  • 1. Data: 2017-09-02 13:58:14
    Temat: Obroty silnika w kompresorze lodówkowym
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    Cześć,
    Czy te lodówkowe kompresory wszystkie mają te same obroty? Ktoś wie ile to jest?

    Konrad

  • 2. Data: 2017-09-04 14:16:16
    Temat: Re: Obroty silnika w kompresorze lodówkowym
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Konrad Anikiel" napisał w wiadomości
    >Czy te lodówkowe kompresory wszystkie mają te same obroty? Ktoś wie
    >ile to jest?

    Zdecydowana wiekszosc, to silniki indukcyjne - a te w zaleznosci od
    wykonania beda mialy 2800 lub 1400.
    Moga miec i ~900 czy 700, ale watpie czy chcialo im sie tak
    komplikowac.

    No i to u nas - w USA wiecej.

    J.

  • 3. Data: 2017-09-04 14:57:38
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 4 września 2017 21:17:06 UTC+9 użytkownik J.F. napisał:

    > Zdecydowana wiekszosc, to silniki indukcyjne - a te w zaleznosci od
    > wykonania beda mialy 2800 lub 1400.

    OK, następne pytanie: żeby taki silnik pracował jako prądnica, to trzeba mu
    kondensator podłączyć i zakręcić trochę szybciej niż ta znamionowa prędkość. Dobrze
    kombinuję?

  • 4. Data: 2017-09-04 16:20:33
    Od: 4...@g...com

    Czuly woltomierz musisz miec zeby cos pokazal.

  • 5. Data: 2017-09-04 16:33:01
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Konrad Anikiel napisał:

    > OK, następne pytanie: żeby taki silnik pracował jako prądnica,
    > to trzeba mu kondensator podłączyć i zakręcić trochę szybciej
    > niż ta znamionowa prędkość. Dobrze kombinuję?

    Średnio dobrze. Ponadto dla asynchronicznego silnika klatkowego
    trudno określić znamionową prędkość. Ona jest taka, jak wynika
    z częstotliwości sieci. A gdy zasilanie jest z falownika, to
    może się ona zmieniać w dość szerokich granicach (i nie ma tak,
    że jedna prędkość gorsza od innej).

    --
    Jarek

  • 6. Data: 2017-09-04 17:07:31
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-09-04 o 14:57, Konrad Anikiel pisze:

    > OK, następne pytanie: żeby taki silnik pracował jako prądnica, to trzeba mu
    kondensator podłączyć i zakręcić trochę szybciej niż ta znamionowa prędkość. Dobrze
    kombinuję?

    Wirnik nie ma magnesów stałych, więc może nie chcieć łatwo zastartować
    bez zasilania.
    Stabilność parametrów takiej prądnicy jest problematyczna.
    Czym to regulować?
    Tak wygląda silnik rozebrany.
    https://youtu.be/3Uwx-_VecHo?t=8m31s

    WM

  • 7. Data: 2017-09-04 17:39:57
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2017-09-04 o 17:07, WM pisze:

> [...]
    > bez zasilania.
    > Stabilność parametrów takiej prądnicy jest problematyczna.

    Wygląda, że ma 24 żłobki. Uzwojenie przechodzi co 12 żłobek. Z tego
    można wywnioskować ile ma biegunów?

    Robert

  • 8. Data: 2017-09-04 18:49:18
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    > Wygląda, że ma 24 żłobki. Uzwojenie przechodzi co 12 żłobek. Z tego
    > można wywnioskować ile ma biegunów?

    Producent typowych kompresorów podaje różne informacje techniczne.
    http://www.embraco.com/Default.aspx?tabid=206

    Na stronie 16 tego katalogu podane są pewne informacje o silnikach.
    http://www.embraco.com/DesktopModules/DownloadsAdmin
    /Arquivos/MP01EG.pdf

    WM

  • 9. Data: 2017-09-04 19:39:24
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
    napisał:

    >OK, następne pytanie: żeby taki silnik pracował jako prądnica, to
    >trzeba mu kondensator podłączyć i zakręcić trochę szybciej niż ta
    >znamionowa prędkość. Dobrze kombinuję?

    Szybciej niz obroty synchroniczne sieci, czyli jakies 3200 lub 1600
    rpm.

    Co do pracy jako pradnica to ja wysiadam - to mnie przerasta.
    3-fazowe ponoc dzialaja, ale trzeba je do napiecia sieciowego
    podlaczyc, a prad ktory oddaja do sieci jakos ciekawie poprzesuwany
    fazowo musi byc.
    Bo same to zadnego napiecia nie wytworza.

    Czy to sie da zrobic na 1 fazie z kondensatorem - nie wiem.
    No i lodowkowe ponoc czesto sa bez kondensatora, za to z uzwojeniem
    oporowym - to moze popsuc nasze piekne plany.

    J.

  • 10. Data: 2017-09-05 07:10:40
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu poniedziałek, 4 września 2017 19:39:34 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:
    > Co do pracy jako pradnica to ja wysiadam - to mnie przerasta.
    > 3-fazowe ponoc dzialaja,

    Nie tylko ponoć, ale nawet jakiś czas temu były w handlu takie wiatraki
    do 5kW, pomysł jak dla mnie genialny, żadnych przetworników, synchronizatorów,
    ino poczekać aż prędkość ustrojstwa wzrośnie odpowiednio i jeb! załączyć
    na sieć. Nie wiem czy nadal można (zgodnie z prawem) takie cusie w ten
    sposób synchronizować, ale jak dla mnie pomysł wart rozważenia :]

    > podlaczyc, a prad ktory oddaja do sieci jakos ciekawie poprzesuwany
    > fazowo musi byc.

    Może i ciekawie, może nie. Ot zwykły silnik asynchroniczny, kręcony
    nadsynchronicznie.

    > Czy to sie da zrobic na 1 fazie z kondensatorem - nie wiem.
    > No i lodowkowe ponoc czesto sa bez kondensatora, za to z uzwojeniem
    > oporowym - to moze popsuc nasze piekne plany.

    Poza tym silnik od lodówki to ma smętną moc, za dużo się pewnie z niego
    nie wyciśnie. Zastanawiam się co kolega kombinuje, może chce robić prąd
    za pomocą jakiegoś ciśnienia odpadowego? ;)

    L.