eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaOdbiornik GPS SUPERSTAR II NovAtel, napięcie zasilania, wyjście 1pps › Odbiornik GPS SUPERSTAR II NovAtel, napięcie zasilania, wyjście 1pps
    From: "Andrzej Litewka" <a...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Odbiornik GPS SUPERSTAR II NovAtel, napięcie zasilania, wyjście 1pps
    Date: Thu, 19 Mar 2009 21:06:23 +0100

    Bawił się ktoś odbiornikiem GPS Superstar II NovAtel?
    http://www.allegro.pl/item584301258_modul_gps_12_kan
    alow_manual_dla_elektronika.html
    Jak ustalić na jakie napięcie pracy jest ten moduł? Ma to współpracować z
    anteną aktywną z tego zestawu.
    3v3 czy 5? Czy po prostu bez znaczenia zarówno działać będzie przy 3v3 jak i
    5V bo moduł ma jakąś impulsówkę na zasilaniu?
    Instrukcja:
    http://www.navtechgps.com/pdf/superstar2man.pdf
    mimo 87 stron nie rozwiązuje tych wątpliwości.
    Nie ma jasno napisane, że moduły np. z oznaczeniem takim a takim są tylko
    dla napięcia 3,3V a jeszcze takie a takie dla 5V. Napisali że 5 lub 3,3V i
    bądź tu mądry.
    Nie chciałbym spalić ustrojstwa a że to pierwsze odpalenie to nie będę miał
    pewności, że przy 3,3V zacznie działać ;)
    Nie wiem ile podać na pin 1 złącza, do zasilania anteny. Piszą coś że max
    12V. A może optymalnie na nóżki 1 i 2 puścić 5V?
    Piszą coś o limitowaniu prądu do 40mA dla aktywnej anteny? Na pierona?
    Co jak nie ograniczę w zasilaczu wydajności prądowej to co antena pobierze
    prąd 10A przy 12V??? Niejasne te opisy.
    Tu obywatel: http://www.mikroprocesory.za.pl/GPS.htm podłącza pin 1 przez
    rezystor ograniczający do 40mA. Co to jakaś LED że trzeba limitować płynący
    prąd? Bo sam wzmacniacz w antenie nie umie sobie pobrać tyle ile potrzeba?
    Pin 3 do baterii? Potrzymanie zegarka? Potrzebne mi to w praktyce? Zapewnia
    krótszy czas pełnej aktywacji po włączeniu modułu? Ile tam podać 3V z
    baterii? 5V przez diodę? Zauważyłem, że moduł nie ma goldcapa jak w
    instrukcji na zdjęciu.

    Poproszę dokładny schemat podłączenia modułu tak aby wyciągnąć z niego
    wzorcowy takt 1PPS (1Hz) na pinie 19 złączki. Nie wiem czy 19 pin to wyjście
    z gatunku otwarty kolektor? Jakiś inwerter z gatunku Cmos? Jakich amplitud
    mam się tam spodziewać? Typowe TTL? Ten 1Hz uzyskam bez dodatkowej
    konfiguracji przez RS-a? Po prostu włączam, odczekują czas potrzebny na
    inicjalizację ustrojstwa i po tych np. 166 sekundach pojawia się takt 1Hz?