  • 1. Data: 2016-12-01 19:28:15
    Temat: Obrys płaszczyzny
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    Cześć,

    Trójkąt opisany jest za pomocą trzech wierzchołków. Każde dwa
    wierzchołki tworzą krawędź. Posiadam zbiór takich trójkątów gdzie każdy
    ma co najmniej jedną wspólną krawędź z innym trójkątem ze zbioru.
    Zakładając że kształt na płaszczyźnie który tworzą nie musi być wypukły,
    jak znaleźć te krawędzie które tworzą obrys kształtu?

    Jeżeli niejasno opisałem problem to stworzę ilustrację.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 2. Data: 2016-12-01 19:58:21
    Temat: Re: Obrys płaszczyzny
    Od: Borneq <b...@a...hidden.pl>

    W dniu 01.12.2016 o 19:28, Mateusz Bogusz pisze:
> [...]
    > jak znaleźć te krawędzie które tworzą obrys kształtu?
    >
    > Jeżeli niejasno opisałem problem to stworzę ilustrację.

    Może coś w rodzaju Weilera - Athertona?
    http://pilat.free.fr/english/pdf/weiler.pdf
    http://stackoverflow.com/questions/2667748/how-do-i-
    combine-complex-polygons
    albo wypukła otoczka
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Algorytm_Grahama
    http://www.algorytm.org/geometria-obliczeniowa/znajd
    owanie-wypuklej-otoczki-algorytm-grahama.html

  • 3. Data: 2016-12-01 20:39:43
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    > wypukła otoczka
    > https://pl.wikipedia.org/wiki/Algorytm_Grahama
    > http://www.algorytm.org/geometria-obliczeniowa/znajd
    owanie-wypuklej-otoczki-algorytm-grahama.html

    O, to będzie to! Co prawda punkty mam w 3D, ale już wiem od czego
    zacząć. Dzięki :-)

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 4. Data: 2016-12-01 21:15:27
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    On 01.12.2016 20:39, Mateusz Bogusz wrote:
    owanie-wypuklej-otoczki-algorytm-grahama.html

    > O, to będzie to!

    Przecież wyraźnei pisałeś, że Twój obiekt nie musi być wypukły.

    Zamiast obrysu rogalika dostaniesz koło ze spłaszczonym fragmentem.

    Raczej policz, ile razy każda kawędź występuje.
    Jeśli nalyży do 2 trójkątów, to jst w środku, jeśli do jednego,
    to jest obrysem.

    W ten sposób uzyskasz też obrysy dziur, to może być
    dobrze, źle, albo obojętnie (bo dziur nie będzie),
    zależy, co chcesz osiągnać;-)

    > Co prawda punkty mam w 3D, ale już wiem od czego
    > zacząć. Dzięki :-)

    To i tak pewnie interesuje Cię nie obrys, a obrys
    rzutu na płaszczyznę (rzutnię).
    A wtedy np obrysem kuli (która brzegu nie ma)
    powinien być okrąg.

    To akurat niewielki problem, wysatrczy zignorować trójkąty
    ustawione 'w złą stronę' względem keirunku rzutowania.

    pzdr
    bartekltg

  • 5. Data: 2017-01-15 23:27:55
    Od: xuesheng <p...@g...com>

    W dniu czwartek, 1 grudnia 2016 20:28:16 UTC+2 użytkownik Mateusz Bogusz napisał:
    > Cześć,
    >
    > Trójkąt opisany jest za pomocą trzech wierzchołków. Każde dwa
    > wierzchołki tworzą krawędź.
    [...]
    > Jeżeli niejasno opisałem problem to stworzę ilustrację.
    >
    > --
    > Pozdrawiam,
    > Mateusz Bogusz

    Witam,

    Dawno, dawno temu napisałem dla mojego dziecka skrypt w Perlu, który generował siatki
    "statków kosmicznych" do wycięcia i sklejenia. Przykładowe siatki można obejrzeć na
    mojej stronie:

    http://www.pawelbiernacki.net/4kids/cutandfold/space
    ship_notex/index_pl.jsp

    (Za każdym wejściem pokazuje losowo jeden z dwudziestu statków).

    Potem ten kod trochę posprzątałem i umieściłem na githubie:

    https://github.com/pawelbiernacki/Games-LatticeGener
    ator.git

    Ciekawy jest dlatego, że z Perla używa Prologu, a Prolog jest wykorzystywany do
    reprezentowania obiektów geometrycznych za pomocą faktów. Chciałbym polecić Ci to
    podejście. Dla opisywanego przez Ciebie problemu będziemy mieli np. dwa trójkąty:

    jest_punktem(a).
    jest_punktem(b).
    jest_punktem(c).
    jest_punktem(d).
    jest_odcinkiem(ab).
    jest_odcinkiem(bc).
    jest_odcinkiem(ca).
    jest_odcinkiem(bd).
    jest_odcinkiem(cd).
    nalezy_do(a,ab).
    nalezy_do(b,ab).
    nalezy_do(ab,abc).
    jest_trojkatem(abc).

    I tak dalej. Szukamy krawędzi, które należą jednego tylko trójkąta, ale można ten
    sposób programowania wykorzystać bardziej finezyjnie, np. od zadanego punktu obrzeża
    iterować po krawędziach obrzeża i dodawać wiedzę o tym, które punkty już przeszliśmy.

    Pozdrawiam,
    Paweł Biernacki