  • 1. Data: 2014-11-24 12:05:49
    Temat: Odległości między warstwami w płytach wielowarstwowych
    Od: Zbych <z...@o...pl>

    Mam pytanie do osób, które robią płytki wielowarstwowe w różnych
    firmach. Czy odległości między warstwami są jakoś ustandaryzowane, czy
    może takie jak się komuś wymyśli?

    Porównuję sobie technoservice (FR4, 1,6mm):
    http://www.pcb-technoservice.eu/g2/2012_07/7ff5c77de
    31e6e523be3bed7fc2a9e7d.pdf
    z chińczykiem (http://pcb.hqew.net):
    http://obrazki.elektroda.pl/4553138900_1416819742_th
    umb.jpg

    i wychodzi, że odległość między warstwą 1 i 2 oraz 3 i 4 w przypadku TS
    to 15milsów a u chińczyka ~4milsy. Czyli co producent to od nowa mam
    robić linie, które mają określoną impedancję?

  • 2. Data: 2014-11-24 15:00:55
    Od: Waldemar <w...@z...fu-berlin.de>

    Am 24.11.2014 um 12:05 schrieb Zbych:
> [...]
    > to 15milsów a u chińczyka ~4milsy. Czyli co producent to od nowa mam
    > robić linie, które mają określoną impedancję?

    Nie. Producentowi płytki piszesz, jakiej grubości są warstwy, jaką
    grubość materiału chcesz mieć i jaki materiał. Mój na przykład robi
    normalnie minimum 50mikrometrów warstwy, ale możesz mu zadać też inne
    grubości, chyba minimum 35mikro. Oczywiście da sobie za to zapłacić. Ale
    jak sobie obejrzysz twoich ulubionych producentów i wybierzesz popularny
    standard i dla niego obliczysz linie to możesz dłubać u różnych
    producentów i masz (prawie) to samo.

    Waldek

  • 3. Data: 2014-11-24 16:02:29
    Od: Zbych <z...@o...pl>

    W dniu 2014-11-24 15:00, Waldemar pisze:

    > jak sobie obejrzysz twoich ulubionych producentów i wybierzesz popularny
    > standard i dla niego obliczysz linie to możesz dłubać u różnych
    > producentów i masz (prawie) to samo.

    Tak na szybko przejrzałem kilka stron producentów i najwięcej dla FR4 o
    grubości 1,6mm trafia się wersji 0,1mm (4 milsy), 0,18mm (7 milsów),
    0,25mm (10 milsów). Do tego dochodzą rzadsze wersje typu 6,7 milsa, 9
    milsów itp.

    Możesz mi polecić jakiś rozsądny standard, który według ciebie jest
    najpopularniejszy?

  • 4. Data: 2014-11-24 16:57:41
    Od: Waldemar <w...@z...fu-berlin.de>

    Am 24.11.2014 um 16:02 schrieb Zbych:

> [...]
    > milsów itp.
    >
    > Możesz mi polecić jakiś rozsądny standard, który według ciebie jest
    Tego niestety nie wiem. Robię coprawda czasami płytki 4-warstwowe, ale u
    mnie to praktycznie prąd stały i mały, i nie muszę się ani o impedancję,
    ani o obciążenie martwić. Tak na oko, to 10mils powinno być najtańsze.

    Waldek