  • 1. Data: 2019-07-01 06:32:56
    Temat: Oczom nie wierzę
    Od: A S <a...@e...pl>

    Jadę drogą szybkiego ruchu, spoglądam w wewnętrzne lusterko a tam
    pędzi groźna czarna limuzyna i swiatła drogowe ruszają się w górę
    i w dół. W przeciwfazie, to w górę, tamto w dół i odwrotnie.
    Tylko w lusterku wewn. Lustra boczne dają normalny obraz normalnego auta
    na swiatłach. Zabójczy efekt "won mi z drogi".

    Lustro wewn mam złożone, są w nim odbicia wtórne przyciemnione,
    Gdy ktoś oślepia, takie lustro podbija się do góry i dostaje
    przyciemniony obraz. Lusterka boczne to zwykłe tafle szkła.

    Jakiś efekt optyczny (?) albo nieprawdopodobna synchronizacja -
    coś włączał i wyłączał gdy ja patrzę w to albo tamto lusterko.
    --
    A S

  • 2. Data: 2019-07-01 12:41:08
    Temat: Re: Oczom nie wierzę
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "A S" napisał w wiadomości grup
    pl...
> [...]

    >Gdy ktoś oślepia, takie lustro podbija się do góry i dostaje
    >przyciemniony obraz. Lusterka boczne to zwykłe tafle szkła.

    Byc moze twoje lusterko sie nie "rusza", tylko ma w srodku jakis LCD
    do przelaczania.
    I sie czestotliwosc przelaczajaca pokryla z czestotliwoscia zasilacza
    LED.

    Bo skoro jak piszesz - w przeciwfazie, to chyba wszelakie mechaniczne
    efekty odpadaja.

    J.

  • 3. Data: 2019-07-02 07:19:15
    Od: A S <a...@e...pl>

    W dniu 2019-07-01 o 12:41, J.F. pisze:

> [...]
    > I sie czestotliwosc przelaczajaca pokryla z czestotliwoscia zasilacza LED.
    >
    > Bo skoro jak piszesz - w przeciwfazie, to chyba wszelakie mechaniczne

    Lusterko nie ma elektryki. W pierwszej chwili przyszły mi do głowy
    jakieś efekty polaryzacyjne, przy okazji przyjrze sie swemu lusterku
    i mechanizmowi wtórnych ciemnych obrazów, ale pewnie były to swiatła
    "matrycowe" z jakims efektem sygnalizacyjnym.
    Kilka razy zerkałem w to i tamto lusterko patrząc przy tym na kotłowisko
    na drodze i należy przyjąć, że tamten coś przełączał w rytm mojego
    zerkania. Różne działanie lusterek to przypadek i cud synchronizacyjny.

    Postrzegalnosc takiego sygnału jest porażająca. Wiadomo - oko
    peryferiami widzi ruch, nie plamy swiatla. A tu ruch był.
    --
    A S

  • 4. Data: 2019-07-02 08:13:08
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 2 Jul 2019 07:19:15 +0200, A S napisał(a):

> [...]
    > i mechanizmowi wtórnych ciemnych obrazów, ale pewnie były to swiatła
    > "matrycowe" z jakims efektem sygnalizacyjnym.

    Mogly byc ...

    > Kilka razy zerkałem w to i tamto lusterko patrząc przy tym na kotłowisko
    > na drodze i należy przyjąć, że tamten coś przełączał w rytm mojego
    > zerkania. Różne działanie lusterek to przypadek i cud synchronizacyjny.

    no wlasnie - dziwne jakies.
    Inni tez zauwazyli
    https://www.reddit.com/r/explainlikeimfive/comments/
    1y3av3/eli5_why_do_ledlights_on_cars_wiggle_in_the/

    Jedno podejrzenie - maja kamere a nie lusterko wsteczne.

    J.

  • 5. Data: 2019-07-02 12:29:12
    Od: A S <a...@e...pl>

    W dniu 2019-07-02 o 08:13, J.F. pisze:
    > no wlasnie - dziwne jakies.
    > Inni tez zauwazyli
    > https://www.reddit.com/r/explainlikeimfive/comments/
    1y3av3/eli5_why_do_ledlights_on_cars_wiggle_in_the/

    To nie było migotanie, jak gościu stara się tłumaczyć. To było
    jakby piękna kobieta, która przykuwa wzrok, powoli mrugała rzęsami
    z okresem ~1s, oczy w przeciwfazie. Ruch tych rzęs był analogowy,
    a nie dwupozycyjny góra - dół.

    Ale moje lustro od tego efektu (a nie zwykle boczne lusterka)
    ma właściwość wysyłania obrazu bezposrednio w oczy i obrazu
    sciemnionego pod pewnym kątem, powyżej i poniżej oczu. Gdy ktoś oślepia,
    wystarczy pstryknąć button odchylający lustro aby dostac w
    oczy obraz sciemniony. Jednak nadal nie widze możliwości interakcji
    tego efektu ze sztuczkami PWM w reflektorze.
    --
    A S

  • 6. Data: 2019-07-04 16:48:28
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 2 Jul 2019 12:29:12 +0200, A S <a...@e...pl> wrote:
> [...]
    > oczy obraz sciemniony. Jednak nadal nie widze możliwości interakcji
    > tego efektu ze sztuczkami PWM w reflektorze.

    A to lusterko nie autodimm? Jeśli PWM Leda "miga" to lusterko też
    pulsuje a że z pewnym opóźnieniem to daje taki efekt.

    --
    Marek

  • 7. Data: 2019-07-06 06:45:28
    Od: A S <a...@e...pl>

    W dniu 2019-07-04 o 16:48, Marek pisze:

    > A to lusterko nie autodimm? Jeśli PWM Leda "miga" to lusterko też
    > pulsuje a że z pewnym opóźnieniem  to daje taki efekt.

    Nieliniowe lustro? Czego to ludzie nie wymyślą. Do głowy przychodzą
    jakieś dudnienia i to by pasowało ale moje lusterko nie ma zasilania.

    pozdro
    --
    A S