  • 1. Data: 2014-12-19 16:44:54
    Temat: Obudowa microATX podobna do Antec One / Fractal Design Core 1000
    Od: <j...@g...us>

    Szukam nieduzej, przeznaczonej dla formatu micro ATX obudowy:
    - czarna
    - przewiewna gora (kratki)
    - wlacznik + porty USB z przodu
    - min. 1 x USB 3.0
    - opcjonalnie gniazdo / gniazda minijack
    - preferowane miejsce na zasilacz na dole

    Idealem (no, prawie) wydaje sie byc Antec One USB 3.0
    http://www.benchmark.pl/uploads/backend_img/a/fotki_
    newsy/201202/regist88/Antec_AntecOne_1%281%29.jpg
    http://www.benchmark.pl/uploads/backend_img/a/fotki_
    newsy/201202/regist88/Antec_AntecOne_2%281%29.jpg
    Niestety jej wymiary sa za duze (midi tower).

    Z kolei Fractal Design Core 1000 USB 3.0 ma idealne wymiary,
    ale panel (wlacznik + porty USB, tylko jeden 3.0) umiescili z boku
    i wyglada, ze przestawic na inny bok sie go nie da.
    http://www.fractal-design.com/media/838a93d0-904a-48
    fc-b529-9bc36e7d134d

  • 2. Data: 2014-12-19 19:18:37
    Od: BartekK <s...@d...org>

    W dniu 2014-12-19 o 16:44, j...@g...us pisze:
> [...]
    > ale panel (wlacznik + porty USB, tylko jeden 3.0) umiescili z boku
    > i wyglada, ze przestawic na inny bok sie go nie da.

    W tym problem, że co core1000 to inaczej przychodzi. Dawno temu
    składałem komuś w tym - były porty 2.0 tylko. Potem następna przyszła
    j.w. 2.0 + 3.0 (bez sensu). A potem - cała dostawa miała 2x 3.0 (i w
    komplecie była przejściówka, pozwalająca też zapiąć je do płyty gł. w
    2.0, jakby 3.0 nie miała).
    Tam gniazdka usb, ledy i przyciski są na takim oddzielnym plastiku,
    mocowanym do obudowy, niezależnym od samego front-panelu. Teoretycznie -
    możesz to odkręcić i na jakimś kawałku blaszki-kątownika przykręcić - w
    miejscu otworu 5.25 (z maskownicą do otworu 3.5) - ale nie wiem na ile
    twoja estetyka to wytrzyma.
    Swoją drogą - bardzo zacna obudowa, polecam. Gdyby nie te
    akcesoria-gniazdka z boku, które czemuś ci przeszkadzają (rozumiem, np
    komputer w biurku itp.).

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 3. Data: 2014-12-19 19:22:03
    Od: BartekK <s...@d...org>

    W dniu 2014-12-19 o 19:18, BartekK pisze:
> [...]
    > j.w. 2.0 + 3.0 (bez sensu). A potem - cała dostawa miała 2x 3.0 (i w
    > komplecie była przejściówka, pozwalająca też zapiąć je do płyty gł. w
    2x 2.0: http://www.angela.pl/galerie/f/fractal-design-core-1
    000_22477.jpg

    1x 2.0 + 1x 3.0
    http://www.pcper.com/files/imagecache/article_max_wi
    dth/news/2013-03-05/Fractal%20Design%20Core%201000%2
    0USB%203_Front%20IO.jpg

    sam ten panel z gniazdkami itp
    http://cdn.overclock.net/b/b3/b3daa0e3_IMAG0006.jpeg

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 4. Data: 2014-12-20 18:46:01
    Od: Irokez <n...@w...pl>

> [...]
    > ale panel (wlacznik + porty USB, tylko jeden 3.0) umiescili z boku
    > i wyglada, ze przestawic na inny bok sie go nie da.

    http://www.coolermaster.com/case/mini-tower/n200/
    Mam, fajna zadowolony jestem.

