    szerszen

  • 3. Data: 2014-08-02 11:51:57
    Od: Alf/red/ <f...@u...waw.pl>

    On 01/08/14 15:56, t? wrote:
    > Co za niespodzianka!

    Jeden z komentarzy:
    > Ludzie, patrzcie w źródła i surowe dane. Nie wzrosła liczba wypadków na tych
    drogach, gdzie ograniczono prędkość, a na drogach z ograniczeniem do 20 w ogóle. Więc
    wzrosła ilość dróg z ograniczeniem do 20 i wzrosła na nich liczba wypadków (w
    liczbach bezwzględnych). Jednocześnie spadła liczba wypadków na drogach z
    ograniczeniem do 30, bo część z tych dróg zamieniono na takie z ograniczeniem do 20.
    Ot, cała magia.

    Źródło nie wskazuje surowych danych, ale też nie mogę rozpoznać czy
    chodzi o liczbę bezwzględną wypadków, czy per kilometr takich dróg.

    Pewne uzasadnienie jest w jednym z komentarzy angielskich:
    > Where I live they made the whole area 20mph. They did some tests and found the
    average driving speed was 37mph so somehow came to the conclusion that reducing the
    speed limit from 30mph to 20mph would solve this.

    Znaczy tam też ludzie się nie przejmują 'drakońskimi' ograniczeniami, a
    urzędnicy myślą podobnie: był wypadek jednego pędzącego, to obniżymy
    prędkość wszystkim jadącym sensownie. Podobnie w Warszawie: zakręt na
    Ostrobramskiej do centrum ma obecnie bodaj 40, a zakręty koło Powązek
    70. Spokojnie da się +30 w obu miejscach, oczywiście przy suchej pogodzie...

    --
    Alf/red/

  • 4. Data: 2014-08-02 14:28:23
    Od: Alf/red/ <f...@u...waw.pl>

    On 02/08/14 11:51, Alf/red/ wrote:
    > zakręty koło Powązek 70

    Autokorekta: w kierunku na Ochotę 60, w kier. na Żoliborz 60 na
    pierwszym, 50 na drugim.

    --
    Alf/red/