  • 1. Data: 2011-09-23 21:04:42
    Temat: Obwiązek jazdy z kompletem siedzeń
    Od: "_chab_" <w...@w...pl>

    Witam,

    Dzisiaj na przeglądzie facio powiedział mi, że powinienem mieć zamontowane
    tyle siedzeń na ile jest zarejestrowany samochód.
    Mam 307 SW zarejestrowany na 7 osób i nie mam akurat trzeciego rzędu foteli,
    chociaż nie ma problemu żeby je zamontować bo jest przystosowany. Zapytany o
    jakąś podstawę prawną to tego twierdzenia oczywiście nie był jej w stanie
    przytoczyć. Że coś, gdzieś, kiedyś czytał.
    Potwierdził, że nie mogę też wypiąć tylnych siedzeń do przewiezienia
    większego ładunku bo to nie jest samochód do transportowania tylko do
    wożenia osób i dostanę mandat jak policja zatrzyma.
    Czego on się naczytał? Ktoś słyszał podobną bzdurę? Może mu się z autobusem
    pokręciło..

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2011-09-23 21:19:06
    Temat: Re: Obwiązek jazdy z kompletem siedzeń
    Od: Marcin Jan <t...@g...pl>

    W dniu 11-09-23 21:04, _chab_ pisze:
> [...]
    > wożenia osób i dostanę mandat jak policja zatrzyma.
    > Czego on się naczytał? Ktoś słyszał podobną bzdurę? Może mu się z

    tak na zdrowy rozum to policji nic do tego, skoro nawet fabryka
    przewidziała demontaż. Aczkolwiek jest sobie w stanie wyobrazić że
    podczas badań diagnosta chciałby zobaczyć czy aby przypadkiem nie
    będziesz woził pasażerów na taboretach.
    Pozdrawiam
    Marcin Jan

  • 3. Data: 2011-09-23 21:19:15
    Od: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>

    W dniu 23.09.2011 21:04, _chab_ pisze:
    > Witam,
    >
    > Dzisiaj na przeglądzie facio powiedział mi, że powinienem mieć
    > zamontowane tyle siedzeń na ile jest zarejestrowany samochód.
    na przeglądzie tak, gdyż diagnosta ma prawo, a nawet powinien sprawdzić
    czy z siedzeniami i np pasami wszystko jest OK. Mnie kiedyś nie przeszło
    auto bez tapicerki - powód ostre krawędzie w kabinie. Równiez nie
    przeszło bez baku: brak możliwości sprawdzenia poprawnosci działania
    silnika zasilanego benzyną

> [...]
    > wożenia osób i dostanę mandat jak policja zatrzyma.
    > Czego on się naczytał? Ktoś słyszał podobną bzdurę? Może mu się z
    rzeczywiście tu chyba nie miał racji. skoro prze przegląd przeszedł to
    wymontowanie foteli (przy baraku ostrych krawędzi) nie spowoduje żadnego
    zagrożenia!

    ToMasz

  • 4. Data: 2011-09-23 21:20:37
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Fri, 23 Sep 2011 21:04:42 +0200, _chab_ napisał(a):

> [...]
    > jakąś podstawę prawną to tego twierdzenia oczywiście nie był jej w stanie
    > przytoczyć. Że coś, gdzieś, kiedyś czytał.

    To niech powie gdzie czytał i jak to nie był Monitor Polski, to niech się
    tym podetrze i spada na drzewo. A jak był, to niech poda konkretny numer,
    akt prawny i paragraf.
    Akurat jakieś 95% (albo więcej) 307SW jeździ w takiej konfiguracji, bo
    nikomu nie chciało się za te ekstra fotele płacić. Szczerze mówiąc, to
    jeszcze ich nigdy nie widziałem - a 307SW widziałem sporo.

    Oprócz tego nie po to wszystkie vany mają ułatwienia demontażu foteli, żeby
    jeździć obowiązkowo z nimi.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.

  • 5. Data: 2011-09-23 22:02:35
    Od: kamil d <k...@t...pl>

    W dniu 2011-09-23 21:04, _chab_ pisze:
    > Czego on się naczytał?

    Suchar ale pasuje tu jak ulał.

