  • 1. Data: 2019-04-19 22:20:41
    Temat: Odbieranie SMS-ów przez Internet?
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    Szybkie pytanie:

    Czy istnieje jakieś API, które w prosty i relatywnie tani (porównywalny
    z kosztem zakupu karty pre-paid) sposób pozwalałby odbierać SMS-y
    wysyłane z komórki na urządzeniu podpiętym do sieci? Najlepiej, gdyby
    wystarczył prosty mikrokontroler lub moduł w rodzaju ESP8266.

    Istnieje jakieś API, czy jedynym sposobem w amatorskich warunkach jest
    wykorzystanie w projekcie modułu GSM?

  • 2. Data: 2019-04-20 11:38:28
    Temat: Re: Odbieranie SMS-ów przez Internet?
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 19 Apr 2019 22:20:41 +0200, Atlantis <m...@w...pl>
    wrote:
    > Czy istnieje jakieś API, które w prosty i relatywnie tani
    > (porównywalny
    > z kosztem zakupu karty pre-paid) sposób pozwalałby odbierać SMS-y
    > wysyłane z komórki na urządzeniu podpiętym do sieci?

    Pakiet smstools. Oprócz narzędzia ma zdaje się libsms dające API. Ale
    to na unices. Na świat mcu nie znalazłem szybkiego API, działającego
    w trybie unsolicited zamiast tradycyjnego pooling.

    --
    Marek

  • 3. Data: 2019-04-20 14:35:53
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    Atlantis <m...@w...pl> wrote:

> [...]
    > wysyłane z komórki na urządzeniu podpiętym do sieci? Najlepiej, gdyby
    > wystarczył prosty mikrokontroler lub moduł w rodzaju ESP8266.

    Czy odbierac to nie wiem, ale w poprzedniej firmie w jednym projekcie
    korzystali z jakiegos komercyjnego serwisu do wysylania SMSow, bylo tam
    webowe API. Chyba cos na "n", nie pamietam juz nazwy, w kazdym razie jest
    cos takiego.

    --
    Eksperymentalnie: http://facebook.com/groups/pl.misc.elektronika

  • 4. Data: 2019-04-21 08:54:14
    Od: Cezar <c...@t...pl.nospam>

    On 19/04/2019 21:20, Atlantis wrote:
> [...]
    > wystarczył prosty mikrokontroler lub moduł w rodzaju ESP8266.
    >
    > Istnieje jakieś API, czy jedynym sposobem w amatorskich warunkach jest

    np w Nexmo
    numer kupisz za 2.6 euro miesiecznie. (Odbieranie SMS jest darmowe)
    SMSsy są wysyłane na zefiniowany wcześniej URL. Przypuszczam że twoje
    ESP nie jest na publicznym adresie więc będziesz potrzebował to zamienić
    gdzieś po środku na MQTT lub inne websockets.

    c.

  • 5. Data: 2019-04-21 16:49:28
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sat, 20 Apr 2019 12:35:53 +0000 (UTC), q...@t...no1
    (Queequeg) wrote:
> [...]
    > tam
    > webowe API. Chyba cos na "n", nie pamietam juz nazwy, w kazdym

    Ja korzystam z smsapi.pl. Ale faktycznie tylko do wysyłki.

    --
    Marek

  • 6. Data: 2019-04-22 13:18:20
    Od: "Adam Schodowy" <a...@g...pl>

    "Atlantis" <m...@w...pl> wrote in message
> [...]
    > wystarczył prosty mikrokontroler lub moduł w rodzaju ESP8266.
    >
    > Istnieje jakieś API, czy jedynym sposobem w amatorskich warunkach jest

    używałem do tego platform mikroblogowych (można zwykle publikować wpisy
    smsem, publiczne lub prywatne, a webowym api je odbierać, kopiować do
    własnego datenbanku itd) ale okazuje się że dośc zawodne to
    np blip upadł po 3-4 latach, pinger ze dwa lata później, to były serwisy
    polskie, obecnie twitter oferuje taki dostęp ale akurat w polsce raz to
    działa, raz nie (jakies prawno-unijne upierdliwości, numer docelowy jest
    angielski)

    https://help.twitter.com/en/using-twitter/create-twi
    tter-account-mobile