  • 91. Data: 2020-02-19 23:59:51
    Temat: Re: Ocieplenie
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Shrek ...@w...pl ...

    > Nie bardzo cię rozumiem. Ale jeśli wierzyć modelom, to nie warto się
    > już skupiać tylko na ograniczeniu CO2 a raczej analizie skutków i
    > przystosowaniu się do nich. Bo to co nam proponują to zawracanie
    > rzeki durszlakiem.

    Teraz ja cie nie rozumiem.
    Twierdzisz ze w tej chwili juz nie ma znaczenia czy bedziemy ograniczac
    gazy cieplarniane czy nie?
    Co do analizy skutków i ich przewidywania to tez coś tam sie w tym
    zakresie robi ale kto z suwerena chce słyszec ze jak wszystko potoczy sie
    tak jak teraz idzie to za 20 lat bedziemy miec w europie 50 milionów
    uchodzców z afryki? Bedziemy kryzys uchodzczy wspominac z
    rozrzewnieniem...

    > Już pomijając mechanizmy klimatczne i wątpliwości
    > co do ich działania, to po prostu w obecnym układzie geopolitycznym
    > nie ma mowy nawet o globalnej stagnacji emisji co2 a co dopiero jej
    > spadku

    No niestety politycy to sprzedajne...
    Ale z drugiej strony tak na serio to o klimacie ile sie rozmawia? 5-10
    lat?

    > (o zeroemisyjności to zapomijmy - bardziej prawdopodobne w
    > najbliższych dekadach, że gdzieś w końcu uda się wprowadzić ten
    > właściwy komunizm i potem rozleje się na cały świat;)

    Mam wrazenie ze przyzwyczajen nikt zmieniac nie chce wiec cała nadzieja w
    technologii. Nie wiem czy to czasami nie jest zgubne załozenie juz na
    starcie... :(

    --
    Pozdrawia... Budzik
    ("""""""""")

  • 92. Data: 2020-02-20 01:51:42
    Od: andal <a...@a...org>

    On Wed, 19 Feb 2020 16:59:51 +0000, Budzik wrote:

> [...]
    > (troche oczywiście to smieszne biorąc pod uwage ze wszytkie lasy w
    > Polsce sa w stanie wchłonąc tyle co2 co produkuje elektrownia Bełchatów)
    > ale co do twojego pytania to mam wrazenie ze w najblizszej przyszłosci
    > walka nie jest o to zeby cofnac zmiany a zeby jak najbardziej wyhamowac
    > wzrost temperatur.

    > IMO pewnie masz racje ze nie wiemy wszystkiego ale czy to oznacza ze
    > zamiast opierac sie na tym co wiemy dzis i co do czego panuje zgoda w
    > srodowisku naukowców powinnismy zaczac słuchac roznego rodzaju weglowych

    tu trafiles w sedno, chodzi o to by sluchac lobbystow bo oni to z glebi
    serca troszcza sie o nas wszystkich

    nie dawno temu sluchalismy ich przepowiedni o zblizajacej sie epoce
    lodowcowej

  • 93. Data: 2020-02-20 02:02:32
    Od: andal <a...@a...org>

    On Wed, 19 Feb 2020 22:59:51 +0000, Budzik wrote:

    > Mam wrazenie ze przyzwyczajen nikt zmieniac nie chce wiec cała nadzieja
    > w technologii. Nie wiem czy to czasami nie jest zgubne załozenie juz na
    > starcie...

    czekanie na perpetuum mobile to czekanie na Godota

  • 94. Data: 2020-02-20 06:25:24
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 19.02.2020 o 23:59, Budzik pisze:

    > Teraz ja cie nie rozumiem.
    > Twierdzisz ze w tej chwili juz nie ma znaczenia czy bedziemy ograniczac
    > gazy cieplarniane czy nie?

