  • 61. Data: 2020-02-16 09:44:03
    Temat: Re: Ocieplenie
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Tutaj najprawdopodobniej miały miejsce inne wydarzenia, o których sam
    > już wcześniej wspominałeś: aktywność wulkanów, zmniejszenie populacji
    > ludzkiej na ziemi, itp... Żadne temperaturowe "sprzężenia zwrotne".

    Układ z samymi sprzężeniami dodatnimi jest z natury niestabily.
    Pierdnięcie mototyla pchnęłoby klimat albo w stronę cremaroti z kronik
    riddicka albo ziemi śnieżki. Bu dodatnie sprzężenie wzmacjiają każdą
    najmniejszą zmianę temperatury. Coś jak piłka na szczycie - delikatnie
    popchniesz i już długo się nie zatrzyma.

    --
    Shrek

  • 62. Data: 2020-02-16 09:54:00
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Tutaj najprawdopodobniej miały miejsce inne wydarzenia, o których sam
    > już wcześniej wspominałeś: aktywność wulkanów, zmniejszenie populacji
    > ludzkiej na ziemi, itp... Żadne temperaturowe "sprzężenia zwrotne".

    tak btw: Mała epoka lodowacowa - wulkany raczej nie bo raczej byłoby
    wiadomo który, ludzi od zawsze przybywało. Paradoksalnie niektórzy
    twierdzą, że to kolumb nabroił, bo wycięli indian... którzy wypalali
    lasy pod uprawy.

    --
    Shrek

  • 63. Data: 2020-02-16 11:01:12
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sun, 16 Feb 2020 09:40:35 +0100, Shrek napisał(a):

    > Na razie nie działa. Szukaj dalej.

    Spoko, w końcu zadziała. A szukać dalej nie będę, w końcu mi za to nie
    płacą :) Jakeś ciekaw, sam szukaj.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 64. Data: 2020-02-16 11:11:42
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Spoko, w końcu zadziała. A szukać dalej nie będę, w końcu mi za to nie
    > płacą :) Jakeś ciekaw, sam szukaj.

    Jestem ciekaw i nie znajduję. Pewnym rozczarowaniem są chmury, które
    jednak sa dodatnie. Ty natomiast się znasz jesteś specem w temacie i
    jako przykład dwóch sprzężeń ujemnych podałeś... dwa dodatnie. Skoro
    znasz, to tak ciężko napisać?
    --
    Shrek

  • 65. Data: 2020-02-16 22:07:29
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 16 Feb 2020 09:54:00 +0100, Shrek napisał(a):

> [...]
    > wiadomo który, ludzi od zawsze przybywało. Paradoksalnie niektórzy
    > twierdzą, że to kolumb nabroił, bo wycięli indian... którzy wypalali

    Ilu on tych Indian mogl wyciac.

    Po czym przyszli kolonizatorzy i wycieli wiecej.

    J.

  • 66. Data: 2020-02-16 22:15:07
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 15 Feb 2020 21:30:46 +0100, Shrek napisał(a):

    > Więcej CO2>wyższa tempesratura>parują oceany>więcej pary wodnej i CO2
    > (mniejsza rozpuszczalność CO2 w wodzie przy wyższej
    > temperaturze>cieplej>od początku.
    >
    > Itp. Znajdz takie sprzeżenie że cieplej>coś tam się dzieje>robi się
    > chłodniej.

    Sobie jedna rzecz przypomnialem.
    Bywa, ze w dodatnie sprzezenie wchodzi pochodna.

    Wtedy wystarczy, ze tempo wzrostu troche spadnie, pochodna sie
    zmniejsza, wysterowanie spada, tempo spada jeszcze bardziej,
    itd.

    J.

  • 67. Data: 2020-02-16 22:15:35
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 16.02.2020 o 22:07, J.F. pisze:

    > Ilu on tych Indian mogl wyciac.
    >
    > Po czym przyszli kolonizatorzy i wycieli wiecej.

    No przecież że nie on osobiście;) Zresztą powtarzam co napsali inni.
    Myślę, że to chodzi o indian południowoametykańskich.

    --
    Shrek

  • 68. Data: 2020-02-16 22:21:00
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 16.02.2020 o 22:15, J.F. pisze:

> [...]
    >
    > Wtedy wystarczy, ze tempo wzrostu troche spadnie, pochodna sie
    > zmniejsza, wysterowanie spada, tempo spada jeszcze bardziej,

    Nie mówię, że nie, ale to chyba raczej pochodna pod względem fizycznym a
    nie matematycznym. A wetdy na ogół ma jakąś nazwę fizuczną.

    Dla ułatwienia podaj tą pochodną w modelu klimatycznym, to będziemy
    wiedzieć o czym rozmawiamy. Bo jak dla mnie kodel w którym są same
    sprzeżenia dodatnie to z natury pobiegnie w którąś stronę i oprze się o
    "ogranicznik" - w końcu bardziej niż wenus się nie nagrzeje i poniżej
    ksiezyca bez atmosferny nie zejdzie;)

    --
    Shrek

  • 69. Data: 2020-02-16 22:25:51
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2020-02-16 o 09:54 +0100, Shrek napisał:

    > tak btw: Mała epoka lodowacowa - wulkany raczej nie bo raczej byłoby
    > wiadomo który,

    Wiki podaje całkiem pokaźną listę.

    > ludzi od zawsze przybywało.

    Akurat nie w tych czasach - dżuma wybiła 25% populacji światowej. Do
    tego dochodziły klęski głodu, straty zbrojne...

    Mateusz

  • 70. Data: 2020-02-16 22:39:40
    Od: z <...@...pl>

    Na podstawie badań mądrych ekologów stwierdzono że obecne ocieplenie
    jest spowodowane przez człowieka.
    Wyczytali to ze skał, z rozmieszczenia kontynentów z ewolucji
    mięczaków... ;-)

    Pomiarów nie ma i nie będzie. Nawet przybliżonych.

    Tak samo jak nie wiadomo co spowodowało roztopienie polskich lodowców.

    Jest narracja, teoria nawet przechodząca w sekciarskie zacietrzewienie.

    A lemingi mają to łykać.

    OCIEPLENIE JEST i to jest FAKT.

    Jeśli nawet się cały świat zesra i przestanie EMITOWAĆ to nie ma
    gwarancji że się ochłodzi.

    TO JEST KOLEJNY FAKT