  • 1. Data: 2016-05-04 22:47:30
    Temat: Obroty przelaczania na D badz R
    Od: Gred <m...@g...com>

    Jako swierzoupieczony uzytkownik automatu szukam w internecie jak przedluzyc jego
    zywytonosc. Z ciekawczych informacji przeczytalem w necie:

    "Zawsze przed przełączeniem na D bądź R zerknij na obrotomierz. Obroty mają być
    poniżej 1000 rpm. Jeśli Twój samochód utrzymuje wysokie obroty po uruchomieniu
    silnika, gdy jest zimno, zasadniczo nie powinieneś nim ruszać z miejsca dopóki obroty
    nie osiągną właściwego poziomu. Jeśli obroty w Twoim silniku czasami "falują" to nie
    możesz wtedy włączać D ani R podczas falowania."

    tutaj: http://www.samochody-używane.net.pl/eksploatacja/jak
    -dbac-o-automatyczna-skrzynie-biegow/

    Faktycznie na cieplym silniku duzo lagodniej zalacza mi sie R i D ale czy serio nie
    powinno sie zalaczac R badz D przy obrotach powyzej 1000? Wydaje mi sie ze gdyby tak
    bylo producent skrzyni/silnika/samochodu zaprojektowalby/zaprogramowalby inaczej to
    wszystko...

  • 2. Data: 2016-05-05 12:54:39
    Temat: Re: Obroty przelaczania na D badz R
    Od: Grzegorz Tomczyk <g...@N...wp.pl>

    W dniu 04.05.2016 o 22:47, Gred pisze:
    > Faktycznie na cieplym silniku duzo lagodniej zalacza mi sie R i D ale czy serio nie
    powinno sie zalaczac R badz D przy obrotach powyzej 1000?

    No cóż, w tej sytuacji najlepiej parkować przodem do wyjazdu (o ile jest
    to możliwe), żeby tylko raz wybrać "D" na zimnym silniku.

    --
    Pozdrawiam,
    Grzegorz Tomczyk

  • 3. Data: 2016-05-05 13:01:44
    Temat: świeżo:) /bt
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

  • 4. Data: 2016-05-05 17:38:21
    Od: m...@g...com

    On Thursday, May 5, 2016 at 12:54:41 PM UTC+2, Grzegorz Tomczyk wrote:
> [...]
    >
    > No cóż, w tej sytuacji najlepiej parkować przodem do wyjazdu (o ile jest
    > to możliwe), żeby tylko raz wybrać "D" na zimnym silniku.

    Akuratnie wg tego co tam pisza to i tak nie pomoze bo na wyzszych obrotach niz bieg
    jalowy nie smisz wrzucic ani D ani R. Ale serio... co sie zuzywa?

  • 5. Data: 2016-05-05 19:23:46
    Od: masti <g...@t...hell>

    m...@g...com wrote:

    nie powinno sie zalaczac R badz D przy obrotach powyzej 1000?

    > Akuratnie wg tego co tam pisza to i tak nie pomoze bo na wyzszych obrotach niz bieg
    jalowy nie smisz wrzucic ani D ani R. Ale serio... co sie zuzywa?

    synchronizatory

    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 6. Data: 2016-05-05 21:28:08
    Od: "Jarek" <j...@o...pl>

    > synchronizatory

    W ASB?

  • 7. Data: 2016-05-05 22:44:19
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2016-05-05 o 21:28, Jarek pisze:

    > W ASB?

    Przy klasycznym automacie dostaje w tyłek konwerter, sprzęgiełka (jeśli
    są), tarczki i zawory. Niektóre skrzynie (zwłaszcza w BMW) lubiły też
    rozsypać koszyczek.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 8. Data: 2016-05-06 09:35:56
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 5 May 2016 21:28:08 +0200, Jarek napisał(a):

    > W ASB?

    No, w skrzyni DSG chyba sa.

    Ale na wstecznym to chyba nawet w recznych nie ma.

    J.