  • 1. Data: 2014-01-04 17:37:59
    Temat: Ochrona ubezpieczeniowa
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Tyle ostatnio tu bicia piany w sprawie kar dla jeżdżących
    po spożyciu i metod przeciwdziałania temu zjawisku.

    A czy w mediach wspomina się cokolwiek o tym jakie to
    nieszczęścia spadają na tych sprawców, kiedy już ubezpieczyciel
    występuje z regresem? Czy o tym się nie mówi czy to nie ma miejsca?

    Bo jednorazowa kara za zabranie prawa jazdy może nie robi wrażenia,
    ale realne przypadki pracowania do końca życia na renty dla swoich ofiar
    to może przemawiałoby do wyobraźni?
    Dlaczego nie słychać nic o takich przypadkach?
    Naprawdę regres nie działa?
    Np pani, która zjeżdżała ostatnio po schodach w Warszawie narobiła
    szkód w sygnalizacji świetlnej na 100 tys zł. Czy ktoś już zabiega o tę
    sumę?
    Właściwie dlaczego już w tej chwili nie siedzi jej na karku jakiś ekzekutor?
    (a ona nawet chyba bez kaucji wyszła)

  • 2. Data: 2014-01-04 18:02:28
    Temat: Re: Ochrona ubezpieczeniowa
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Sat, 4 Jan 2014 17:37:59 +0100, cef napisał(a):

    > Bo jednorazowa kara za zabranie prawa jazdy może nie robi wrażenia,
    > ale realne przypadki pracowania do końca życia na renty dla swoich ofiar
    > to może przemawiałoby do wyobraźni?

    Bo żaden kierowca nie zakłada że spowoduje wypadek?

  • 3. Data: 2014-01-04 18:16:29
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]
    > nieszczęścia spadają na tych sprawców, kiedy już ubezpieczyciel
    > występuje z regresem? Czy o tym się nie mówi czy to nie ma miejsca?

    Z rzadka sie mowi.

    > Bo jednorazowa kara za zabranie prawa jazdy może nie robi wrażenia,
    > ale realne przypadki pracowania do końca życia na renty dla swoich ofiar
    > to może przemawiałoby do wyobraźni?

    Skoro 15 lat nie przemawia, to i renta nie przemowi.

    > Naprawdę regres nie działa?

    Jak jestes mlody, majatku nie masz, to z czego maja sciagnac ?
    Z wieziennej pensji ? Mieszkania z kwaterunku nie zabiora, domu z
    hipoteka ... najlepiej jak zabiora, beda musieli dac mieszkanie z
    kwaterunku :-)

    Nie wiem jak jest z przedawnieniem ... bo sie moze okazac ze najlepiej
    to przez trzy lata unikac w wiezieniu roboty.

    A potem wyjedziesz do Anglii i niech sie martwia ze ZUS nie ma
    pieniedzy :-)

    P.S. Cos mi mignelo ze w razie zlapania za kierownica w czasie zakazu
    odwieszaja wczesniejszy wyrok za prowadzenie po pijaku ...

> [...]
    > sumę?
    > Właściwie dlaczego już w tej chwili nie siedzi jej na karku jakiś ekzekutor?

    Skoro wyszla to sprawa sie nie zakonczyla, nie wiadomo kto winny.
    Ale tu akurat pewnie bedzie z czego sciagnac.

    J.

  • 4. Data: 2014-01-04 18:53:36
    Od: ToMasz <n...@n...neostrada.pl>

    W dniu 04.01.2014 18:02, Tomasz Pyra pisze:

    > Bo żaden kierowca nie zakłada że spowoduje wypadek?

    Bo kwota składki, utrata zniżek nie jest w żaden sposób powiązana z
    wysokością odszkodowania. Krótko mówiąc lepiej jest powodować szkody
    ubezpieczeniowe, nie pracować żyć z pomocy społecznej, a Ci którzy mają
    inne zdanie już i tak wyjechali.

    ToMasz

  • 5. Data: 2014-01-04 18:58:57
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    J.F. wrote:

    > Z rzadka sie mowi.

    No wlaśnie zastanawia mnie dlaczego rzadko.

    > Skoro 15 lat nie przemawia, to i renta nie przemowi.

