  • 1. Data: 2017-11-01 19:32:42
    Temat: Obudowa z wysuwaną płytą
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    Cześć.

    Dawno temu, koło roku 1998, kupiłem duża obudowę ATX którą używam do
    dzisiaj. Ma "bajer" - mianowicie cała płyta główna, wliczając w to karty
    jest wysuwana ze skorupy na szynach przez tył.

    Przyznaje że znacząco to ułatwia życie kiedy zmieniam płytę a robie to
    raz na jakiś czas.

    Niestety obudowa nie nadaje się dalej do pracy z powodu odpadającego i
    odbarwionego lakieru i wygląda nieestetycznie, wcielo gdzieś równiez
    panel boczny więc jest glośno. Rozglądam się za czymś podobnym, może
    bardziej współczenym np. z portami USB zamiast floppa ;).

    Czy obecnie praktykuje się takie "wysuwanie" płyty głownej z kartami?
    Może to się jakoś nazywa? Chciałbym pozerkać za ile mogę miec coś podobnego.

    Firmy która to cudo wyprodukowała nie pamiętam. Ale nie była droga.

  • 2. Data: 2017-11-01 19:49:26
    Temat: Re: Obudowa z wysuwaną płytą
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 11/1/2017 7:32 PM, Sebastian Biały wrote:
    > Może to się jakoś nazywa? Chciałbym pozerkać za ile mogę miec coś
    > podobnego.

    W sensie takim że potrafie znaleźc pojedyncze sztuki, np. AKYGA GAMER
    AKY006BK. Ale nijak nie wiem czy warto, może to taki badziew że
    powinienem dać sobie spokój.

  • 3. Data: 2017-11-02 02:06:01
    Od: JaNus <bez@adresu>

    > cała płyta główna, wliczając w to karty jest wysuwana ze skorupy na
    > szynach przez tył.

    Łoł!

    > Przyznaje że znacząco to ułatwia życie kiedy zmieniam płytę a robie
    > to raz na jakiś czas.

    Ułatwia? Odnoszę wrażenie (no, może mylne) że przy każdej takiej
    wymianie MoBo oszczędność czasu jest naprawdę spora. Jeśli ktoś zmienia
    płyty co pół roku (a co? Kto zabroni?) to jeszcze prócz oszczędzonego
    czasu liczy się od-stresujący "klimat".

    > Niestety obudowa nie nadaje się dalej do pracy z powodu odpadającego
    > i odbarwionego lakieru i wygląda nieestetycznie,

    Czy to aż takie ważne? No dobrze, kwestia gustu. Ale ja tam nie
    pozbywałbym się takiego skarbu, może przerobić na NAS-a, i postawić
    gdzieś w szafie, czy na pawlaczu, odbarwiony lakier nie będzie się wtedy
    rzucał w oczy.

    > wcielo gdzieś równiez panel boczny więc jest glośno.

    No, to już problem. Ale przecież go nie wyrzuciłeś, przeszukaj strych!

    > Rozglądam się za czymś podobnym, może bardziej współczenym

    Jak to jest, że różne dobre pomysły zanikają, wypierane przez "gorszy
    pieniądz"...