    Wywiad z bacą:
    - Baco, jak wygląda wasz dzień pracy?
    - Rano wyprowadzam owce, wyciągam flaszkę i piję...
    - Baco, ten wywiad będą czytać dzieci. Zamiast flaszka mówcie książka.
    - Dobra. Rano wyprowadzam owce, wyciągam książkę i czytam. W południe
    przychodzi Jędrek ze swoją książką i razem czytamy jego książkę. Po
    południu idziemy do księgarni i kupujemy dwie książki, które czytamy do
    wieczora. A wieczorem idziemy do Franka i tam czytamy jego rękopisy.

    --
    kamil d

  • 6. Data: 2011-09-24 20:50:41
    Od: qnick <q...@b...pl>

    W dniu 2011-09-23 21:04, _chab_ pisze:
    > Witam,
    >
    > Dzisiaj na przeglądzie facio powiedział mi, że powinienem mieć
    > zamontowane tyle siedzeń na ile jest zarejestrowany samochód.

    Bo na przeglądzie powinieneś mieć tyle miejsc ile jest w dowodzie
    rejestracyjnym.

> [...]
    > przystosowany. Zapytany o jakąś podstawę prawną to tego twierdzenia
    > oczywiście nie był jej w stanie przytoczyć.

    Dz. U. z 2009r. Nr 155, poz. 1232, załącznik nr 1 Dział 1 pkt.1.1
    cyt. "Sprawdzenie cech identyfikacyjnych i porównanie zgodności
    faktycznych danych pojazdu z zapisanymi w dowodzie rejestracyjnym lub
    odpowiadającym mu
    dokumencie

    > Potwierdził, że nie mogę też wypiąć tylnych siedzeń do przewiezienia
    > większego ładunku bo to nie jest samochód do transportowania tylko do
    > wożenia osób i dostanę mandat jak policja zatrzyma.

    A tu już sobie coś wydumał, kto Ci zabroni wymontować siedzenie skoro
    pojazd ma taką możliwość po to żeby coś przewieźć. Ważne żeby wieźć tyle
    ludzi lub mniej ile jest właśnie zamontowanych foteli :)

    > Czego on się naczytał? Ktoś słyszał podobną bzdurę? Może mu się z
    > autobusem pokręciło..

    Coś wiedział ale nie do końca :)

    Pozdrawiam

  • 7. Data: 2011-09-24 20:55:35
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 24 Sep 2011 20:50:41 +0200, qnick napisał(a):
> [...]
    > pojazd ma taką możliwość po to żeby coś przewieźć. Ważne żeby wieźć tyle
    > ludzi lub mniej ile jest właśnie zamontowanych foteli :)

    Ale policja podobne uprawnienia jak cytujesz - jak swierdzi niezgodnosc z
    danymi, to moze DR zabrac.
    A moze nawet auto odholowac za stwarzanie zagrozenia - jakze to, auto
    dopuszczone do przewozu 7 osob, a nie ma ich gdzie posadzic :-)

    J.

  • 8. Data: 2011-09-24 22:03:28
    Od: MadMan <m...@n...wp.pl>

    Dnia Sat, 24 Sep 2011 20:55:35 +0200, J.F. napisał(a):

> [...]
    > A moze nawet auto odholowac za stwarzanie zagrozenia - jakze to, auto
    > dopuszczone do przewozu 7 osob, a nie ma ich gdzie posadzic :-)

    Czyli jak rodzice wozili 2 worki nawozów w miejscu wymontowanego
    przedniego fotela w maluchu to też robili to nieprawidłowo? :)

    --
    Pozdrawiam,
    Tlen: madman1985, GG: 2283138

  • 9. Data: 2011-09-25 00:16:18
    Od: qnick <q...@b...pl>

    W dniu 2011-09-24 20:55, J.F. pisze:
    > Ale policja podobne uprawnienia jak cytujesz - jak swierdzi niezgodnosc z
    > danymi, to moze DR zabrac.

    E aż tak ostro nie pojadą :) , bo w sądzie w takim wypadku mogło by być
    nie bardzo z Panami Policjantami. To że pojazd jest przystosowany do
    przewozu 7 osób nie oznacza, że musi tyle wozić zawsze. Może wieźć 5
    osób i bagaż kto mu zabroni :) ważne aby nie przekroczona była
    dopuszczalna masa całkowita pojazdu. Co innego przegląd okresowy na nim
    powinieneś mieć wszystkie fotele, bo między innymi je należy sprawdzić
    podczas przeglądu (pasy, zagłówki, mocowanie foteli itp. ).