    No do tych bezmózgich na pewno nie przemówi.
    Ale nikt nawet nie próbuje.

    > Skoro wyszla to sprawa sie nie zakonczyla, nie wiadomo kto winny.
    > Ale tu akurat pewnie bedzie z czego sciagnac.

    Raczej się rozmyje. Przecież widać, że pani ma
    wymiar sprawiedliwości w głębokim poważaniu.
    Pewnie się okaże, że projektant spartolił, bo umozliwił taki zjazd.

  • 6. Data: 2014-01-04 19:01:26
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Tomasz Pyra wrote:

    > Bo żaden kierowca nie zakłada że spowoduje wypadek?

    Ale wsiadając myślą, że ryzykują teoretycznie karę
    za jazdę - a gdyby mieli świadomość, że ryzykują
    całym majątkiem i dorobkiem życia?
    Ale jakoś o tym cisza.

  • 7. Data: 2014-01-04 19:23:55
    Od: ToMasz <n...@n...neostrada.pl>

    > Raczej się rozmyje. Przecież widać, że pani ma
    > wymiar sprawiedliwości w głębokim poważaniu.
    > Pewnie się okaże, że projektant spartolił, bo umozliwił taki zjazd.
    Za rzadko czytujesz grupę.
    Ja bym łoił kary na maksa. Absolutnie i całkowicie uwolnił ubezpieczenia
    OC od nadzoru państwa i wliczył w nie koszty rehabilitacji ofiar.
    Niestety, taki system ubezpieczeń jaki mamy, zrównuje morderców z
    gapowatymi misiaczkami, nie zauważa kwoty odszkodowania i po roku
    zapomina o sprawie. Wygodne? Tak, ale solidarnie płacimy za śmierć i
    zniszczenia spowodowane przez kierowców.
    Co prawda na grupie nie zdołaliśmy osiągnąć porozumienia w sprawie
    rozwiązania problemów ubezpieczeń, ale padło tu wiele pomysłów których
    wdrożenie pchnęło by sprawy w dobrym kierunku. Jednym z wielu problemów
    było wyznaczenie granicy pomiędzy "zagapiłem się" a "pozabijam wszystkich".

    ToMasz

  • 8. Data: 2014-01-04 19:40:57
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    ToMasz wrote:

    > Ja bym łoił kary na maksa. Absolutnie i całkowicie uwolnił
    > ubezpieczenia OC od nadzoru państwa i wliczył w nie koszty
    > rehabilitacji ofiar. ToMasz

    No i co z tego? Ty byś łoił, ale prawo jest inne.
    Patrz na przykład tej ostatniej kobiety.
    Miasto już zapłaciło za naprawę i nic nie dostanie w zamian,
    a ile jeszcze kosztów
    sądowych i rozpraw będzie?
    Pani wtedy już do USA wróci.
    Tak to działa.

  • 9. Data: 2014-01-04 19:56:39
    Od: sqlwiel <"nick"@googlepoczta.com>

    W dniu 2014-01-04 19:40, cef pisze:

> [...]
    > Patrz na przykład tej ostatniej kobiety.
    > Miasto już zapłaciło za naprawę i nic nie dostanie w zamian,

    Coponiektórym (nie mówię, że Tobie, cef) już chyba się całkiem pop..ło
    we łbie.
    Przecież to jest UBEZPIECZENIE, w dodatku OBOWIĄZKOWE.
    A niektórzy by chcieli, żeby jeszcze był z tego regres na sprawcę.
    Czyli "zjeść ciasteczko i mieć ciasteczko", ale w drugą stronę.
    Albo "my im dajemy statki, a oni za to od nas biorą węgiel".
    % debili na tej grupie jest mocno powyżej średniej krajowej.

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. sqlwiel.

  • 10. Data: 2014-01-04 20:08:22
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Sat, 4 Jan 2014 19:01:26 +0100, cef napisał(a):

    > Ale wsiadając myślą, że ryzykują teoretycznie karę
    > za jazdę - a gdyby mieli świadomość, że ryzykują
    > całym majątkiem i dorobkiem życia?

    Kara za jazdę to zupełnie coś innego niż kary za spowodowanie wypadków.