    Znaczenie ma... ale niewielkie. Zgodnie z modelem skoro już się zaczęło
    ocieplać to już nic na to nie poradzimy - same sprzężenia dodarnie więc
    ograniczenia co najwyżej spowolni proces, ale żeby go zatrzymać, to
    trzebaby aktywnie dwutlenek węgla z atmosfery usuwać. Bo nawet
    zeroemisyjność nas nie uratuje - inne sprzężeania dodatnie będą
    powodować, że raz zakłucony klimat będzie się ocieplał. A samo
    ograniczenie jest nierealne - mimo że ograniczamy to rośnie. A my tu
    mówiy mrzonki o zeroemisyjności (która też problemu nie rozwiązuje).

    Skoro tak tnie nie ma się co głównie na tym skupiać, tylko na tym jak
    się przysttosować, ewentualnie co można innego zrobić - może sztuczny
    wulkan - broni atomowej mamy tyle, że ją utylizujemy komisyjnie. A
    wygląda na to, że zagrożenie od promieniowania jest przereklamowane.

> [...]
    > tak jak teraz idzie to za 20 lat bedziemy miec w europie 50 milionów
    > uchodzców z afryki? Bedziemy kryzys uchodzczy wspominac z

    No właśnie.

    > No niestety politycy to sprzedajne...
    > Ale z drugiej strony tak na serio to o klimacie ile sie rozmawia? 5-10
    > lat?

    To nie politycy - to założenia ekonomiczne świata.

    > Mam wrazenie ze przyzwyczajen nikt zmieniac nie chce wiec cała nadzieja w
    > technologii. Nie wiem czy to czasami nie jest zgubne załozenie juz na
    > starcie... :(

    No właśnie piszę, że obecne działania są pozbawione skuteczności.

    --
    Shrek

  • 95. Data: 2020-02-20 06:36:17
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 20.02.2020 o 02:02, andal pisze:

    > czekanie na perpetuum mobile to czekanie na Godota

    IMHO trzeba iść w stronę aktywnych działań w celu ochłodzenia (o ile
    wierzymy modelom klimatycznym) i to na biblijną skalę.

    --
    Shrek

  • 96. Data: 2020-02-20 12:00:02
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik andal a...@a...org ...

    > tu trafiles w sedno, chodzi o to by sluchac lobbystow bo oni to z
    > glebi serca troszcza sie o nas wszystkich
    >
    > nie dawno temu sluchalismy ich przepowiedni o zblizajacej sie epoce
    > lodowcowej

    Serio? Przyznam ze nie pamietam ogolnoswiatowej naukowej zgody w temacie
    zlodowacenia. Mozesz podac jakies szczegóły?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Przepis na dziecko: 25dag miłości, 25dag namiętności, 2 jajka,

  • 97. Data: 2020-02-20 16:31:14
    Od: andal <a...@a...org>

    On Thu, 20 Feb 2020 11:00:02 +0000, Budzik wrote:

    > Użytkownik andal a...@a...org ...

    > Serio? Przyznam ze nie pamietam ogolnoswiatowej naukowej zgody w temacie
    > zlodowacenia. Mozesz podac jakies szczegóły?

    szukajcie a znajdziecie

  • 98. Data: 2020-02-20 18:59:49
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik andal a...@a...org ...

    > szukajcie a znajdziecie

    Tak myslałem ze to jakies bujdy. ;-P

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Nic tak ludzi nie gorszy jak prawda. Czasem nasuwa się myśl,

  • 99. Data: 2020-02-20 20:50:09
    Od: andal <a...@a...org>

    On Thu, 20 Feb 2020 17:59:49 +0000, Budzik wrote:

    > Użytkownik andal a...@a...org ...

    > Tak myslałem ze to jakies bujdy. ;-P

    nie mysl tyle bo sie zmeczysz, spocisz, przeziebisz i kaput :-)

  • 100. Data: 2020-02-21 17:59:46
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik andal a...@a...org ...

    > nie mysl tyle bo sie zmeczysz, spocisz, przeziebisz i kaput :-)

    Ty juz tak nie udawaj ze sie o mnie martwisz ;-D

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Obdarowany mówi dziękuję,