  • 1. Data: 2018-05-19 19:37:17
    Temat: Odebrać prawko dożywotnio
    Od: kloi <s...@f...pl>

    Ktoś widać nie ma predyspozycji do samochodu

    https://www.youtube.com/watch?v=2ERZxfhjqbw&feature=
    youtu.be

  • 2. Data: 2018-05-19 20:39:39
    Temat: Re: Odebrać prawko dożywotnio
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2018-05-19 o 19:37, kloi pisze:
    > Ktoś widać nie ma predyspozycji do samochodu
    >
    > https://www.youtube.com/watch?v=2ERZxfhjqbw&feature=
    youtu.be

    Nie śmiej się dziadku z czyjegoś wypadku.

  • 3. Data: 2018-05-19 20:59:24
    Temat: Re: Odebrać prawo do komentowania na grupach dożywotnio
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2018-05-19 o 19:37, kloi pisze:

    > Ktoś widać nie ma predyspozycji do samochodu

    Typowy amerykański błąd i gówniane amerykańskie budownictwo.
    jakby te szybki były nie na poziomie gruntu tylko pół
    metra wyżej na ceglanej ścianie nie było by problemu.
    U nich jest ileś dziennie takich wjazdów.

    Pozdrawiam

  • 4. Data: 2018-05-19 21:10:59
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 19.05.2018 o 20:59, RadoslawF pisze:

> [...]
    > metra wyżej na ceglanej ścianie nie było by problemu.
    > U nich jest ileś dziennie takich wjazdów.

    czy jest tu ktoś z USA? Czy możecie nas poinformować jak skończy się
    taka sprawa? U nas, poleci 10% z oc/ac niezależnie od kwoty
    odszkodowania i po sprawie.

    ToMasz

  • 5. Data: 2018-05-19 21:35:40
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "ToMasz" <t...@p...fm.com.pl> wrote in message

    > czy jest tu ktoś z USA? Czy możecie nas poinformować jak skończy
    > się taka sprawa? U nas, poleci 10% z oc/ac niezależnie od kwoty
    > odszkodowania i po sprawie.

    Co to znaczy "poleci 10% z oc/ac"?

    W USA deklarujesz wysokość polisy OC.
    Jak narobisz mnóstwo szkód i przekroczysz maksimum polisy
    to wisisz za resztę kosztów osobiście. Tu masz szkody zrobione
    w budynku, drugi samochód plus uszkodzenia Twojego samochodu.
    Najtańsza polisa wymagana prawnie w Illinois ma maksa zdaje
    się tylko $30000, w tym wypadku bałbym się że nie starczy...
    Nie wiem co to za auto nagrywało sprawę i dostało tyłem vana.
    No i nie wiemy kto tam w sklepie stał za szybą i czy nie jest
    poszkodowany, bo koszta medyczne mogą poszybować wysoko
    powyżej 30 czy tam 100 tysięcy jakie są na polisie...

  • 6. Data: 2018-05-20 00:40:11
    Od: s...@g...com

    W dniu sobota, 19 maja 2018 14:35:40 UTC-5 użytkownik Pszemol napisał:
> [...]
    > poszkodowany, bo koszta medyczne mogą poszybować wysoko
    > powyżej 30 czy tam 100 tysięcy jakie są na polisie...

    Ile wynosi skladka takiej polisy?
    Nie chce mi sie szukac a mam wrazenie ze masz pod reka.

    Jak patrzylem to minimalne coverage jednak zazwyczaj bylo nieco wyzsze i gdzies na
    poziomie 100-500k$
    przy cenie na poziomie 100$/msc.

  • 7. Data: 2018-05-20 01:43:04
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 19 May 2018 15:40:11 -0700 (PDT), s...@g...com

> [...]
    > Nie chce mi sie szukac a mam wrazenie ze masz pod reka.
    >
    > Jak patrzylem to minimalne coverage jednak zazwyczaj bylo nieco wyzsze i gdzies na

    Uslugi medyczne sa w USA bardzo drogie, nie wiem czy takie 30k by na
    zlamana noge starczylo. Adwokaci jeszcze drozsi, a odszkodowania
    gigantyczne.
    Wiec takie prawne minimum to moze brac ktos, kto nie ma nic do
    stracenia - w sensie - oszczednosci sie nie dorobil, ma same dlugi.

