  • 1. Data: 2018-04-17 23:52:21
    Temat: Obudowa E-SATA
    Od: Smok Eustachy <s...@w...pl>

    Mam se dysk SATA i złącze E-Sata w kompie. Jakbym sobie kupił obudowę z
    zasilaniem to bym ten dysk se mógł podłączyć do tego złącza E-SATA
    Ma ktoś jakieś doświadczenia z takimi obudowami? Można to kupić?

    Dysk 3,5 cala.

  • 2. Data: 2018-04-18 00:20:53
    Temat: Re: Obudowa E-SATA
    Od: Mark <t...@p...pl>

    Dnia 2018-04-17 o 23:52, Smok Eustachy napisał(a):
> [...]
    > zasilaniem to bym ten dysk se mógł podłączyć do tego złącza E-SATA
    > Ma ktoś jakieś doświadczenia z takimi obudowami? Można to kupić?

    Każdy napęd SATA można podpiąć do E-sata, potrzebny jest tylko
    odpowiedni kabel.
    Tylko problem może być z zasilaniem bo nie wszystkie płyty mają
    wyprowadzone na zewnątrz zasilanie.

    --
    Mark
    k...@p...pl

  • 3. Data: 2018-04-18 01:41:57
    Od: Smok Eustachy <s...@w...pl>

    W dniu 18.04.2018 o 00:20, Mark pisze:

    > Każdy napęd SATA można podpiąć do E-sata, potrzebny jest tylko
    > odpowiedni kabel.
    > Tylko problem może być z zasilaniem bo nie wszystkie płyty mają
    > wyprowadzone na zewnątrz zasilanie.

    No i o to chodzi żeby było oddzielne zasilanie i estetyczna obudowa.

  • 4. Data: 2018-04-18 02:33:34
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-04-17, Smok Eustachy <s...@w...pl> wrote:
    > Mam se dysk SATA i złącze E-Sata w kompie. Jakbym sobie kupił obudowę z
    > zasilaniem to bym ten dysk se mógł podłączyć do tego złącza E-SATA
    > Ma ktoś jakieś doświadczenia z takimi obudowami? Można to kupić?

    Tak, jak najbardziej. To tak samo jakbys ten dysk wpiął standardowo
    kablem w płyte/kontroler tylko wtyczka/gniazdko inna.

    Jedyny potencjalny problem to z hot-swap, jabys chciał to uzywac
    podobnie jak przy usb, ale chyba współczenie to już dobrze działa z
    większością płyt/OS'ów.

    --
    Marcin

  • 5. Data: 2018-04-18 20:25:31
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 4/17/2018 11:52 PM, Smok Eustachy wrote:
> [...]
    > zasilaniem to bym ten dysk se mógł podłączyć do tego złącza E-SATA
    > Ma ktoś jakieś doświadczenia z takimi obudowami? Można to kupić?

    Istnieją 3 wersje esata:
    a) esata sygnałowe - nie ma zasilania w ogóle. Mam takie w Dellu.
    b) pesata - dające tylko 5V - najpopularniejsze
    c) pesata - dające 5 i 12V. Nie widzialem ani jednego na żywo a nawet
    jesli, to nie widziałem też ani jednego kabla przenoszacego 12V
    (dodatkowe piny).

    Innymi słowy lapiesz się na c) czyli kaplica. Dyski 3.5 nie nadają się
    do zabawy esata.

  • 6. Data: 2018-04-19 00:23:37
    Od: Smok Eustachy <s...@w...pl>

    /.../

    > Innymi słowy lapiesz się na c) czyli kaplica. Dyski 3.5 nie nadają się
    > do zabawy esata.

    Czemu niby nie?

  • 7. Data: 2018-04-19 00:45:01
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-04-18, Sebastian Biały <h...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    > (dodatkowe piny).
    >
    > Innymi słowy lapiesz się na c) czyli kaplica. Dyski 3.5 nie nadają się

    Przeciez on nie napisał, że ma iść wszystko jednym kablem, a wręcz
    przeciwnie: "No i o to chodzi żeby było oddzielne zasilanie i estetyczna
    obudowa"

    --
    Marcin

  • 8. Data: 2018-04-19 08:53:17
    Od: ń <ń@ń.ń>

    Nadają, lecz potrzebne osobne zasilanie, czyli osobny zasilacz "cegiełka" (ze $3 od
    Chińczyka) lub wyciągnięcie zasialania z komputera (stacjonarnego).

    -----

  • 9. Data: 2018-04-19 08:59:32
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2018-04-17 o 23:52, Smok Eustachy pisze:
> [...]
    > zasilaniem to bym ten dysk se mógł podłączyć do tego złącza E-SATA
    > Ma ktoś jakieś doświadczenia z takimi obudowami? Można to kupić?

    Ja mam złe doświadczenia.
    Może dlatego że chciałem po prostu mieć szybsze USB i żeby się tak
    odłączało jak USB.
    Skutek był taki że z win 7 czasem się łączyło czasem nie, ciągle jakieś
    problemy z połączeniem.
    Testowałem na dwóch różnych obudowach.
    Działało jak było razem odpalane z kompem i wyłączane.

    Tylko wtedy po co esata jak można podpiąć bezpośrednio do MB :-)

    Lepiej chyba pójść dziś w obudowy USB3.0

  • 10. Data: 2018-04-19 10:47:36
    Od: Olaf Frikiov Skiorvensen <B...@i...invalid>

    Wcale nie przypadkiem, dnia Thu, 19 Apr 2018 08:59:32 +0200
    doszła do mnie wiadomość <5ad83e56$0$615$65785112@news.neostrada.pl>

> [...]
    >Działało jak było razem odpalane z kompem i wyłączane.
    >
    >Tylko wtedy po co esata jak można podpiąć bezpośrednio do MB :-)

    Esata to External Sata, zawsze ma włączoną opcję hotswap, przynajmniej teoretycznie.
    Porty na MB nie muszą tego obsługiwać.
    Poza tym, port sata jest wydajniejszy od USB3 i natywny dla dysku, dodatkowo kable
    SATA są
    lepszej jakości niż USB.

    >Lepiej chyba pójść dziś w obudowy USB3.0

    Pod warunkiem, że taki port fizycznie posiadamy, bo inaczej to tragedia.