    --
    Irokez

  • 5. Data: 2014-12-20 19:33:48
    Od: BartekK <s...@d...org>

> [...]
    > - min. 1 x USB 3.0
    > - opcjonalnie gniazdo / gniazda minijack
    > - preferowane miejsce na zasilacz na dole

    To może Chieftec Smart w wersji najmniejszej?
    Jest sobie takie coś:
    http://www.chieftec.com/images/pdt/SMART_sh01.jpg SH-01B-B-B, SH-03B itp
    wersje - ogromny ATX, ale ma też swojego młodszego brata: SD-01B-U3
    http://www.chieftec.eu/images/stories/produkte/chass
    is/minitower/smart-series/sd-01b-u3/sd-01b-u3.png
    - byłoby idealnie, ale zasilacz nie na dole... I tutaj pojawia się
    jeszcze mała siostra wielkiego Smarta - SG-01 (rzadko spotykana, ale
    jest) - wszystko identycznie, ale mała zewnętrzna różnica - guzik
    "power" i ledy są po lewej 'od flopa' a nie prawej ;) I wszystko w tej
    obudowie jest "na odwrót" - ale jest to mATX a nie BTX (!).
    http://content.hwigroup.net/images/products/xl/05694
    7/chieftec_smart_sg01_black_350w.jpg
    Zasilacz jest na dole, płyta głowna jest "dogórynogami" - tzn na lewej
    ściance przykręcona, czyli tak jakbyś po prostu postawił zwykłą obudowę
    "do góry nogami" tylko że oczywiście frontpanel, miejsca na CD itp jest
    normalnie.

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 6. Data: 2014-12-20 20:06:11
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Fri, 19 Dec 2014 16:44:54 +0100, j...@g...us napisał(a):

    > - preferowane miejsce na zasilacz na dole
    Ostatnio obserwuję z niejakim zdziwieniem modę na zasilacze na dole.
    Ciekaw jestem co przemawia za taką konstrukcją, bo jakem konstruktor,
    nic mnie nie porywa do tego pomysłu.

    --
    Jacek

  • 7. Data: 2014-12-20 20:33:18
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    > Ostatnio obserwuję z niejakim zdziwieniem modę na zasilacze na dole.
    > Ciekaw jestem co przemawia za taką konstrukcją, bo jakem konstruktor,
    > nic mnie nie porywa do tego pomysłu.

    Niby przemawia to, że zasilacz ciągnie chłodne powietrze z zewnątrz
    zamiast ciepłego z nad procesora.
    No i ok.
    Tylko że zaciąga też syf z podłogi, który normalnie gdzieś się najpierw
    osadzał wewnątrz kompa czy kratkach dolotowych :)
    Zawsze można zasilacz do góry nogami zamontować i będzie zaciągał z
    wewnątrz (o ile obudowa na to pozwala) byle uważać aby coś nie wpadło w
    wiatrak.

    --
    Irokez

  • 8. Data: 2014-12-20 22:10:40
    Od: BartekK <s...@d...org>

    > Ostatnio obserwuję z niejakim zdziwieniem modę na zasilacze na dole.
    > Ciekaw jestem co przemawia za taką konstrukcją, bo jakem konstruktor,
    > nic mnie nie porywa do tego pomysłu.
    Ogólnie pomysł taki średni, bo ani to termicznie, ani akustycznie nie
    powala, ale gdy mamy komputer, w którym i tak wentylator montujemy z
    tyłu, duży wyciągowy, to pomysł jest taki - niech sobie te dwa przewiewy
    (wentylatora w zasilaczu i wentylatora z tyłu obudowy) nie konkurują,
    niech każdy ma osobną drogę powietrza. Dzięki temu powietrze
    przechodzące przez zasilacz będzie chłodniejsze = będzie się mógł
    wentylator wolniej kręcić. I na tyle teoretycznych plusów.
    Minusy:
    - silne zbieranie kurzu znad podłogi/dywanu
    - do kitu akustyka (zwłaszcza na kafelkach/panelach) - odgłos
    wentylatora z zasilacza dużo bardziej słyszalny, bo się od podłogi
    wprost odbija
    -/+ konieczność zamontowania dodatkowego wiatraka w obudowie, do jej
    przewietrzania...

    No i "jest inaczej" - a wszystko co inne to modne, bo zwykłe ATXy się
    już tak przejadły, że jak widać ludzie kombinują jak mogą...

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 9. Data: 2014-12-20 23:30:38
    Od: Piotr Rezmer <k...@d...pl>

    W dniu 2014-12-20 o 22:10, BartekK pisze:

    > Ogólnie pomysł taki średni, bo ani to termicznie, ani akustycznie nie
    > powala,

    Ale jak zasilacz jest pasywny, to to jest bardzo dobre miejsce

    --
    pozdrawiam
    Piotr

  • 10. Data: 2014-12-21 00:24:17
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Piotr Rezmer" <k...@d...pl> wrote in message
    > Ale jak zasilacz jest pasywny, to to jest bardzo dobre miejsce

    A znasz obudowę mATX z pasywnym zasilaczem?