    Potem trzeba sie lepiej zabezpieczyc ...

    J.

  • 8. Data: 2018-05-20 02:14:53
    Od: s...@g...com

    W dniu sobota, 19 maja 2018 18:42:48 UTC-5 użytkownik J.F. napisał:
> [...]
    > stracenia - w sensie - oszczednosci sie nie dorobil, ma same dlugi.
    >
    > Potem trzeba sie lepiej zabezpieczyc ...

    W usiech dzialaja teraz przynajmniej dwa mechanizmy w tym zakresie.
    Jeden to ubezpieczenie. Jak nie mozesz liczyc na cudze to kupujesz swoje.
    Jak dziala - wiadomo.
    Drugie to zdrowy rozsadek i nie przesadzanie z regresem. Niby mozna ale w praktyce
    stosuje sie relatywnie rzadko.
    Jak taki lolek mial tylko 30k$ pokrycia na polisie to znaczy ze jakies tam dobre
    intencje mial, firma ubezpieczeniowa raczej go dozywotnio scigac nie bedzie.
    Szczegolnie jak ofiara miala swoja polise.
    Jak nie miala to juz gorzej.

    Co ciekawe u nich widac jak nawet uregulowany rynek potrafi napeczniec kosztami i jak
    taki rynek nieduzo rozni sie od komuny. Bo te rachunki nadmuchane sztucznie sa w
    duzej czesci nieoplacone. I ich koszty placa ci ktorych stac poprzez oplacenie
    polisy.

    No i w praktyce jak przyjdzie rachunek to spokojnie mozna go w legalny sposob
    stargowac do 10-20% inicjalnej kwoty.
    I wcale nie trzeba straszyc ze pozycja "konsultacja specjalisty
    hiper-duper-psiamac-endo-kyno-pronto-etno-loga" to bylo jak jakis pierdola przyszedl
    sie przywitac i zapytal czy boli jest z dupy wyjeta i jest oszustwem.
    Bo i takie akcje sie czesto trafiaja i szpitale baaaardzo nie chca aby sedzia sie w
    sprawe musial mieszac.

    Podobnie jest z rynkiem ubezpieczen komunikacyjnych.

    U nas zreszta tez sie to rozwija. Zaczelo sie od auta zastepczego a potem jest z
    gorki i ubezpieczenia rosna.

  • 9. Data: 2018-05-20 08:45:09
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    (..)
    zdziwiony jestem, że niema regulacji. nie "socjalistycznych" tylko
    takich gdzie istnieje 100% woności, ale bez oszukaństwa i naciągania cen

    > Podobnie jest z rynkiem ubezpieczen komunikacyjnych.
    >
    > U nas zreszta tez sie to rozwija. Zaczelo sie od auta zastepczego a potem jest z
    gorki i ubezpieczenia rosna.

    u nas jest paranoja. ubezpieczane są auta, nie ludzie. auta od
    pojemności/widzimisie, właściciel od wieku. Więc właścicielem auta jest
    najczęściej podstarzały członek rodziny, który regularnie wozi małe
    dzieci w foteliku. dochrapał się 60% zniżek, więc rocznie płaci ok
    700-1000zł. jeśli trafi się "szkoda" na 500zł, albo na karambol na
    autostradzie, właściciel pojazdu (NIE sprawca) traci (w uproszczeniu)
    10% zniżki na maks 3 lata.

    ToMasz

  • 10. Data: 2018-05-20 18:59:44
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik ToMasz t...@p...fm.com.pl ...

    > jeśli trafi się "szkoda" na 500zł, albo na karambol na
    > autostradzie, właściciel pojazdu (NIE sprawca) traci (w uproszczeniu)
    > 10% zniżki na maks 3 lata.

    No własnie - to ciekawe ze wartosc zniszczen nie ma zadnego znaczenia,
    prawda?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "W demokracji wolno głupcom głosować,