  • 11. Data: 2017-09-05 12:02:09
    Temat: Re: Obroty silnika w kompresorze lodówkowym
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 5 września 2017 14:10:41 UTC+9 użytkownik Lisciasty napisał:

> [...]
    > do 5kW, pomysł jak dla mnie genialny, żadnych przetworników, synchronizatorów,
    > ino poczekać aż prędkość ustrojstwa wzrośnie odpowiednio i jeb! załączyć
    > na sieć. Nie wiem czy nadal można (zgodnie z prawem) takie cusie w ten
    > sposób synchronizować, ale jak dla mnie pomysł wart rozważenia :]

    > Może i ciekawie, może nie. Ot zwykły silnik asynchroniczny, kręcony
    > nadsynchronicznie.

    > Poza tym silnik od lodówki to ma smętną moc, za dużo się pewnie z niego
    > nie wyciśnie. Zastanawiam się co kolega kombinuje, może chce robić prąd
    > za pomocą jakiegoś ciśnienia odpadowego? ;)

    Chcę do (przedłużonego nieco) korpusu takiego kompresora włożyć turbinę. Pompa
    kondensatu niezniszczalna, jeśli da się silnikiem generować prąd, to brakuje tlyko
    dwóch wymienników i gotowa elektrownia.

  • 12. Data: 2017-09-05 12:11:45
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2017-09-05 o 12:02, Konrad Anikiel pisze:

    > Chcę do (przedłużonego nieco) korpusu takiego kompresora włożyć turbinę. Pompa
    kondensatu niezniszczalna, jeśli da się silnikiem generować prąd, to brakuje tlyko
    dwóch wymienników i gotowa elektrownia.

    Widziałem taki wirnik z agregatu marketowego jak w linku. Dla mnie nie
    różnił się od indukcyjnego asynchronicznego.
    http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?p=316
    6454#3166454

    Robert

  • 13. Data: 2017-09-05 12:27:56
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Lisciasty" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...
    napisał:

    >Może i ciekawie, może nie. Ot zwykły silnik asynchroniczny, kręcony
    >nadsynchronicznie.

    czyli niezwykly przypadek, nie opisywany przez podreczniki ... stare
    :-)

    Bez pradu w uzwojeniach silnik asynchroniczny wlasnego pradu nie
    wygeneruje, jakby mial sie rotor wlasnym pradem magnesowac, to sie
    nagle pole odwraca po rozruchu, no i gdzies nas czeka przejscie pradu
    przez zero ... wiec wnioskuje, ze jest jeszcze inaczej:
    napiecie z sieci tworzy prad/pole magnesujace, rotor na to jakos
    wplywa, doklada wlasne, na moj gust wychodzi prad przesuniety od
    napiecia.

    Chcialem to sobie zasymulowac na komputerze, ale nie bardzo wiem od
    czego wyjsc przy symulacji silnika.

    J.

  • 14. Data: 2017-09-05 12:31:41
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
    napisał:

> [...]
    >Pompa kondensatu niezniszczalna, jeśli da się silnikiem generować
    >prąd, to brakuje tlyko dwóch wymienników i gotowa elektrownia.

    Ale co - masz stara turbine kondensatu i kombinujesz jak zrobic mala
    elektrownie wodna,
    czy myslisz awaryjnym zasilaniu domowego reaktora atomowego ?

    J.

  • 15. Data: 2017-09-05 12:38:13
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 5 września 2017 19:31:45 UTC+9 użytkownik J.F. napisał:
    oglegroups.com...

    > Ale co - masz stara turbine kondensatu i kombinujesz jak zrobic mala
    > elektrownie wodna,
    > czy myslisz awaryjnym zasilaniu domowego reaktora atomowego ?

    Turbinę myślę zaprojektować, taką Ljungstroma, żeby obroty jej wyszły pasujące do
    tego generatora.

  • 16. Data: 2017-09-05 12:47:44
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...

    >Turbinę myślę zaprojektować, taką Ljungstroma, żeby obroty jej wyszły
    >pasujące do tego generatora.

    Ale co ci chodzi po glowie - masz jakies zrodlo pary, domowa CHP, czy
    na innym niskowrzacym czynniku i jakies cieplo odpadowe chcesz
    wykorzystac ?

    W mieszkaniu, w domu ? Moze lepiej 3-fazowy silnik indukcyjny - ten
    powinien dzialac jako generator.

    J.

  • 17. Data: 2017-09-05 12:53:36
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 5 września 2017 19:47:50 UTC+9 użytkownik J.F. napisał:
> [...]
    > wykorzystac ?
    >
    > W mieszkaniu, w domu ? Moze lepiej 3-fazowy silnik indukcyjny - ten

    No widzę że raczej trzeba będzie wziąć trzyfazowy kompresor. Jak na razie to tylko
    luźny pomysł, szukam tego typu ograniczeń jak ten silnik.

  • 18. Data: 2017-09-05 14:49:01
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >No widzę że raczej trzeba będzie wziąć trzyfazowy kompresor. Jak na
    >razie to tylko luźny pomysł, szukam tego typu ograniczeń jak ten
    >silnik.

    3-fazowy silnik. Bo czemu akurat z kompresora ?

    Takie silniki byly w pralkach, ale teraz juz daja gorsze.

    Jest tez inna droga - pradnica dowolna, do tego elektroniczny falownik
    pompujacy energie do sieci.

    J.

  • 19. Data: 2017-09-05 17:49:30
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 5 września 2017 21:49:04 UTC+9 użytkownik J.F. napisał:

    > 3-fazowy silnik. Bo czemu akurat z kompresora ?

    Bo w kompresorze jest zintegrowany z tłokową pompą kondensatu, zaprojektowany na
    tysiąclecia ciągłej pracy, zamknięty w czystej atmosferze, samoczynnie chłodzony i
    smarowany bez dodatkowych zabiegów.

    > Takie silniki byly w pralkach, ale teraz juz daja gorsze.
    >
    > Jest tez inna droga - pradnica dowolna, do tego elektroniczny falownik
    > pompujacy energie do sieci.

    Padniemy, ale zgódźmy się,
    że z tylu różnych dróg przez życie
    każdy ma prawo wybrać źle.

  • 20. Data: 2017-09-05 18:02:58
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu wtorek, 5 września 2017 17:49:33 UTC+2 użytkownik Konrad Anikiel napisał:
    > Bo w kompresorze jest zintegrowany z tłokową pompą kondensatu, zaprojektowany
    > na tysiąclecia ciągłej pracy

    Tu nieco przesadziłeś, po kilkunastu latach tłok się wyrabia i czynnik
    ucieka bokami, taka lodówka nadal chłodzi, ale kręci kilka-kilkanaście
    godzin dziennie i zjada kupę energii.

    L.